Gå til innhold

Prøvingsattest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er på tide for oss å fylle ut prøvingsattest, men jeg er litt usikker på om vi fyller ut hver vår eller om vi skal ha en sammen?

Og hvordan er det med forlovererklæringene? Når skal de fylles ut? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest knudsen
Skrevet

Da jeg giftet meg måtte vi begge skrive på hver sine prøvings attester. og begge forloverene måtte også ha hvert sitt ark å levere inn:)

Skrevet

Men når skal vi levere inn forloverattestene? Er det nærmere bryllupet det eller?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Alle papirene sender dere inn samtidig, ca 4 mndr før bryllupet, siden prøvingsattesten er gyldig i fire mndr.

Skrevet

Og alt sendes til vårt lokale skattekontor?

Skrevet

Og alt sendes til vårt lokale skattekontor?

Stemmer.

Det er nok ikke akkurat de som skal ha papirene, men de sender dem riktig for deg:)

Skrevet

Takk for hjelpen =o)

Skrevet

oii hva er så dette??? vi gifter oss om 3 måneder å jeg aner ikke hva,hvem å hvordan på akkurat dette kjenner jeg:O hvor får en slike papirer osv?? HJÆLP!!

Gjest gurimalla
Skrevet

oii hva er så dette??? vi gifter oss om 3 måneder å jeg aner ikke hva,hvem å hvordan på akkurat dette kjenner jeg:O hvor får en slike papirer osv?? HJÆLP!!

Du har god nok tid til å fikse dette for det tar bare et par uker. Du finner dokumentene og informasjon her:

http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Sporsmal-og-svar/?mainchapter=92968#x92968

Flaks at du leste dette da, ellers hadde dere ikke fått lov til å gifte dere den planlagte dagen.

Skrevet

Med tre måneder har du nok av tid.

Jeg sendte inn min og mannen min sine skjema, pluss hver våre forlovere sitt - samt mitt navneendringsskjema. Da ble navneendringen gjeldende fra vielsesdatoen, veldig greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...