Gjest AnonymBruker Skrevet 22. juni 2010 #21 Skrevet 22. juni 2010 Det er ikke noe å spare på å ha kontantkort. Det finnes mange billige abonnementer uten månedspris. Når et kontantkort på 150 kr varer i mange måneder sparer du veldig mye på ikke å ha abbonement. Det er ingen av de abbonementene uten månedspris som lar deg ringe gratis. (det har vi prøvd) Det lønner seg ikke for oss å ha abb, men jeg har det likevel for å benytte oss av "fri familie". Resten av familien har kontantkort da, av samme grunn som Nuith sier: "I bunn og grunn har jeg mobiltelefon kun for å være tilgjengelig for andre, ikke fordi jeg har behov for å kunne kontakte noen selv 24/7". Vi lader også opp kontantkortene på samme måte som Nuith, enten ved å kjøpe ladekort, lade via sms, eller via data.
slask Skrevet 22. juni 2010 #22 Skrevet 22. juni 2010 Jeg fyller på mobilen over sms. Med netcom sender man "påfyll *beløp*" til 1995, i alle fall. Men det er jo ikke sikkert han visste det? Jaha? Det er vel noe du kun kan gjøre hvis du har registrert betalingskortet ditt først (som "voksen kvinne" skriver i innlegget lenger ned her). Påstanden din høres ut som du fyller mobilen med mobilen - virker noe snålt.
Gjest Airi Chikako Skrevet 22. juni 2010 #23 Skrevet 22. juni 2010 (endret) Jaha? Det er vel noe du kun kan gjøre hvis du har registrert betalingskortet ditt først (som "voksen kvinne" skriver i innlegget lenger ned her). Påstanden din høres ut som du fyller mobilen med mobilen - virker noe snålt. Ja, sender det på melding, får pengene inn på konto, også får jeg regning etter noen uker. Jeg har registrert nummeret mitt, så de har jo adressen min... Endret 22. juni 2010 av Airi Chikako
slask Skrevet 22. juni 2010 #24 Skrevet 22. juni 2010 Om en voksen mann hadde kontantkort ville jeg dessverre automatisk antatt at han ikke var kredittverdig og da heller ikke fikk lov til å ha et abonnement. Skeptisk. Ikke alle som synes det er naturligste ting i verden å bruke mye eller unødvendige penger på mobil, som med alt annet. Abonnement er oftest for de med høyt forbruk (gjerne de som ikke klarer seg 3 timer uten å sende 30 sms osv). Abonnement gir ofte lavere priser på samtaler, men hvis man gjør veldig lite samtaler er det jo bortkasta å betale månedsavgifter som kanskje overgår månedsforbruket. Lite samtaletrafikk kan man ha fordi man ikke ønsker å snakke lenge/mye i mobil eller fordi man kanskje har en jobb-mobil (som mange ikke er klar over at kan ha betydelig skattemessig ulempe - les dyrt) totalt sett). Jeg har kontantkort i jobben og privat billigabonnement hos Onecall (enn så lenge). Med kontantkortet i jobben bruker jeg oppunder en tusenlapp i året = 3 kontantkort a 300,-). Bruker jeg mer må det skattes av og jeg gidder ikke betale skatt for at arbeidsgiver har behov for å ringe meg. Onecall-fakturaene ligger på 30-60,- i måneden.
Jade Skrevet 23. juni 2010 #25 Skrevet 23. juni 2010 (endret) Ikke alle som synes det er naturligste ting i verden å bruke mye eller unødvendige penger på mobil, som med alt annet. Nei, men denne mannen bruker jo lite penger på mobil, fordi han får TS til å betale regninga (selv om det er han som tar initiativ til samtalen). Det er helt kurrant å ha kontantkort, men da må man fylle på slik at det matcher forbruket + betale for det man ringer selv. Endret 23. juni 2010 av Jade
Gjest Bloodless Skrevet 23. juni 2010 #26 Skrevet 23. juni 2010 Nå er det ikke alle kontantkort som er dyre, da. Har Talkmore, og selv om det er et abonnement per se, så bruker du kun penger du allerede har overført til tlf. Koster ingenting å ha, og er BILLIG å bruke. Men for å komme tilbake til temaet, så måtte han jo vite at han hadde lite penger igjen, med mindre han plutselig fikk melding om det, og leste den mens dere snakket sammen. Og da er det merkelig at han ikke fylte opp før han ringte.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #27 Skrevet 23. juni 2010 Hvis det gjentar seg flere ganger, er han sikkert gjerrig. Hvis ikke har han sikkert bare glemt å fylle på kortet, men hadde lyst til å prate litt mer med deg likevel . Denne tråden minner meg om at jeg må fylle på mitt eget kort før jeg drar på ferie.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå