Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Hvor lenge bør man holde planken? er det best med flere omganger av mindre sekunder eller holde så lenge man klarer?
miss Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Begynn i det små og øk etter hvert som du blir sterkere!!!! Det er veldig viktig å klare å holde navelen inne og ikke ha svai i ryggen,da er det ingen effekt. Og du kan jo begynne med albuene nede og evnt. knærne i gulvet eller strake med tærne i gulvet,det finnes mange nivåer og velge i for hvilket nivå en befinner på.Stake armer og strake ben,og med å vippe fram og tilbake med tærne,bruke tygnden. Men husk alltid navel inn og strak / rett rygg ingen svai. Og det finne side planken, ta armen rett opp over hode og kikk etter den og *smil* da går alt så mye lettere.Ha en stram kropp. Jeg tar 30 sekunder nå x 3på forskjellige måter. Øvelse gjør mester,og jo lenger klarer du å holde jo mere du trener.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Ok, ja har vært veldig bevisst på at jeg gjør det riktig. Sett på klipp på youtube etc hvordan man skal gjøre det, og har fått samboer til å se om det ser riktig ut og jeg føler selv jeg holder inn navelen og ikke stikker ut rompa. Har vært lemster i buk/mage muskler i 3 dager nå siden jeg gjorde det, betyr at det er gjort riktig? Til nå har jeg tatt 10 sekunder x 5 runder, og det er tungt nok for meg. Har ikke knea i bakken, og bruker albuene i bakken.
Chanel.No5 Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Her finner du litt informasjon om planken; http://www.treningsmagasinet.no/wip4/planken-styrker-dine-kjernemuskler/d.epl?id=441464
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Takk for linken Lotte! Kan jeg gjøre planken hver dag, eller bør jeg la musklene hvile en dag i mellom?
Chanel.No5 Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 (endret) Takk for linken Lotte! Kan jeg gjøre planken hver dag, eller bør jeg la musklene hvile en dag i mellom? Personlig ville jeg latt musklene hvile en dag. Endret 21. juni 2010 av Lotte28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå