Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Hvordan virker tomater på blodsukkeret? Har jo hørt at det er en frukt, og fruktsukker går "rett i blodet". Er så glad i å lage hjemmelaget bolognese med 200g hermetiske tomater+30g pasta, men er usikker på om det er så sunt dersom det får blodsukkeret mitt til å skyte i været...?
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 http://www.glucomenu.com/christine/emails/tomatoes.htm http://www.wisegeek.com/what-are-the-health-benefits-of-tomatoes.htm "In addition, tomatoes contain a high amount of fiber, which has also been shown to lower cholesterol and blood sugar levels."
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Det er vel ikke alt som botanisk sett er frukt som inneholder mye fruktsukker? For eksempel er paprika, chili, agurk og squash frukter.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 23. juni 2010 #4 Skrevet 23. juni 2010 Hvordan virker tomater på blodsukkeret? Har jo hørt at det er en frukt, og fruktsukker går "rett i blodet". Er så glad i å lage hjemmelaget bolognese med 200g hermetiske tomater+30g pasta, men er usikker på om det er så sunt dersom det får blodsukkeret mitt til å skyte i været...? Tomater er sunt og får ikke blodsukkeret til å fare i været. Ferdigtomatprodukter med sukker i blir jo ikke det samme.
tøydokka Skrevet 23. juni 2010 #5 Skrevet 23. juni 2010 Dette høres jo ikke ut som noe fullverdig måltid, selv ikke på en slankekur.30 gram pasta og 200 gram hermetiske tomater, og det er det? Ifølge mine beregninger inneholder retten under 200 kalorier.. (med mindre du har olje og diverse i tomatsausen da..)ville tilsatt noe fisk, reker eller kjøtt. Tomater er så kalorifattige, at selv om det finnes små mengder fruktsukker i dem, er det så lite at det praktisk talt ikke er noe å bekymre seg for.
Gjest AnonymBruker Skrevet 23. juni 2010 #6 Skrevet 23. juni 2010 Dette høres jo ikke ut som noe fullverdig måltid, selv ikke på en slankekur.30 gram pasta og 200 gram hermetiske tomater, og det er det? Ifølge mine beregninger inneholder retten under 200 kalorier.. (med mindre du har olje og diverse i tomatsausen da..)ville tilsatt noe fisk, reker eller kjøtt. Tomater er så kalorifattige, at selv om det finnes små mengder fruktsukker i dem, er det så lite at det praktisk talt ikke er noe å bekymre seg for. Har 200g karbonade/kjøttdeig i sausen
Gjest AnonymBruker Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Tomater inneholder 94% vann, og vann påvirker ikke blodsukkeret. Jeg vil ikke tro at 200 g tomater vil gi er sterk økning i blodsukkeret siden de inneholder 3-5 g karbohydrater per 100g, og da tror jeg ikke en slik porsjon vil gi en større økningen enn f.eks en frukt eller annen sukkerholdig mat med 7-10 g karbohydrater
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå