Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Kjæresten min får ikke forlenget kontrakten sin der han jobber og må flytte tilbake til Argentina (hvis han ikke får seg jobb veldig snart). Problemet er at han har spurt om jeg vil bli med til Buenos Aires med han i november. Utrolig vanskelig valg. Skal jeg bli værende i Norge og risikere å være singel resten av livet, eller flytte med han jeg er vilt forelsket i? Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Kommer til å savne venner og familie, i tillegg har jeg leilighet og katt her i Norge.. Men jeg er virkelig glad i denne gutten.

Tips tas imot med takk, evt om andre har erfaringer med å flytte langt bort for å være sammen med sin kjære. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Gjest Marlo
Skrevet

Vet du - om dere virkelig er glade i hverandre, så hadde jeg flyttet. Funker det ikke så er det bare å flytte hjem til Norge igjen.

Det er jo ikke noen sjanse man får så ofte i livet.

Skrevet

Får du arbeidstillatelse i Argentina, da? Hvor lenge kan du oppholde deg der uten arbeidsvisum? Kan du språket?

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Vet du - om dere virkelig er glade i hverandre, så hadde jeg flyttet. Funker det ikke så er det bare å flytte hjem til Norge igjen.

Det er sånn jeg også tenker.. men familien min mener jeg er meget naiv. Samtidig er dette min sjanse til å få et stabilt familieliv med en jeg er helt vilt forelsket i og han føler det samme for meg.. Aah, vanskelig. Kommer an på om jeg får jobb i Argentina også.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Får du arbeidstillatelse i Argentina, da? Hvor lenge kan du oppholde deg der uten arbeidsvisum? Kan du språket?

Har aldri vært i Argentina en gang.. jeg snakker ganske greit spansk så kunne muligens jobbet som engelsklærer eller noe. Må sjekke regler om oppholdstillateelse og sånt. Kan jo gifte oss også, det har vært nevnt, men jeg får bare se hva som skjer utover.

Skrevet

Ta sjansen og reis ! Norge flytter seg ikke , det ligger her om du vil hjem igjen .

Og Argentina er et sivilisert land , så jeg tror ikke du har så mye å frykte .

Gjest Marlo
Skrevet

Det er sånn jeg også tenker.. men familien min mener jeg er meget naiv. Samtidig er dette min sjanse til å få et stabilt familieliv med en jeg er helt vilt forelsket i og han føler det samme for meg.. Aah, vanskelig. Kommer an på om jeg får jobb i Argentina også.

Syns du skal undersøke jobbmuligheter i Argentina. Ikke la familiens utsagn om at du er naiv stoppe deg. Kanskje de er noe uvitende om landet og kulturen? Eller bare redde for å miste deg? Syns du skal prate med dem og fortelle at dette er en sjanse man ikke burde la passere, og at du vil angre om du ikke tar en sjans (for det tror jeg at du vil), og at det finnes Skype, mail, muligheter for besøk slik at de ikke føler at de mister deg helt.

Om de er uvitende om land og kultur, så forklar for dem hvordan landet er. (vet at mange tror at det er mye fattige kår der etc etc).

Gjest Krizzy
Skrevet

Kjæresten min får ikke forlenget kontrakten sin der han jobber og må flytte tilbake til Argentina (hvis han ikke får seg jobb veldig snart). Problemet er at han har spurt om jeg vil bli med til Buenos Aires med han i november. Utrolig vanskelig valg. Skal jeg bli værende i Norge og risikere å være singel resten av livet, eller flytte med han jeg er vilt forelsket i? Aner ikke hva jeg skal gjøre.. Kommer til å savne venner og familie, i tillegg har jeg leilighet og katt her i Norge.. Men jeg er virkelig glad i denne gutten.

Tips tas imot med takk, evt om andre har erfaringer med å flytte langt bort for å være sammen med sin kjære. :sukk:

Hvor lenge har dere vært sammen? :)

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? :)

Vi har kjent hverandre litt over 1 år. Så ble vi sammen i august i fjor og etter mye om og men så gjorde jeg det slutt i desember. Mistanker om utroskap fra hans side og mye useriøsitet gjorde at jeg ikke orket mer. Uansett, etter mange samtaler til og fra for 2 mnd siden så ble vi faktisk sammen igjen.. han har forandret seg 100%.. sier han vil ha meg som mor til sine barn og gråt nesten da han sa det..

Nå har jeg møtt foreldrene hans også, de liker meg visst kjempegodt. Og min kjære sier han ikke vil miste meg. Så nå har jeg bestemt meg, får han ikke seg jobb her i Norge så blir det Buenos Aires på meg. Er vel bare å leie ut leilligheten det.. :yvonne:

Skrevet

Hvis DE to virkelig er glad i hverandre, så hadde DU flyttet? :skratte:

Ok, unnskyld, overtrøtthumor.

Ser jo at du har bestemt deg, TS, men må bare si at jeg støtter deg i det. Som andre her sier er det alltid mulig å komme tilbake til Norge, og "den som intet våger, intet vinner". Ville satset, og sannsynligvis vunnet, for når han faktisk ber deg om å flytte med ham til andre siden av jorden så er han rimelig seriøst, hvertfall. Det er ikke naivt å tro på og satse på kjærligheten. Tror du vil angre mer om du lar være, enn om du gjør det. Og skulle alt, mot formodning, skjære seg, så er det også en livserfaring. Lykke til! :klemmer:

Gjest regine
Skrevet

Det er ikke noe galt i å satse, slik at du nå blir med han til Argentina.

Men - vær og litt edruelig. Som du selv sier: LEI ut leiligheten - da har du både litt penger og noe å komme tilbake til.

Dersom det etterhvert blir aktuelt med barn: finn ut hva slags regelverk som gjelder i Argentina (om dere blir boende der). Det er ikke gitt at familielovgivning er basert på likeverd mellom mann og kvinne der som vi er vant til fra Norge.

For all del - følg hjertet og alt det der, men skru ikke av hjernen av den grunn. Sett deg inn i lover og regler, ikke tro at det er slik og sånn! Selv om det virker aldri så uromantisk så lover jeg deg at på sikt så er det MYE bedre at du vet!

lykke til!

Gjest Marlo
Skrevet

Hvis DE to virkelig er glad i hverandre, så hadde DU flyttet? :skratte:

Ok, unnskyld, overtrøtthumor.

'

:fnise:

Så ikke det før nå, hahaha

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har også en kjæreste fra Argentina, og har bodd der nå 3 ganger, siste gang 7 måneder. Buenos Aires er en fantastisk by, så uansett om forholdet ikke skulle funket, så kommer du til å få en fantastisk opplevelse der :)

Skrevet

Dette er en gammel tråd. Trur frøken Carleigh driter i å flytte etter han argentineren nå :)

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Hehe som kanskje en del har fått med seg så viste det seg at Mr Argentina er forlovet i sitt hjemland, så det blir ingen flytting dit. Forholdet er finito!

Skrevet

Hehe som kanskje en del har fått med seg så viste det seg at Mr Argentina er forlovet i sitt hjemland, så det blir ingen flytting dit. Forholdet er finito!

Jeg leste tråden først nå, og jeg er i akkurat samme situasjon som du var... Jeg vurderer å flytte til Buenos Aires. Ble så overrasket over at situasjonen vår var så lik! Men jeg kan ikke spansk, så det blir utrolig vanskelig for meg tror jeg... :( Så er veldig usikker...

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Jeg leste tråden først nå, og jeg er i akkurat samme situasjon som du var... Jeg vurderer å flytte til Buenos Aires. Ble så overrasket over at situasjonen vår var så lik! Men jeg kan ikke spansk, så det blir utrolig vanskelig for meg tror jeg... :( Så er veldig usikker...

Vel da jeg var sammen med han idioten fra Buenos Aires så drev jeg og tittet på jobber. Synd at det er stor arbeidsløshet der borte, og vanskelig for utlendinger å få jobb. Men for all del, det er jo bare å søke, håper det ordner seg for deg! Du kan jo også søke gjennom norske firmaer som har kontorer der borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...