Gå til innhold

Bestille sydentur på internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om man får faktura i posten når man bestiller sydentur fra f.eks. reisefeber.no? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På de aller aller fleste sånne sider på nettet betaler man med kort via nettet. Det er hvertfall det jeg har gjort tidligere.

Skrevet

Men det er ikke alle som har 25 000 på bankkortet sitt da...

Så hvordan gjør man det da?

Gjest Marlo
Skrevet

Eh, den må jo betales uansett om man får det på faktura eller betaler over nettet.

Om du har pengene cash - sett de inn på kontoen, problemet løst.

Gjest Nabojenta
Skrevet

du betaler jo først et depositum på turen på ca 700 eller noe. så betaler du turen ca 1 måned eller noe før avreise. sånn er det dersom det er en stund til du reiser hvertfall. om det er en spontantur vet jeg ikke. har kun bestilt charter turer.

Skrevet

Du kan jo betale med kredittkort også :)

Skrevet

Har aldri bestilt via reiserfeber.

Men når du bestiller f.eks. chartertur får du betalingsinformasjon og reisedokumentasjon sendt per email.

Er det kort tid til du skal reise må du betale med en gang (ellers så er det depositum og sånn som noen over her fortalte).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Men det er ikke alle som har 25 000 på bankkortet sitt da...

Så hvordan gjør man det da?

Hvis man ikke har penger så kan man jo ikke reise.... Betale må man jo!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

På ving.no er det i alle fall sånn at man kan betale med forskjellige kort. altså hvis dere er to stk som skal reise, og skal betale 10000 kan du dele det opp på feks 5000 på ditt kort og 5000 på den andre sitt kort. Eller et annet av dine kort ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

På ving.no er det i alle fall sånn at man kan betale med forskjellige kort. altså hvis dere er to stk som skal reise, og skal betale 10000 kan du dele det opp på feks 5000 på ditt kort og 5000 på den andre sitt kort. Eller et annet av dine kort ;)

Hvem som betaler spiller jo ingen rolle - så lenge det blir betalt!

Hos ving må deposium på 1000 per person betales innen en uke etter bestilling. Så må restbeløpet betales senest 40 dager før avreise. Er det mindre enn 40 dager til avreise så kan man ikke betale via bank/nettbank men må betale med kort direkte. (har nettopp kjøpt en restplass av de og da måtte vi betale ved bestilling)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri sett at man kan betale depositum. Kanskje jeg er blind. * Åpner gluggene*. Jeg betaler alltid direkte med VISA.

Skrevet

Jeg har aldri sett at man kan betale depositum. Kanskje jeg er blind. * Åpner gluggene*. Jeg betaler alltid direkte med VISA.

På charterturer med f.eks. Ving og StarTour er det alltid slik at man kan velge å betale et depositum først også betale resten noen uker før avreise. Man kan selvfølgelig også betale alt med en gang om man ønsker. Mange bestiller jo charterturen sin mange måneder før de skal reise. Frem til depositumet skal betales så står man også fritt til å avbestille, men får da ikke hele depositumet tilbake. Ønsker man å avbestille etter at hele beløpet er betalt må man ha avbestillingsforsikring.

Sånn er det jo ikke med vanlige flybilletter eller restplass-bestilinger. Da må man betale alt med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...