lidia Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Hei Det sies jo at solen bleker håret endel nå på sommeren. Hvor lenge må man sitte ute i solen før det blir lysere? Huff, jeg har farget håret mitt for ca 2 uker siden og det er altfor mørkt. Har hørt hos frisøren om hva jeg kan gjøre, og det er ikke en enkel prosess som må til for å få det lyser igjen. Så, nå sitter jeg her ute i solen med håp om at det lysner.....
iskaffe Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Hmm... har hørt at hvis du vasker håret ofte, så forsvinner fargen gradvis?
einna Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Hårvask, sol og saltvann lysner håret, men det sliter også, så bruk hårkur med både fuktighet og proteiner for oppbygging. Håret blir også vanligvis lysere i løpet av de første ukene, når overskuddsfargen går vekk. Lillashampo lysnet forresten håret mitt litt da jeg skulle få vekk oransjeskjær i hår som ikke ble farget lengre. Trekker ut pigmentene kanskje, i tillegg til at lilla nøytraliserer gult/oransje.
LetThemEatCake Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Efter en hel sommar kan det vara någon grad ljusare, men du märker ingen som helst skillnad om du sitter några timmar då och då. Jag skulle gå till frisören jag.
lidia Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2010 En hel sommer ja...ja da sliter jeg litt. Hva slags sjampo er denne lillashampoen du mener? Det beste er jo å gå til frisør, men det koster så himla mye, og jeg har allerede betalt en formue når jeg farget det, og jeg er ikke fornøyd i det hele tatt, gud veit hvordan jeg blir seendes ut med striper oppi dette. Jeg vasker og vasker, flere ganger om dagen for at det skal gå litt bort, det har nok hjulpet litt.
Twink Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Ofte tones fargen ned noe iløpet av den første uken, i tillegg til at man blir mer vant til å se seg selv med den nye fargen. Tror nok ikke jeg hadde satset på solbleking, det tar som sagt over en sommer før man ser merkbar forskjell. Men har du sagt i fra til frisøren om at du er misfornøyd? Om du har fått noe helt annet enn det du sa at du ønsker, burde du klage, og de burde rette opp i det uten kostnad for deg. Men dette gjelder altså bare hvis du ser helt annerledes ut enn det du ba om og det de forespeilet deg.
einna Skrevet 20. juni 2010 #7 Skrevet 20. juni 2010 (endret) Lillashampo (silver shampo) er shampo med lilla/blå fargepigmenter. Mange merker har denne typen shampo. Google litt, så finner du ulike typer, erfaringer og tilbud. Du får de hos frisøren eller på nettsider som www.blivakker.no. På vita har de en hårkur med lilla pigmenter, men den er ment for helt lyst hår, tror jeg.. Kan ikke garantere at det hjelper på mørkfarge da, selv om det gjorde det på meg. Poenget er å "rense" fargen, og nøytralisere gule/oransje skjær i håret. Da tenker jeg at noen fargepigmenter blir trukket ut.. EDIT: Hørt at head and shoulders shampo falmer farge ganske effektivt Endret 20. juni 2010 av einna
Gjest Vanndråpe Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 For å fa lysere hår i solen må man sitte noen dager. Men for å få prosessen til å gå raskere kan du ha sitronsaft i håret når du sitter ute. Det skal visstnok hjelpe lysningsprosessen, men har ikke prøvd det selv, så om det funker vet jeg ikke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #9 Skrevet 20. juni 2010 Jeg merker forskjell ganske fort de første dagene/ukene ute i sola, i hvert fall såpass langs sør som sentrale Østlandet. Da jeg bodde i Trøndelag ble aldri håret mitt lyst om sommeren (men har bare bodd der som voksen, som barn var håret mitt lysere hele året og ble hvitt om sommeren). Men hvis du synes frisøren farget for mørkt kan du jo si fra i salongen, så retter de kanskje opp feilen.
LetThemEatCake Skrevet 21. juni 2010 #10 Skrevet 21. juni 2010 Egentligen är det ju som när du köpt vilken annan vara som helst som går att reklamera. Säg att du köpt en cykel, du beställde en orange men fick en gul, då går du ju tillbaka och kräver en i rätt färg, eller hur? Detsamma gäller egentligen när du går till frisören, fast man bör egentligen säga till med en gång. Men gör ett försök!
Gjest Airi Chikako Skrevet 21. juni 2010 #11 Skrevet 21. juni 2010 Jeg bruker sitronsaft om sommeren. Jeg har jo ikke erfaring med farget hår, håret mitt er mørkt, nesten svart om vinteren, men om sommeren kan det bli litt mer gylden. Det blir absolutt finere med sitronsaft, synes jeg, og forandringen skjer fort. Det er ganske sterkt for håret, så husk å bruke hårkur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå