Pinkyh Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Jeg er litt rådvill her... Samboer snuser nemlig på senga. Han tar seg en pose (før var det løs-snus) når han har lagt seg, og tar den ut rett før han sovner. Og hvor blir den liggende? Jo på sengekanten, på sengegavlen, på gulvet ved siden av osv... Det hadde jo vært greit nok om han plukket det opp etter seg når han står opp dagen etter, men det gjør han jo selvfølgelig ikke. Det bare bygger seg opp flere og flere, og han kaster de ikke før jeg sier i fra. Jeg har prøvd å si til han at hvis han skal fortsette med å snuse på senga, så MÅ han plukke opp etter seg med en gang. Men det nytter jo ikke.... Hva skal jeg gjøre?? Er så ekkelt med alle disse snusposene rundt senga, og i tillegg at jeg må gå å si i fra til han at han skal rydde opp etter seg hele tiden.... Noen gode forslag?
Kirsebær Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Kan du ikke sette en liten søppelbøtte ved siden av sengen og kreve at han kaster den der med en gang?
Gjest Marlo Skrevet 20. juni 2010 #3 Skrevet 20. juni 2010 Om han ikke klarer å slutte å gjøre slik som han gjør nå, så får man jo evnt sette en boks ved siden av senga med lokk på eller noe, så kan han legge dem oppi der - da slipper man iallefall å ha det liggende rundt omkring. Ekkelt høres det iallefall ut ....
Rosalie Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Ja, han kunne jo ha prøvd seg. Skal love deg at han kjapt hadde havnet på sofaen. Soverommet hadde han ikke fått bruke før han hadde sluttet med snusing etter sengetid (og ja - min samboer snuser).
Gjest Niema Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 I bade-seksjonen på flere butikker, f.eks. Jysk og Saape, så får du små søple-bøtter som man bruker på badet til å putte småting som pads og sånt i, gå til innkjøp av en sånn en, sett ved siden av senga, tømmes når full, finito.
iskaffe Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 (endret) Lag et snusing forbudt-skilt. Det gjorde jeg da min samboer ikke ville legge ned dolokket, og det funket. :gjeiper: Endret 20. juni 2010 av iskaffe
Pinkyh Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #7 Skrevet 20. juni 2010 Ja, det er jo lurt. Hvorfor har jeg ikke tenkt på det?? Tror faktisk jeg skal finne en liten søppeldunk til han jeg. Hjelper ihvertfall ikke å komme med masse regler. hehe.. Og ja, det er ganske ekkelt. Men det var MYE værre da han snuste løs-snus.
Gjest Niema Skrevet 20. juni 2010 #8 Skrevet 20. juni 2010 I bade-seksjonen på flere butikker, f.eks. Jysk og Saape, så får du små søple-bøtter som man bruker på badet til å putte småting som pads og sånt i, gå til innkjøp av en sånn en, sett ved siden av senga, tømmes når full, finito.
Pinkyh Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. juni 2010 Ja, han kunne jo ha prøvd seg. Skal love deg at han kjapt hadde havnet på sofaen. Soverommet hadde han ikke fått bruke før han hadde sluttet med snusing etter sengetid (og ja - min samboer snuser). Han bare ler når jeg truer med sånt...
Rosalie Skrevet 20. juni 2010 #10 Skrevet 20. juni 2010 Han bare ler når jeg truer med sånt... Kast dyna hans utpå stua og lås døra etter han når han går for å hente den.
Gjest Niema Skrevet 20. juni 2010 #11 Skrevet 20. juni 2010 Han bare ler når jeg truer med sånt... Jah, er jo hans soverom og, han må jo få kose seg der, og det skal jo du. Løste seg jo greit d.
Pinkyh Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #12 Skrevet 20. juni 2010 Kast dyna hans utpå stua og lås døra etter han når han går for å hente den. Jeg trodde jeg var tøff, men tydelig at jeg har et stykke å gå! hehe.. Men syns faktisk at snusing på senga er en uting. Problemet er bare å få han til å være enig.
Gjest Dumskollen Skrevet 20. juni 2010 #13 Skrevet 20. juni 2010 Jeg har ingen råd, men da jeg så overskriften, måtte jeg bare klikke meg inn for å se hvorfor han snuste (luktet) på sengen... Jeg så ham for meg på alle fire, mens han luktet på laknene, og jeg tenkte kanskje det var en type fetish jeg ikke hadde hørt om før...
iskaffe Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 Fang noen biller eller fluer og legg dem ved snusposene, så sier du at de blir tiltrukket av snuslukta.
Pinkyh Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #15 Skrevet 20. juni 2010 Jeg har ingen råd, men da jeg så overskriften, måtte jeg bare klikke meg inn for å se hvorfor han snuste (luktet) på sengen... Jeg så ham for meg på alle fire, mens han luktet på laknene, og jeg tenkte kanskje det var en type fetish jeg ikke hadde hørt om før... hahaha.. ja, det hadde vært litt av et syn. Hva var det du trodde han ikke plukket opp etter seg da??
Gjest Iril Skrevet 20. juni 2010 #16 Skrevet 20. juni 2010 (endret) Ja, han kunne jo ha prøvd seg. Skal love deg at han kjapt hadde havnet på sofaen. Soverommet hadde han ikke fått bruke før han hadde sluttet med snusing etter sengetid (og ja - min samboer snuser). Samme her, det hadde bare ikke skjedd. Snus, røyk, mat, drikke osv hører ikke til i senga. Unntaket er vann, og evt. halspastiller om man er syk. Endret 20. juni 2010 av Iril
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #17 Skrevet 20. juni 2010 Måtte si til mannen nå at jeg er glad han ikke snuser i senga og legger det fra seg på sengekanten/nattbordet osv. og mannen svarte: haha, ja det hørtes ut som en god måte å bli singel på.. Og det har han helt rett i!
Pinkyh Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #18 Skrevet 21. juni 2010 Liten oppdatering. Før jeg gikk å la meg i går tenkte jeg at jeg skulle prøve å følge rådet med å nekte han å snuse på senga. Jeg var vel ikke helt overbevist om at det ville fungere, og gjorde det mest på tull. Men tror du ikke typen begynte å forhandle? Så nå ble vi enig om at hvis jeg så en eneste snus liggende rundt senga framover skulle han slutte å snuse helt på senga. I går kveld gikk han ut av sengen og kastet snusen i do i stedet på sengekanten. Flink gutt!
fink Skrevet 21. juni 2010 #20 Skrevet 21. juni 2010 I bade-seksjonen på flere butikker, f.eks. Jysk og Saape, så får du små søple-bøtter som man bruker på badet til å putte småting som pads og sånt i, gå til innkjøp av en sånn en, sett ved siden av senga, tømmes når full, finito. Jeg ville tømt den litt oftere enn det. Snus lukter helt jævlig Har forbedringen vedvart, TS?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå