Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere på deres arbeidsplasser for å ha det hyggelig og skape samhold? Er det noen som har noen sprekere forslag enn vinlotteri?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fredagslunch.

Det går på rundgang, ca en fredag i måeden har en person ansvar for å lage noe godt til lunch og invitere en gjest til å holde et lite faglig innlegg.

Innleggene går på alt fra, hva de kan gjøre for oss på sentralbordet, til rent faglige ting.

Skrevet

Vi har vinlotteri, obligatorisk kake og kaffe ved bursdager, går ut og spiser, bestiller billetter til show og bestiller god mat til lunsj en gang i blant. Ellers har vi generelt en god stemning på jobb og det høres stadig vekk lattersalver i gangene...

Gjest Anonymous
Skrevet

"Kick-off" på begynnelsen av året, da vi reiser bort og gjør noe gøy sammen F.eks rafting). Kaker til bursdager og nyansettelser. Turer til slalombakken om vinteren, med familier. Utenlandsreiser i forbindelse med messer og kurs- litt business og mest pleasure. Tur til Pirbadet (stort badeanlegg) ved slutten av måneden. Interne konkurranser med partnere, som feires når vi er i mål. (f.eks. komme i best mulig form i løpet av 3 mndr. med før og etterbilde).

Vi er ikke så mange i bedriften, og dermed tillater økonomien mye moro :wink:

La Flaca

Skrevet

Er det noen flere morsomme arbeidsplasser?

Vil gjerne ha gode forslag også, vil gjerne ha noen geniale forslag til min arbeidsplass.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fredagskake har vi her. Ellers blir det en og annen fredagspils.

Skrevet

Vi har lønningspils en gang i måneden, ellers tar vi oss en svipptur til sverige, danmarkstur, skidag, osv en gang i blandt. Men dette er vel egentlig ikke noe som er arrangert av jobben, det er bare det at det er så knakende godt arbidsmiljø, og vi er gode venner på "privaten" også, da blir det lettere å finne på ting sammen uten om arbeidstid også.

Skrevet

Jeg er litt ute etter gode forslag til hva som kan gjøres... hvis du var sjef, hvilke tiltak ville du bruke for å få en fornøyd, sammensveiset arbeidsstokk? Sprelske forslag mottas med takk.

Skrevet
Jeg er litt ute etter gode forslag til hva som kan gjøres... hvis du var sjef' date=' hvilke tiltak ville du bruke for å få en fornøyd, sammensveiset arbeidsstokk? Sprelske forslag mottas med takk.[/quote']

Hmmm... Jeg er "småsjef", og det jeg har gjort, er f.eks å innføre lønningspils, og etter det ballet det bare på seg. Ellers så kan en gjøre mye ved å skape en trivelig stemning, bli kjent med de ansatte, alltid ha en åpen dør for dem, ha en god dialog, prøve å "intergrere" de stille og sjenerte, osv.

Kanskje det å arrangere et seminar hvor dere må reise bort ville vært tingen?

Og for all del: Har vært borti en del sjefer som benytter seg av "splitt og hersk" for å holde kustus på de ansatte - men det gikk jo seff utover samholdet. :-?

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Bedriften jeg er hos nå har grillpartyer, gokart-sammenkomster, blåturer og julebord og juletrefest. Litt problematisk å samle alle, siden arbeidet består i å reise og gjerne over lengre tid.

Skrevet

Hos oss har vi ikke gjort NOE sosialt på over et år tror jeg.

Ikke noe godt eksempel.

Men om jeg hadde vært sjef, så hadde jeg muligens satset på å få til et eller annet en gang i måneden. En tur på pub etter arbeidstid på siste torsdag i måneden for eksempel. Tidligere hadde vi det sånn, sammen med et par andre firmaer.

Dessuten bør det arrangeres et eller annet spesielt et par ganger i året. En båttur om sommeren og et julebord sent på høsten. Slike ting er utrolig viktig for å få fornøyde medarbeidere.

Der sambo jobber har de minimum EN weekend-tur i året. Ofte i forbindelse med julebord. Da får alle ansatte ta med seg samboer/kjæreste/ektefelle og bo på hotell i 2-3 dager. Det er på disse turene man blir kjent. Dessuten blir vi som er "følge" også en mulighet til å bli kjent med hverandre, noe som oppmuntrer til sosiale ting utenom "jobbsettinger" også.

Det går også an å få til sosiale ting i forbindelse med kurs. Jeg har vært på flere kurs på Colorline f.eks. Ikke så veldig spennede, men det er sosialt og ikke fryktelig dyrt heller. På dagseilingen hjem har vi hatt foredrag eller kurs på båten. (Med mange pauser :ler: ).

Ellers er felles fredagslunsj en god idè. Om dette ikke er mulig/ønskelig, så går det jo an å samles med en kopp kaffe og kake (som personalet tar med på omgang).

Jeg kjenner til et middels stort firma som har felles lunsj hver eneste dag. Det blir dekket bord og kjøpt inn mat til alle. Selvsagt blir de avbrutt av telefoner o.l. i blandt, men de har det like koselig likevel.

Skrevet

På min jobb er det sommerfest, høstfest, julechmpagne og vårfest.

Avdelingsvis har vi seminar hver sommer og jul der vi snakker om ting som har noe å si for avdelingen, men som man ikke har tid til å prate om ellers. Dette komineres gjerne med danskebåt/frokost på Bølgen og Moi el.

Ellers har hver avdeling julebord, og en liten sommerfest.

Skrevet

Vi har ikke noe sånt på arbeidsplassen min.

Vi har kun julelunsj og julebord som vi må betale for selv.

Skrevet

Vi betaler også selv. Unntatt for de to seminarene. Staten ødsler ikke akkurat!

Skrevet

tjass... vi utvider lunsjene våre til å bli litt mer - gorumetaktige ved at JEG lager maten - vi spiller playstation på storskjerm (vi også), vi har et hoeckeyspill akkurat nå, hadde Dart tidligere - siden vi jobber i et såkalt kreativt yrke - leker vi mye sånn generelt -

vi har julebordaktige greier - lager julegaver til kunder - lager julebord og sommerfester for kundene - men er lite ute sammen egentlig -og vinlotteri ville ikke fungert - er for få - virker som vår vinavtale er å stjele restene av det som kundene egentlig skal ha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...