Lyra Skrevet 20. juni 2010 #1 Skrevet 20. juni 2010 Vi må legge om ferieplanene våre nå i sommer, og da kunne jeg gjerne tenke med å reise til England, mitt all-time favorittland. Helst ville jeg reist på biltur, men ingen av oss har noe lyst å kjøre på feil side av veien.... Nå har det seg slik at de billigste billettene herfra går til London, men siden vi var der for et par år siden får jeg ikke kjæresten med på det. Så derfor ser jeg etter noe som er i nærheten, et par timers(toppen 4) tog/busstur fra Stansted. Er det noen som er kjent i området som kan komme med noen råd? Kjæresten min er også opptatt av hva det er å se på å gjøre på steder vi skal reise til, så noen konkrete eksempler hadde vært fint:) Vi vil nok ta noen dagsturer med buss og slikt, kanskje våge oss på å prøve leiebil en dag også, men ser hovedsaklig etter et sted vi kan være en uke. Takker så mye på forhånd for all hjelp fra dere kloke damer (og evt menn )
Berentsens Skrevet 20. juni 2010 #2 Skrevet 20. juni 2010 Dere kan reise til Liverpool? Vet ikke helt hvor lang tid det er fra Standsted, men dere kan kanskje fly dit? Eller dere kan reise en tur til Skottland? Eller Irland? Brighton er også en fin by, med knall uteliv.
Lyra Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2010 Jeg hadde akkurat tenkt å oppdatere innlegget om at Liverpool også var et alternativ Når det gjelder Skottland hadde det blitt en heller heftig dagstur tror jeg, selv om det hadde vært drømmeferien å starte i sør og kjøre nordover. Uteliv trenger vi ikke siden jeg er gravid og kan ikke drikke pluss er fryktelig kveldstrøtt
Berentsens Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Så det er kun snakk om dagsturer? Norwich er ikke så langt fra London, er vel et par timer med tog. Det er et fint og koselig sted.
Lyra Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2010 Ja, det er kun snakk om dagsturer (står i hovedinnlegget også ) Skulle jo helst bare reist rundt uten å ha et fast bosted for å få opplevd mest mulig, men det tillater dessverre ikke økonomien
Berentsens Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Virker litt slitsomt da å reise rundt på dagsturer. Hvorfor ikke bare fly til Standsted og så ha base i en annen by enn London/Standsted? Dersom dere skal farte mye rundt vil det vel koste en del det også? Kanskje dere kan ta togturer rundt omkring, for så å hoppe av steder dere vil tilbringe litt tid?
Lyra Skrevet 20. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2010 Siterer meg selv fra første innlegget: Vi vil nok ta noen dagsturer med buss og slikt, kanskje våge oss på å prøve leiebil en dag også, men ser hovedsaklig etter et sted vi kan være en uke. Så vi vil ha et sted man kan oppleve ting på stedet, men også ha muligheter for noen dagsturer....
Kjetil E Skrevet 21. juni 2010 #9 Skrevet 21. juni 2010 Vi må legge om ferieplanene våre nå i sommer, og da kunne jeg gjerne tenke med å reise til England, mitt all-time favorittland. Helst ville jeg reist på biltur, men ingen av oss har noe lyst å kjøre på feil side av veien.... Nå har det seg slik at de billigste billettene herfra går til London, men siden vi var der for et par år siden får jeg ikke kjæresten med på det. Så derfor ser jeg etter noe som er i nærheten, et par timers(toppen 4) tog/busstur fra Stansted. Er det noen som er kjent i området som kan komme med noen råd? Kjæresten min er også opptatt av hva det er å se på å gjøre på steder vi skal reise til, så noen konkrete eksempler hadde vært fint:) Vi vil nok ta noen dagsturer med buss og slikt, kanskje våge oss på å prøve leiebil en dag også, men ser hovedsaklig etter et sted vi kan være en uke. Takker så mye på forhånd for all hjelp fra dere kloke damer (og evt menn ) Er mannen din og eller du inntresert i flyging, kunne kanskje RIAT på Fairfordbasen ved Swindon utenfor London vært noe. RIAT er forkortelse for Royal International Air Tatoo, og regnes som verdens største militære flystevne
Lyra Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 23. juni 2010 Mannen har faktisk flyskrekk, men ellers takk for forslaget Jeg har funnet ut at ryanair (som vi vil fly med pga prisen) faktisk også flyr til Newcastle, så da skal vi dit istedenfor:) Liker meg best i Nord-England
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå