redchilli Skrevet 21. juni 2010 #21 Del Skrevet 21. juni 2010 Øyer blir iallefall bare helt feil for meg! Øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 21. juni 2010 #22 Del Skrevet 21. juni 2010 Øyer blir iallefall bare helt feil for meg! Øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 21. juni 2010 #23 Del Skrevet 21. juni 2010 Øyer blir iallefall bare helt feil for meg! Øyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
redchilli Skrevet 21. juni 2010 #24 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) oj shiiiit dobbel dobbel post! Endret 21. juni 2010 av frk_rastløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 21. juni 2010 #25 Del Skrevet 21. juni 2010 Det har jeg, i ansiktet altså . ...og jeg som trodde du hadde dem ved kysten et sted! Kanskje med en idyllisk hytte, naust og brygge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 21. juni 2010 #26 Del Skrevet 21. juni 2010 ...og jeg som trodde du hadde dem ved kysten et sted! Kanskje med en idyllisk hytte, naust og brygge Det hadde vært noe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaprifolen Skrevet 21. juni 2010 #27 Del Skrevet 21. juni 2010 Gi dem noen år, så er det sikkert lov til å skrive "ævvene" også, som min mann sier! Hihi! Jeg sier og skriver øyne om de tingene jeg bruker til å se med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 21. juni 2010 #28 Del Skrevet 21. juni 2010 oj shiiiit dobbel dobbel post! Kvadruppel faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimorna Skrevet 21. juni 2010 #29 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg liker det ikke, men både øyer og øyne er lovlige flertallsformer av øye. Se bokmålsordboka. Det var dagens overraskelse! Men ikke søren om jeg noen gang kommer til å bruke ordet "øyer" i anatomisk sammenheng. Om det da ikke er snakk om langerhanske øyer, da. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 25. juni 2010 #30 Del Skrevet 25. juni 2010 Da har jeg jammen meg lært noe nytt! Jeg sier som mange andre "øyer" i dialekten min, men visste ikke det var lov å skrive det. Det kommer jeg heller ikke til å gjøre, selv om jeg nå vet at det går an. For meg er det en stor fordel å skille mellom de to betydningene av ordet i skriftlig norsk. Det ser ut til at de fleste er enige med meg i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 30. august 2010 #31 Del Skrevet 30. august 2010 siden vi snakker om dialekt, vi sier ævver, auer, og øvver... og skriver øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå