Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Jeg er student og har nettopp søkt om lån for studieåret 10-11, men "bekymrer" meg over hvor gjeldsbrevet skal sendes, da jeg i sommer 1) flytter fra hybelen min, 2) vi flytter fra den folkeregistrerte adressen og 3) vi flytter til en ny leilighet hvor jeg er usikker på om postadressen er en postboks eller gateadressen... jeg kan selvsagt undersøke punkt 3 til mandag, men i tillegg er det jo slik at vi ikke er i den nye leiligheten før om en måneds tid :s , og jeg vil ikke at gjeldsbrevet ska ligge i en eller annen postkasse eller postboks (som kanskje deles med flere) i flere uker. Noen som vet hvor lang tid det tar før Lånekassa sender dette brevet?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Du får sikkert ikke gjeldsbrev før i august iallefall. Jeg søkte ifjor i juni, og fikk gjeldsbrevet i starten av august. Dessuten så kan du velge på Min Side å sende gjeldsbrev på nytt, hvis du har flyttet f.eks eller ikke har mottatt det, så det er ikke noe problem
Colargol Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Du hadde jo ikke trengt å få det pr. post? All min kommunikasjon med Lånekassen har foregått enten via deres nettsider (logger inn på "min side" med MinID) eller pr. mail -de er veldig for at ting skal være papirløst faktisk. Send dem en mail og si at du enten vil motta alt på mail, eller spør om de kan vente med å sende ut brev til du har fått fast ny adr., er jo bare å forklare at du er midt i flytting og at du ikke vil at posten din skal havne på villveier! Å ringe til lånekassen er nesten nyttesløst på denne tiden av året (du ender med å først måtte gå gjennom en haug med automatiske telefonsvarere før køa er så lang at du kan bli sittende en time og vente, når du endelig treffer på noen så kan de kun gi deg info om ting siden de ikke har lov til å utføre noe for deg over telefon), men sender du mail så vil du få svar raskt, tror jeg har ventet max. en og en halv dag på svar noen gang.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Ja, jeg kan få gjeldsbrevet elektronisk, men da må jeg ordne med kort og kortleser, noe som koster penger (virker ikke som de godtar sånne id-brikker fra bank)? Annen kommunikasjon og informasjon tar jeg via nettsidene deres, selvsagt. Hvis de ikke sender ut brevet før i august rekker jeg nok uansett å ordne med adresseendring Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå