Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Jeg er redd for mennesker, men vet ikke hvorfor. Det høres sikkert dumt ut for de som ikke kjenner til dette, men det er veldig slitsomt å ikke kunne bevege seg fritt ute. Jeg er ikke redd for at de skal skade meg, si noe til meg. Egentlig, tenker jeg ikke så mye på hva andre synes om meg heller. Men jeg er alikevel redd mennesker. Går jeg ute, å det kommer mennesker, er det nesten som jeg mister pusten. Jeg blir svimel og får ikke puste. Dette gjelder mennesker og biler (er jo somregel mennesker inni bilen,så) Jeg tror det er bilene som er verst, tror det er fordi at jeg ikke ser menneskene som er inni der, hvor mange osv. Men dette sliter meg ut, jeg vil gå ut, men stopper opp før jeg er kommet så langt som ut døren. Det blir bare verre og verre også, jeg skjønner virkelig ikke hvordan dette kommer til å ende. Nei, jeg hadde ikke klart å snakke med en psykolog heller, hadde aldri klart å sagt hva som feiler meg eller sett personen i øynene. Noen som har råd ?
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 En stor klem til deg! Jeg synes du beskriver ting godt her, kan du ikke ta det som et utgangspunkt i en samtale med psykolog? Du kan jo skrive et brev der du skriver om det du skriver her, og gi brevet til psykologen? Det er ikke godt å føle det sånn som du føler det nå.
I.am.me Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Jeg har hørt om dette før, og kan godt forstå det. Jeg er generelt en person som dårlig liker mennesker. Vet ikke hvorfor. Liker menneskeheten, men bare ikke enkeltpersoner. Eller noen liker jeg jo.... Men den beste måten å kurere redselen på er å oppsøke den. Dra på steder der du vet noen kommer til å snakke med deg, se på deg o.l. Det er utrolig vanskelig i begynnelsen, men ta et skritt om gangen. Ta med deg noen du kjenner som du er trygg på og fortell at du vil utfordre deg selv og de må være der å ta hånden din om det trengs
Gjest navnelapp Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 Søk hjelp! Dette er ein type angst som kan behandlast med kognitiv terapi, og du kan få eit betre liv. Også du over her, som har hatt det slik i 20 år. Ingen treng å leve slik.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 Jeg vet hvordan du har det ja. Har slitt i mange år og sliter ennå. Søk hjelp med en eneste gang. Det er mulig å få det bedre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå