Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelig problemer med x-en til samboeren min. Han gikk fra henne for over et halvt år siden, og det tok ikke lang tid før hun ble sammen med en ny fyr. Høyst sannsynlig er dette et panikk-forhold. Det har hun delvis innrømmet ovenfor ham, men vinkler det dithen at det er hans skyld. Han hadde nemlig et langvarig forhold til meg før han gikk fra henne. Vi prøvde begge to å avbryte dette forholdet flere ganger, men innså til slutt at vi aldri kommer til å bli ferdige med hverandre.

Nå er de separert, han er samboer med meg, hun er samboer med han nye fyren, men allikevel prøver hun å ødelegge for oss så godt hun kan. Ved å sette opp ungene mot oss, spre dritt om meg, være lite samarbeidsvillig på de fleste punkter.

OK, jeg har ikke problemer med å forstå at hun er fryktelig såret over det vi har gjort. Det var ikke noe jeg/vi heller går og er stolte av. Men når det er sagt: Det sies om henne at hun hadde litt for god kontakt med han som nå er hennes nye samboer før bruddet også. Min samboer leste bl.a. noen sms'er og mailer som absolutt ikke var beregnet for hans øyne...

Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor hun holder på sånn? De er separert, min samboer har tatt sitt valg, hun er samboer på nytt og i tillegg sier hun at hun aldri hadde kunnet tilgi det han har gjort mot henne. Allikevel sier hun at hun alltid vil være glad i ham, og ba ham senest i sommer om å få en ny sjanse.

Jeg begynner å bli sliten av dette, jeg. Det eneste hun har klart å oppnå, er at han er dritt lei hele dama. Kan hun ikke gå videre i livet sitt? Og selvfølgelig er jeg redd hun skal klare det hun prøver på - å ødelegge forholdet vårt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det jeg ikke skjønner, er hvorfor hun holder på sånn? De er separert, min samboer har tatt sitt valg, hun er samboer på nytt og i tillegg sier hun at hun aldri hadde kunnet tilgi det han har gjort mot henne. Allikevel sier hun at hun alltid vil være glad i ham, og ba ham senest i sommer om å få en ny sjanse.

Er det egentlig så rart?

Hun er sint, frustrert, såret og ønsker helt sikkert at det var hun som hadde gjort det slutt - tatt det skrittet din nåværende sambo har gjort. Det er ikke lett å bli gått fra, så bare gi henne tid til å roe "egget" sitt... Før eller senere vil det nok blåse over...

Jeg begynner å bli sliten av dette, jeg. Det eneste hun har klart å oppnå, er at han er dritt lei hele dama. Kan hun ikke gå videre i livet sitt? Og selvfølgelig er jeg redd hun skal klare det hun prøver på - å ødelegge forholdet vårt.

MEN jeg syns du skal avklare med samboeren at du er redd hun skal klare å ødelegge og at dere to skal stå sammen i alle situasjoner - uansett - for hvis ikke kan sitasjonen bli svært vanskelig for deg.

Dette går nok bra - du må rett og slett bare vise deg som den største og mest voksne her og heve deg over tullet.

Lykke til!

Suz :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet

enig med Suzy, men vil også si at den bekymringen din går på deg og ditt forhold med din samboer og ikke hans ex. Om hun klarer å ødelegge forholdet mellom dere to er det ikke hennes feil. Velger din samboer henne fremfor deg er det hans valg, og du kan ikke klandre henne for at han valgte henne. Dere to begynte forholdet deres basert på løgn, og tilliten mellom dere er tydeligvis ikke den beste. Det er din samboer du skal stole på, og ikke hans ex, hva hun gjør ol har ikke noe med saken å gjøre, for det er din samboer du ikke stoler på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...