Gå til innhold

Trenger hjelp til å finne den perfekte fargen

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skal male stua og ønsker å ha lysebrun vegg og antikkhvitt på lister og vinduskarmer. Noen som kan hjelpe meg å finne den perfekten brunfargen? Den skal være lys, varm og mer brun enn grå i nyansen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg fargeprøver på:

Dun

Duna

Bast

Og døm selv.... :wink:

Skrevet

Jeg har akkurat malt kjøkkenet mitt i bast med antikkhvite karmer og det er kjempelekkert! En varm farge som passer flott i alle belysninger - forklarer kansje litt dårlig, men den er lys og fresh i dagslys og får en varm glød på kveldene. :D

Jeg prøvemalte meg gjennom 7-8 forskjellige farger før jeg fant den "perfekte" :oops:

Vet jeg var innom Dun og Duna også, men syntes at de var litt for gule tror jeg... Husker ikke helt.

En annen fin farge er perlegrå, noe lysere enn past og veldig lekker, syntes jeg.

Tips er å kjøpe med deg små bokser med forskjellige fargeprøver og prøvemal på veggene, se hvordan de ser ut i dagslys kontra lampelys på kveldene. Den første fargen jeg prøvde (Tro om ikke det var "brytning" den het...?) så dødslekker ut på kvelden (Diskret gråfarge med en snev av lilla) og på morgenen da jeg så på så det ut som om noen hadde smurt inn veggene med Skogsbæryoghurt! :o

Lykke til med malingen uansett hviken farge du velger !

Skrevet

Never, den er brun, med litt varm rosaskjær. Litt vanskelig å forklare siden den ikke er rosa men brun :klø: ......

Gjest Anonymous
Skrevet
Skaff deg fargeprøver på:

Dun

Duna

Bast

Og døm selv.... :wink:

Hvilken produsent er dette da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...