Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Hei. Jeg tok hair extensions av typen som man fester med keratin for noen dager siden. Har KUN brukt frisørprodukter i håret og masse olje. Likevel, nå er tuppene skikkelig slitte og fæle =/ Kun etter 1 vask! Gjorde det selvsagt hos frisøren. I tillegg ble etterveksten som hun skulle farge skikkelig gul, og jeg har helt blondt hår, ser med andre ord ganske latterlig. Hva ville dere gjort?? (Har vasket med lilla sjampo fra Joico, uten hell!).
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Jeg tar jevnlig kreatin-extensions, og har også opplevd å få tørt hår i begynnelse. Det går seg til! Etter èn uke har du fått pleiet håret med kur og balsam, og det vil bli mye mykere. Men husk; balsam! Veldig viktig etter du har brukt shampoo. Kan anbefale balsam fra Joico som heter noe ala Hydrate.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 også må du huske at lillashampoen vil ikke fjerne alt med en gang, du må la det gå litt tid. det er ikke en hårfarge
sebra Skrevet 20. juni 2010 #5 Skrevet 20. juni 2010 man skal vel være forsiktig med balsam i hårbunnen pga festene? Også skal du vel helst bruke en shampoo uten silikon? Frisøren min sa at det var tull at man må bruke frisør shampoo. Du kan prøve å ta i oliven olje i tuppene og sove med det en hel natt. Men hvis du føler at kvaliteten ikke holder til prisen hadde jeg gått og klaga, du skal få det du betaler for.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #6 Skrevet 20. juni 2010 Olje fungerer langt i fra like bra som balsam. Og hvem sa at man skal smøre inn balsam i selve kreatinen? Balsam bruker man i tuppene, som man også gjør uten extensions.
sebra Skrevet 21. juni 2010 #7 Skrevet 21. juni 2010 Olje fungerer langt i fra like bra som balsam. Og hvem sa at man skal smøre inn balsam i selve kreatinen? Balsam bruker man i tuppene, som man også gjør uten extensions. det går da ann å prøve. herregud!unnskyld meg da for at jeg prøver å gi ts tips. det er da ikke alle som kun bruker balsam i tuppene.
Diana Grace Skrevet 22. juni 2010 #8 Skrevet 22. juni 2010 Olje fungerer langt i fra like bra som balsam. Og hvem sa at man skal smøre inn balsam i selve kreatinen? Balsam bruker man i tuppene, som man også gjør uten extensions. Nei, balsam bruker man ikke kun i tuppene, balsam bruker man for å lukke skjellagene i håret etter at man har renset og åpnet de med sjampo. Dette for at håret ikke skal bli slitt så fort. Derfor er det viktig å bruke balsam i hele håret.
Shopoholiker Skrevet 22. juni 2010 #9 Skrevet 22. juni 2010 Nei, balsam bruker man ikke kun i tuppene, balsam bruker man for å lukke skjellagene i håret etter at man har renset og åpnet de med sjampo. Dette for at håret ikke skal bli slitt så fort. Derfor er det viktig å bruke balsam i hele håret. Er det sant? Jeg har alltid blitt fortalt av frisører at jeg ikke skal ta balsam i hodebunnen, men kun på lengden... Til ts, extentions vil normalt være relativt tørt i starten. Det kan du bedre med bruk av balsam og kur. Extension håret vil nesten alltid være litt tørrere og stivere enn ditt naturlige hår. Utenom det extensionet jeg har nå. Var overraskende mykt å deilig...
Diana Grace Skrevet 22. juni 2010 #10 Skrevet 22. juni 2010 Er det sant? Jeg har alltid blitt fortalt av frisører at jeg ikke skal ta balsam i hodebunnen, men kun på lengden... Til ts, extentions vil normalt være relativt tørt i starten. Det kan du bedre med bruk av balsam og kur. Extension håret vil nesten alltid være litt tørrere og stivere enn ditt naturlige hår. Utenom det extensionet jeg har nå. Var overraskende mykt å deilig... Jeg vet ikke om det er sånn at man ikke skal ta balsam i hodebunnen, men man skal i hvertfall ikke bare ta det i tuppene. Da blir jo bare resten av håret slitt. Jeg tar i hodebunnen selv, men kanskje ikke like mye som i resten av håret. Men nå er jo ikke håret mitt spesielt slitt eller fett for den saks skyld. Jeg er ikke en frisør, men dette er noe jeg har lest overalt utrolig mange ganger.
Shopoholiker Skrevet 22. juni 2010 #11 Skrevet 22. juni 2010 Jeg sa heller ikke at jeg bare tok det i tuppene. Sa lengden. Så jeg tar det på overalt utenom akkuret i knotten. Har ganske langt hår, med extension. Så er masse hår som får balsam, ikke bare noen cm i tuppene...
Stellia Skrevet 22. juni 2010 #12 Skrevet 22. juni 2010 (endret) Feilpost. Endret 22. juni 2010 av Stellia
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #13 Skrevet 24. juni 2010 Takk for alle svar. Synes håret har blitt en smule bedre nå, men likevel ser det litt slitt ut. Har nettopp bestilt ny balsam fra Joico, får satse på at den gjør susen. Det som egentlig plager meg mest, er at etterveksten ble såpass gul. Det går heller ikke nok vekk med lillasjampo til at jeg ikke legger merke til det. Men er vel ikke å anbefale å farge extensions heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå