Gå til innhold

Svart kjole

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvilken sminke vil dere anbefale når jeg skal ha svart kjole, og sko som er i hvitt og svart skinn med knallrød hæl?

Må ikke overdrive. Skal ha knallrøde tånegler og fingernegler, så må ikke bli for voldsom i sminken da :)

Edit: jeg er bruden, altså ikke gjest...

Endret av Smørblomsten
Videoannonse
Annonse
Gjest Flode
Skrevet

Hva slags stil er kjolen da? Goth? Elegant? Vintage? Jeg tenker at sminken isåfall bør gjenspeile stilen...? :)

Skrevet

Hva slags stil er kjolen da? Goth? Elegant? Vintage? Jeg tenker at sminken isåfall bør gjenspeile stilen...? :)

Veldig enkel, såkalt "den lille sorte"-stil. Ermeløs, v-utringning, går til rett over kneet, lett innsvinget med litt "rynke-effekt" foran magen :)

Skrevet

Tenker falske øyenvipper, ikke så falske at de ser så veldig falske ut da. Egentlig litt usikker på om det fort kan bli litt for mye med knallrød lebestift, men jeg tror likevel det ville vært fint. Hvordan ser du ut da, farger og sånt? Er jo litt vesentlig...

Skrevet

Sotete øyne. Går til alt og alle anledninger! SÅ kan du sette noen korte punktvipper ytterst på øynene. Enkelt stilig og elegent. Leppene kan du ha en rød lippgloss uten alt for mye farge.

Gjest Micka
Skrevet

Hvilken sminke vil dere anbefale når jeg skal ha svart kjole, og sko som er i hvitt og svart skinn med knallrød hæl?

Må ikke overdrive. Skal ha knallrøde tånegler og fingernegler, så må ikke bli for voldsom i sminken da :)

Du gjør alt feil hvis du skal i bryllup med dette, da. Høres litt vel oppsiktsvekkende å stille med knallrøde negler og svart kjole. En skal unngå rødt, svart og hvitt som gjest i bryllup.

Skrevet

Du gjør alt feil hvis du skal i bryllup med dette, da. Høres litt vel oppsiktsvekkende å stille med knallrøde negler og svart kjole. En skal unngå rødt, svart og hvitt som gjest i bryllup.

Ehh, hehe, kanskje jeg ikke fikk frem at jeg er bruden? ;)

Gjest Micka
Skrevet (endret)

Ehh, hehe, kanskje jeg ikke fikk frem at jeg er bruden? ;)

Åjah, bekager, hehe. Da snur jeg helt om og sier at du har valgt et kult antrekk! håper jeg gjorde det godt igjen:)

Når de gjelder valg av øvrig sminke til knallrød leppestift, så bør denne være nokså nedtonet. Det som er fint er en tynn stripe flytende eyeliner, også. skal se om jeg finner et bildeeksempel. vent litt...

uten eyeliner:

http://www.taaz.com/beauty/images/stories/makeup_for_red_dress.jpg

med (forsiktig bruk av) eyeliner:

http://www.hercafe.net/wp-content/uploads/2009/12/red-lipstick-katherine-heigl.jpg

Endret av Micka
Gjest Micka
Skrevet

Sotete øyne. Går til alt og alle anledninger! SÅ kan du sette noen korte punktvipper ytterst på øynene. Enkelt stilig og elegent. Leppene kan du ha en rød lippgloss uten alt for mye farge.

Fraråder sterkt sotede øyne til rød leppestift. Dersom man velger sotede øyne, bør man velge en beige/nude eller meget svak rosa leppestift.

Skrevet

Hva slags sminke avhenger likeså hvordan du ser ut, ikke bare kjolen. Hud, hår, øyne, personlighet.. :)

Skrevet

ps, har ikke tenkt å bruke rød leppestift!

skrev derimot rød neglelakk på hender og tær :)

eller mange fine bilder, men går ikke for knallrød leppestift, føler meg bare helt rar m d...

Skrevet

Fraråder sterkt sotede øyne til rød leppestift. Dersom man velger sotede øyne, bør man velge en beige/nude eller meget svak rosa leppestift.

Jeg sa ikke rød leppestift. Jeg sa en rød lipgloss uten for mye farge. Bare et hint av rødt for å få litt farge på leppene. Er enig i at rød LEPPESTIFT blir for drøyt. Men nå finnes det veldig mye fine tilnærmet ransparente glosser. Jeg synes en antydning rød kan være fint fordi det står i stil til helheten av det hun skal ha på seg.

Skrevet

Edit: jeg er bruden, altså ikke gjest...

du er kul :D utrolig tøft av deg å kjøre sånn stil ;)

jeg tenkte dita von teese stil på sminken jeg, tykk flytende eyeliner og nøytral øyenskygge... men uten røde lepper, kanskje heller en som har samme fargene som leppene dine ca. :)

fant et bilde som er ca sånn jeg mente med øynene: http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/files/2010/06/Bild-5523.jpg

lykke til på dagen din :)

Skrevet

du er kul :D utrolig tøft av deg å kjøre sånn stil ;)

jeg tenkte dita von teese stil på sminken jeg, tykk flytende eyeliner og nøytral øyenskygge... men uten røde lepper, kanskje heller en som har samme fargene som leppene dine ca. :)

fant et bilde som er ca sånn jeg mente med øynene: http://blogg.veckorevyn.com/lindas-sminkblogg/files/2010/06/Bild-5523.jpg

lykke til på dagen din :)

tusen takk for det :)

Ja det bildet var fint! Kanskje på tide å begynne å ØVE siden jeg ikke skal til noen frisør/sminkør på selve dagen siden det er i utlandet OG skal skje om bare 1 uke ;)

Bildet hadde et par lyse øyenskygger i tillegg til eyeliner ikke sant!?

Skrevet

tusen takk for det :)

Ja det bildet var fint! Kanskje på tide å begynne å ØVE siden jeg ikke skal til noen frisør/sminkør på selve dagen siden det er i utlandet OG skal skje om bare 1 uke ;)

Bildet hadde et par lyse øyenskygger i tillegg til eyeliner ikke sant!?

bare hyggelig :) ja, da er det lurt å teste det ut noen ganger ;)

syns det ser ut som hun har brukt en lys farge på lokket og under brynet, og en brun i globalen og litt under øyet pluss eyeliner :)

Skrevet

bare hyggelig :) ja, da er det lurt å teste det ut noen ganger ;)

syns det ser ut som hun har brukt en lys farge på lokket og under brynet, og en brun i globalen og litt under øyet pluss eyeliner :)

hun har brukt en helt lys farge på hele lokket også har hun hatt en litt mørkere i globalen ja.

øv masse på og legge eyeliner hvis du ikke er dreven på dette fra før. tror også det kunne vært kjempe fint hvis du kjøper punktvipper og har 3-4 stk helt ytterst bare for og åpne litt, evt klippe remser opp og lime på =)

ellers synes jeg selv at du ikke skal gå for knall rød leppestift, kan bli litt for mye av det gode da, enten ha en helt nøytral gloss eller en med litt rødt i som ei annen skrev.

funnet ut hvilken blomst du skal ha? synes du skal gå for ei langstilka rød rose jeg =) jeg sminkevideo på bloggen min som viser litt hvordan du kan legge en slik øyenskygge, nesten lik i fargene. link under her =) håper du finner utav det =) jeg kan evt lage ett tips til deg hvis du vil det, men da må du komme me hva du vil jeg skal vise =)

Skrevet (endret)

Jeg må si aller først jeg synes du er kjempe tøff, hadde aldri selv kunnet gjort noe slik men du er tøff! :biggrin:

Når står bryllupet? Skulle gjerne ha sett bilder når det er overstått så jeg får litt inspirasjon til ett slik bryllup. Bestevenninen min vil være svart brud når den tid kommer. Og hun sier jeg kommer da til å bli forlover. Så jeg trenger alt å begynne å planlegge litt :fnise:

Endret av Pearlys
Skrevet

hun har brukt en helt lys farge på hele lokket også har hun hatt en litt mørkere i globalen ja.

øv masse på og legge eyeliner hvis du ikke er dreven på dette fra før. tror også det kunne vært kjempe fint hvis du kjøper punktvipper og har 3-4 stk helt ytterst bare for og åpne litt, evt klippe remser opp og lime på =)

ellers synes jeg selv at du ikke skal gå for knall rød leppestift, kan bli litt for mye av det gode da, enten ha en helt nøytral gloss eller en med litt rødt i som ei annen skrev.

funnet ut hvilken blomst du skal ha? synes du skal gå for ei langstilka rød rose jeg =) jeg sminkevideo på bloggen min som viser litt hvordan du kan legge en slik øyenskygge, nesten lik i fargene. link under her =) håper du finner utav det =) jeg kan evt lage ett tips til deg hvis du vil det, men da må du komme me hva du vil jeg skal vise =)

tusen takk for god hjelp jenter!!!

Tror det blir en langstilket rød rose ja :) Enkelt og fint, og stilken er sterk nok til å bli båret alene.

Flytende eyeliner er jeg ganske dreven på, men litt øving må nok til likevel ;)

Punktvipper høres sååå skremmende ut, har jo aldri prøvd det! MEN jeg er så heldig å være født med naturlige LANGE vipper, så med litt maskara blir det nok nok :)

Skal sjekke ut blogg!!! Setter så pris på gode tips og råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...