undrerseg Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Nå er dagen snart her, da jeg og min kjære skal på ferie. Vi skal til syden og da må jo vi desverre ta FLY! Problemet mitt er at jeg har så himla flyskrekk. Er rett og slett LIVREDD, men bestemt meg for angsten skal ikke få vinne, så jeg SKAL inn i det flyet. Prøvd å få kjæresten min til å hjelpe meg litt, men (forståelig nok) vet han ikke helt hvordan han skal hjelpe, da han bare synes det er KJEMPE gøy å fly... Så lurer jeg på, noen som har gode tips til meg så flyturen kan bli litt mer behagelig?
tinamarie Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Få legen din til å gi deg resept på Sobril. Lover deg at det hjelper. Jeg er også livredd for å fly, men med 5 slike tabletter på vei til Gran Canaria så gikk det kjempefint. Sovnet nesten med en gang flyet var i luften og våknet rett før landing.
undrerseg Skrevet 19. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 19. juni 2010 Jeg har fått valium av legen for flyskrekk før, men jeg tenkte kanskje jeg skulle prøve meg uten legemiddler denne gangen.. Ellers var solbril noe jeg kunne tenkt meg å prøvd.. Ingen andre som har noen råd hvordan jeg kan komme meg gjennom dette uten tabletter?
Snart Frue Skrevet 21. juni 2010 #4 Skrevet 21. juni 2010 Jeg vil anbefale deg å finne ut nøyaktig hva du er redd for og så finne ut alt du kan om nøyaktig det. Er det visse lyder eller bevegelser du er redd for? Noe som du tror kan gå galt? Jeg tror det finnes bøker med "forklaring" på alle lyder, bevegelser samt forklaringer på hva et fly faktisk tåler av påkjenninger. Da får man samtidig avkreftet alle skumle myter. Du kan jo også si i fra til flypersonalet så kan de berolige deg hvis det er noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå