Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg velger å være anonym her. Litt langt innlegg.

Jeg har da en vennine. En ganske god vennine som jeg har kjent siden barneskolen. Hun er snill og morsom og alt det MEN hun er også veldig bortskjemt. Dette er selvfølgelig foreldrenes feil siden de har skjemt henne bort siden hun ble født og gitt henne ALT hun peker på. De sier aldri nei. Får hun ikke vilja si begynner hun å sutre som en 4 åring i trassalderen. Det er helt sykt at en jente på 18 kan oppføre seg slik. Bare for å ta noen eksempler når vi er i byen:

Hun skal alltid besteme hvor vi skal gå og hva vi skal gjøre. Er det noen butikker jeg vil inn i som hun ikke vil inn i sier hun: ÅH må vi inn der? Jeg orker ikke å bort der. Får jeg henne med meg så maser hun så om når jeg er ferdig og og om vi kan gå snart. Irriterendes!

Går man i byen blir man ofte sulten og vil ha noe å spise. Hun skal ALLTID spise på big bite. Jeg er ikke noe glad i maten der men det bryr ikke henne. Jeg har prøvd å spørr om vi kan spise andre plasser (er mange andre plasser å velge mellom) men det nytter ikke. Hun er en person som ikke gir seg før hun får villja si. Så er ikke alltid jeg orker å stå å diskutere med henne. Vi kommer jo ingen vei.

Skal jeg ordne noe i banken eller på posten så kan hun si: KAn du ikke gjøre det en anna dag da? Jeg vil hjem nå eller ja men kjapp deg da.

I de siste måndene har jeg unngått å gå med henne i byen. Jeg synes det er slitsomt! For hun skal jo bestemme alt. Sånn har hun vært helt siden barneskolen. Skal bestemme alt.Skulle bestemme hva vi skulle leke og hvor vi skulle leke. Fikk hun ikke vilja si så fikk hun raseriannfall og ble sur. Akkurat som hun blir i dag å. Sur og fornærmet når hun ikke får det som hun vil. Under hele ungdomskolen hadde vi ikke noe kontakt pga jeg sa til henne om hva jeg synes om at hun er så sutrete og bortskjemt. Hun ble da kjempe sint og droppa kontakten med meg. Da vi begynte på vgs fikk vi kontakten igjen. Jeg tenkte hun kanskje hadde forandra seg men nei. Fortsatt like bortskjemt. Samme problem har vi på byen. Hun skal alltid bestemme uteplassen vi skal gå på og hvor vi skal sitte. Danser jeg og hun blir lei så kan hun si til meg: kom vi går ut. Sier jeg nei jeg vil danse så blir hun sur. Jeg MÅ alltid føye meg etter henne og gi henne vilja si. Jeg er lei!

Vuderer å snakke med henne igjen. Som sagt så er hun en snill person og jeg har kjent henne helt siden 1 klasse. Vi har mange gode minner sammen så jeg har ikke lyst til å miste alt kontakt. Men skulle bare ønske hun kunne slutte med å være så bortskjemt. Det er slitsomt å være med slike personer. Jeg vil si det til henne på en best mulig måte. Uten at hun blir sur på meg.

Noen råd? Hva ville dere gjort med sånn vennine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde hvert fall ikke giddet å hengt med en vennine som var slik! Jeg hadde bedt henne om å skjerpe seg eller så hadde jeg brutt all kontakt med henne rett og slett.

Gjest Huffsa
Skrevet

skjønner ikke at du gidder.

Skaff deg noen baller og si ifra, ikke gi deg, eller la vær å heng med dama.

Skrevet

Min venninne er helt lik, om ikke værre. Det eneste som hjelper er å ta avstand i perioder og sette ned foten. Det er ikke hun som er sjefen, og det skal hun vite!

Skrevet

Vanskelig å forandre noen som er slik av personlighet, du kan jo prøve men høres jo ut som hun ikke er mottakelig for tilbakemelding og bare blir sur. Hun er snill sier du men ut fra det du forteller så er jeg ikke enig. Snill innebærer å ta hensyn til andre, og særlig de man bryr seg om. Hva slags vennskap er dette for deg, hvis hun aldri gir rom for dine ønsker og meninger?

Jeg hadde nok latt det skli ut og dø, er ganske kresen på hvem jeg prioriterer å bruke tiden min på.

Skrevet

Jeg tror det beste er å være 100% ærlig med henne. Kanskje det hjelper vis dere er flere samen? Hvis der er flere i vennegjengen som føler det på samme måte. Hun må få vite at det er overhode ikke hun som er sjefen her. Hun må å vite at hun ikke kan få vilja si hele tiden. Det er ikke slik det fungerer. Det blir helt feil at du må gjøre alt hun vil og føye deg etter henne.

Ikke vær redd for at hun blir sur. Blir hun sur for å høre sannheten for hun bare bli det. Hun kan ikke holde på slik. Hum må få vite det.

Skrevet (endret)

Neste gang hun vil være med deg på shopping, så kan du svare at det blir litt vanskelig, for du skal inn på <butikker-hun-ikke-liker> og tenkte å spise lunch på <kafe-hun-ikke-liker>. Sier hun at det går fint, så svar at; ok, men hvis du ombestemmer deg, så kommer jeg uansett til å gå i de butikkene og spise der. Alene om jeg må.

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...