Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har lest noen steder at koster skal vaskes med babysjampo, andre steder står det vanlig sjampo, andre igjen anbefaler rensesjampo, mens noen sier at spesialmidler til kostevask er nødvendig. Hva bruker dere?

Og hvordan vasker jeg kostene? Legger jeg dem i bløt? Gnikker og gnur?

Og hvor ofte skal jeg vaske dem?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skulle nesten tro det var snakk om rakettbygging. :fnise:

Koster vaskes hver eller annenhver uke, med shampoo. Etterpå trykker jeg ut vannet, og legger dem flatt til tørk slik at vannet ikke siger ned i limet og får hårene til å løsne.

Skrevet (endret)

Det kommer litt ann på hva slags koster du har. Jeg har noen koster som er syntetiske, disse vasker jeg med vanlig (silikonfri/mineraloljefri) håndsåpe etter hver bruk, og lar de ligge på tørkepapir og tørke til neste gang jeg bruker de. Noen blir brukt hver dag, noen en gang i uka. De må ligge flatt og tørke!

De kostene jeg har som er laget av naturhår, vasker jeg en gang i uka med (silikonfri/mineraloljefri) shampo og balsam en gang i uka.

Om du bruker kost til flytende foundation som er naturhår, bør denne vaskes hver dag med shampo, men da kan du bare ta balsam en gang i uka.

Jeg personlig holder meg unna silikon og mineralolje i alt for det vil jeg ikke ha på huden, men om det er det i hudprodukter du bruker fra før av, er det ikke nødvendig for deg.

Endret av Ashelia
Skrevet

Jeg vasker kostene mine grundig én gang i måneden (oftere gidder jeg ikke), og bruker våtservietter fra Simple i mellomtiden for vedlikehold. Jeg bruker vanlig sjampo, hvis en kost er ekstra skitten bruker jeg oljebasert makeupfjerner på den først, og deretter rensesjampo.

Vasker dem forsiktig, klemmer vannet ut forsiktig, og lar dem ligge flatt og tørke. Ser til dem innimellom mens de tørker, for å passe på at ingen av bustene tørker i rare vinkler/fasonger.

Skrevet

Kan ikke se at det er noe stress å vaske kostene ofte? Jeg tar bare litt håndsåpe og gnir på kosten og skyller av etter at den er brukt, tar 10 sekunder eller noe.

Skrevet

Du må IKKE legge dem i bløt!! Ha litt shampo og vann i håndflaten, mens du fører kosten frem og tilbake i den til den er ren. Skyll under springen til all shampo er borte. Hold kostene nedover så det ikke kommer vann innover i kosten og løsner limet! Klem vannet ut og legg flatt på et håndkle til dagen derpå :)

Til kjapp rens etter hver sminkeøkt, drar jeg kosten frem og tilbake over en sminkeserviett eller et papir med en kosterens.

Skrevet

Jeg vasker kostene ca en gang i uka med flytende såpe, lar de ikke ligge i bløt.

Gjest Heidila
Skrevet

Helt enig her !

Ikke legg dem i bløt ! Da blir dem ødelagt !

Som jade skrev ; Ha litt shampo i håndflaten under springet og gå med kosten over til sminken fra kosten er borte Leg deretter kostene på tørk på et håndkle. ikke la dem bli stående i et gladd eller lignende mens de er våte, da trekker vannet seg ned til skaftet og da løsrner det opp limet og kostene blir ødelagt.

Har jeg ikke tid til å vente på at kostene skal tørke. så bruker jeg litt heptan på kostene istedet. Det fjerner all bakterier og tørker med en gang. Bruk den kun på hårene :)

http://heidilarsen.blogg.no/1240517471_videoblogg_hvordan_re.html

Her viser jeg på video hvordan jeg bruker heptan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...