Gjest B Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 Min eksmann driver eget firma, og har hatt en inntekt på rundt kr 900 000,- i året (de siste 3-4 årene) Nå skal barnebidraget fastsettes, og han truer med å sette ned den faste lønna for så å ta ut mer aksjeutbytte, tantieme og overtidsbetaling. Er usikker på hvordan dette faller ut for meg? Noen som kan hjelpe?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Min eksmann driver eget firma, og har hatt en inntekt på rundt kr 900 000,- i året (de siste 3-4 årene) Nå skal barnebidraget fastsettes, og han truer med å sette ned den faste lønna for så å ta ut mer aksjeutbytte, tantieme og overtidsbetaling. Er usikker på hvordan dette faller ut for meg? Noen som kan hjelpe? Jeg tror du kan forlange at akseutbytte inkluderes om det: a) ikke er noen bedriftsøkonomisk årsak til redusert inntekt. b) at aksjeutbytte synes å være en "tradisjon" (på lik linje med en fast bonus som betales ut til ansatte hvert år eller inntekt som er basert på fortjeneste/omsetning) Forhør deg med NAV. Sansynligvis er det nok med en telefon. En far
Shade Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Det hjelper ikke at han gjør det nå, tror det er lønnen for forrige ligningsår som gjelder. Ring til de på nav og hør
Gjest Krizzy Skrevet 20. juni 2010 #4 Skrevet 20. juni 2010 Min eksmann driver eget firma, og har hatt en inntekt på rundt kr 900 000,- i året (de siste 3-4 årene) Nå skal barnebidraget fastsettes, og han truer med å sette ned den faste lønna for så å ta ut mer aksjeutbytte, tantieme og overtidsbetaling. Er usikker på hvordan dette faller ut for meg? Noen som kan hjelpe? Disse truslene hadde jeg ikke tatt seriøs Jeg mener at all inntekt teller med..
Gjest gjest Skrevet 21. juni 2010 #5 Skrevet 21. juni 2010 Hvorfor kan han ikke gjøre det? Han kan heller bruke de ekstra pengene på ungene når de er hos han...
Gjest gjest Skrevet 21. juni 2010 #6 Skrevet 21. juni 2010 Hvorfor kan han ikke gjøre det? Han kan heller bruke de ekstra pengene på ungene når de er hos han...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå