Gjest gjest.j18 Skrevet 19. juni 2010 #1 Skrevet 19. juni 2010 I starten av første skoletermin i VG2 begynte det en ny gutt i klassen. Han ser ganske bra ut og er atletisk, enda han ikke bryr seg om mote, han bruker aldri hårgele/voks. Han virker litt sjenert og snakker ikke mye, men hvis han blir spurt om noe så svarer han lett, han er alltid positiv og smiler. Men han stiller sjelden spørsmål tilbake og unngår øyekontakt. :frown: Enda virker det som han ikke har noen venner, han sitter enten å gjør lekser i friminuttene eller går en tur ut, helt alene. Han er veldig flink på skolen, han har 6'er i alle fag unntatt norsk, hvor han har 4/5. I gymen idag skulle vi ta max test i armhevinger, kroppshevinger og 3000meter. Han lå på topp i alle øvelsene med ~9min på 3000 meter, 192 armhevinger og 31 kroppshevinger, og han virket ikke så sliten etter det. Burde ikke han være populær og utadvent????? Han virker jo helt perfekt, men han blir så lett distansert, han tar på seg steinansiktet og glir inn i sin egen lille verden. Jeg har virkelig lyst å bli bedre kjent med han men han er så stille, og jeg tror kanskje han er litt flau over det at han ikke har noen venner... Er det mulig at han går på noen ulovlige stoffer? Han virker alt for opplagt i klassen, han er ikke et muskelberg, men hans styrke i forhold til kroppsvekt virker på grensen til unaturlig. Han blir aldri sur, han er positiv osv men han er sjenert og har aldri åpnet seg for noen i min klasse. Hvordan kan jeg komme i kontakt med han? Skulle ønske vi hadde samme programfag, jeg går dans&drama mens han går realfag, da kunne jeg spurt om han ville jobbe sammen med et kjemiprosjekt elns HJELP Har også hørt fra noen som gikk på ungdomsskolen at han ble mobbet, kan det være en av grunnene til at han er sånn som han er nå? Han er 1.90 høy, ganske markert, mørk stemme, mørkebrunt hår, "glødende" hud :rødme: . Da vi hadde svømming i gymen for lenge siden så kunne ikke jentene, og mesteparten av guttene la være å stirre på kroppen hans, han har antydning til 6pack, kraftige armer, bryst og brede skuldre. Det rare var at han merket at alle stirret sånn, og det gjorde han flau de neste dagene, burde ikke dette heller være en selvtillitsboost for han???? Har tenkt å kanskje spørre om han vil bli med på fest, men han virker ikke som han er en "festperson". Han har blitt spurt mange ganger før av andre jenter men har alltid sagt at han ikke drikker, røyker eller legger seg seint for at det vil ødelegge treningen/skolearbeidet hans. Dessuten tror jeg ikke at han liker å være rundt så mange folk Han har sagt noe om at han vil inn i militæret etter skolen, enda han tar realfag og kan studere hva han vil.
silyee Skrevet 19. juni 2010 #2 Skrevet 19. juni 2010 Om han har blitt mobba før, så kan det vere ein grunn til at han ikkje tør opne seg. Spør han med på noko anna enn fest, foreksempel kino? Eller ein joggetur? :-)
I.am.me Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Ikke spør om fest, spør om han vil være med på en fjelltur en gang istedet! Siden han er ateltisk anlagt. Å det er ingenting galt med han, han trenger absolutt ikke gå på stoff bare fordi han er opplagt i timen og atletisk sterk og rask. Han er kanskje bare en enstøing som liker å være alene med tankene sine. Det kan jo hende at han har mange venner hjemme som ikke går på samme skolen. Du vet garantert ikke alt om han. At han har blitt mobbet kan absolutt være en grunn til at han velger å være mye alene. En person som ikke "stikker seg frem" har mindre sannsynlighet for å bli mobbet også...
Gjest gjest Skrevet 19. juni 2010 #4 Skrevet 19. juni 2010 du har gym med han spørr han om hjelp med noe treningsgreier, ellers kan du prøve å se på han til han merker at du ser på han, hold øyekontakten så lenge som mulig så skjønner han nok at du er intrisert men du må sikekrt ta initiativ vis han er sjenert
Gjest cat Skrevet 19. juni 2010 #5 Skrevet 19. juni 2010 1. Legg han til som venn på facebook 2. Chat med han om alt mulig til han blir trygg på deg 3. Vent på at han tar initiativet
Gjest TS Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Han har ikke facebook Han har aldri med seg tlf på skolen, han har kanskje msn men det blir litt flaut å spørre. Han ser bra ut og jeg blir naturligvis litt rød i kinnene og flau når jeg snakker med han... jeg ser ikke så verst ut selv heller, så han blir også litt flau når han snakker med meg av og til
Auri Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Om han har blitt mobbet, vil han alltid føle at oppmerksomhet fra mange mennesker samtidig er ubehagelig. Som tidligere mobbeoffer kan jeg fortelle at man forventer mer eller midnre alltid, hvertfall de første årene, at folk skal begynne å slenge dritt til deg. Slik hadde hvertfall jeg det i mange år, og flere jeg kjenner som har blitt mobbet. Oppmerksomheten i svømmehallen f.eks. kan ha fått ham til å tenke at dere glante fordi dere syntes han var stygg eller rar. Jeg vil tro det beste du kan gjøre er å være litt frempå. Si hei når dere har gym sammen, stikke en lapp i jakkelomma hans med "Hei, jeg synes du er skikkelig søt og vil bli kjent med deg, hilsen Eva i klasse XX", eller bare huke tak i han i et friminutt før han får gått avgårde. Har man blitt mobba, så har man som regel hardt innprenta i hjernen at man ikke er bra nok, man er bare teit/stygg/ekkel/dum og at ingen er interesset i å bli kjent med en.
Berentsens Skrevet 19. juni 2010 #8 Skrevet 19. juni 2010 Han er kanskje bare sjenert? Det er ikke alltid så lett å komme på en ny skole eller i en ny klasse. Kanskje du kan ta kontakt med han etter skolen, f.eks på vei hjem. Spør han om han vil bli kjent med deg. Kanskje dere kan gå en tur sammen, eller bare sitte en plass å prate?
Gjest luzylue Skrevet 19. juni 2010 #9 Skrevet 19. juni 2010 - Kanskje han ikke er interessert i å bli kjent med noen? Trives i sitt eget selskap, som noen andre sier her.. Kanskje han har venner utenom skolen? -Han er sjenert, mobbing fører ofte til at det kan være vanskelig å ta kontakt med folk. For min del er det slik. Jeg snakker liksom ikke til andre, før de tar initiativ. Synes det er vanskelig. Men jeg er alltid positiv og imøtekommende når andre snakker til meg og blir glad hvis folk tar kontakt. Synes du bare skal prøve å snakke litt med ham. Kanskje over msn/facebook til å begynne med? Å finne litt mer ut om han, kan være lurt.
Gjest TS Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Han har ikke facebook tror han har msn, men tviler på at han er innpå særlig ofte. Min msn adresse er litt dum så blir flaut å gi den til han enda den ikke hadde vært dum hadde det vært flaut å spørre, hva skal jeg si? "Hei her har du msnen min" "Hei kan jeg få din msn adresse?" synes det høres litt rart ut og hvordan kan jeg få han til å se at jeg bryr meg om andre ting enn klær, sminke og sosial status??? en av de mest populære "mote-jentene" prøvde seg på han på starten av semesteret, de hadde hans oppmerksomhet på starten men han ble helt uinteressert da han fant ut at de var besatt av klær, sko, sminke og paradise hotel. har fått inntrykk av at han misliker nesten alt som er "in" nå. vet helt sikkert at han misliker paradise hotel, mote og metroseksualitet, noe som de fleste jenter på min alder elsker og derfor tror han sikkert at jeg er sånn også
Wildlily Skrevet 19. juni 2010 #11 Skrevet 19. juni 2010 Trur du har en god sjangs til å bli kjent med ham. Vet du hva jeg gjorde når jeg gikk GK og det var en skikkelig pen gutt, ganske sjenert, som jeg likte veldig godt. Impulsiv og risikabel så eg lige å ver så tog eg faktisk bare å ringte hjem til ham! Og vi pratet og pratet. Han ble litt tryggere på meg etterhvert og jeg var skikkelig forelsket i ham. Men når skoleåret var omme og han gikk ut i lære så mistet vi kontakten. Fikk ham på msn for noen år tilbake siden, og da sa han til meg at han hadde vært forelsket i meg han og, men han våget bare ikke. Det var den usikre perioden for de fleste. Ring og snakk med ham noen ganger, bare for å bevis ovenfor ham at du ikke er som alle de andre jentene. Også kan du be ham ut på date, en joggetur eller en skogstur slik foreslått av de ovenfor. Den som intet våger, intet vinner. Kunne ha vært i hop med den fantastiske høye, mørke, kjekke mannen med dyp stemme og flott humor eg når eg va 18. Istede for han som ikke tålte alkohol. Rart med det, man gjør mange valg i løpet av livet. Tilslutt må jeg få si at jeg faktisk var glad for at det har gått sånn så det gikk med meg. Han som ikke tålte alkohol har nå verdens søteste dame og jeg er beæret over å få kalle meg venn av dem. men tilbake til deg: Våg litt, vær litt utadvent, snakk med ham, lytt til hva han har å si når du har fått han på gli istede for å bable i usikkerheten.
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. juni 2010 #12 Skrevet 20. juni 2010 Han er sikkert ikke interessert i jenter som kun er opptatt av mote, sko og paradise hotel etc. Det virker som om han liker sport, trening og skole, og dette er jo et av områdene du kan legge inn støtet. Istedet for fest kan du f.eks spørre om tips. Hva slags trening han driver med? Kanskje han driver med jogging og interval, da kan du spørre han om han har noe tips til å øke kondis f.eks. Eller om han trener til noe spesielt. Han vil jo i militæret som du sier, så da er det jo også viktig å holde kroppen i form, men iallefall prøv å vis at du bryr deg om noe annet enn mote, sko og sminke. Gutter liker jenter de kan slå av en normal samtale med.
Gjest qo Skrevet 20. juni 2010 #13 Skrevet 20. juni 2010 Dere er jo bare 18, er ikke han litt for ung til å bry seg om personlighet mer enn utseende, spesielt når han har en grei sjangse på de fleste andre jentene? Gutter er ikke like voksne i forhold til alderen som jenter.
Auri Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 Snakk om generalisering Opptil flere gutter er mer opptatt enn personlighet enn utseende når de er 18. Gjerne de guttene som ikke ser på Paradise hotel...
Gjest TS Skrevet 20. juni 2010 #15 Skrevet 20. juni 2010 Glemte å si det, han er 1 år eldre enn meg, altså han er 19 og ligger 1 år etter skolemessig.
Gjest ts Skrevet 21. juni 2010 #16 Skrevet 21. juni 2010 Skulle prøve å snakke med han idag men så gikk en annen jente bort for å snakke med han. Hun som snakket med han spurte rett ut om han var singel, han sa ja, men han avviste hun ganske tydelig og hun ble ganske sur, hun er en sånn jente som har vært populær hele livet og tror at hun kan få alt hun ønsker seg. noen få min seinere spør hun skarpt om han er aseksuell eller homo, han sa noe om at han ikke likte "motejenter" som henne så sa han "bare finn deg en metrogutt du, det står noen der borte *peker*". hun var ganske fornærmet og han virket så oppgitt og furten så jeg torde ikke å snakke med han han går på treningsstudio, men det er et ganske lite og "seriøst" senter, har gått forbi der noen ganger, han er den eneste "normale" jeg har sett der, alle andre jeg har sett der er ganske store (100kg+). Høres det ut som en god ide å spørre han om jeg kan bli med han på senteret for å prøvetrene, så kan HAN hjelpe meg. Da har jeg liksom alltid en unnskyldning for å ta kontakt med han, og til slutt må han da forstå det?
Wildlily Skrevet 21. juni 2010 #17 Skrevet 21. juni 2010 Trene sammen høres jo ut som en god måte å starte å bli litt bedre kjent da. Syns du bare skal spørre ham jeg. Før skolen er over. Si at du har hørt at en kombinasjon av styrketrening og kondisjonstrening er mest effektiv, men at du er rett for å gjøre feil. Og så spør om han er kunne tenkt seg å lære deg å trene riktig.
Gjest TS Skrevet 7. juli 2010 #18 Skrevet 7. juli 2010 Jeg ringte han idag, snakket med han en stund om hva vi hadde tenkt å gjøre osv. Han skulle visst på fjelltur i ca. en uke i middle of nowhere, Så ivrig som jeg ble klarte jeg å spørre om jeg fikk bli med. Han sa sånn "ja ok", men han nølte litt og virket litt overrasket. Skal dra på søndag, møter han på fredag. Jeg har veldig lyst å være med han og bli kjent med han, er glad for at jeg spurte. Eneste tingen er at jeg har aldri gjort noe sånt før, vet ikke hvordan jeg vil takle en uke uten internett, vanlig toalett, tv osv, han spurte meg om jeg visste at dette gikk fint for meg, om jeg var i form for det osv. Jeg sa jo selvfølgelig ja fordi jeg ville være med han liksom. Håper at det går bra, er i ganske god form. Vi skal gå fra vann til vann, muligens være ved noen vann i flere dager, han sa vi kan bade og fiske så det blir nok gøy :D Er det noen her som har erfaring med noe lignende? Kommer jeg til å bli helt forandret sånn som de i Brat Camp på tv-norge? Han mener at man vil bli lykkelig hvis man har nesten ingenting, for at da skal det lite til for å gjøre en glad, litt som i den "Into the Wild" filmen, jeg tror det er derfor han er så mye ute. Uansett så vet ikke jeg om jeg er sånn, jeg vet ikke om jeg kan gå en uke å spise kun havregryn i vann og fjellørret, og gå uten alle "gratis" godene vi har når vi lever i et samfunn (seng, dusj etc). Jeg tror jeg kan klare det men jeg kan liksom ikke vite det helt sikkert. Men jeg har kjempe lyst til å bli kjent med han og jeg vet at jeg hadde blitt kjempe stolt over meg selv hvis jeg hadde bevist for meg selv og han at jeg kan også klare meg ute i naturen på den måten. Har litt sommerfugler i magen, hehe... :D Tror dere at han vet at jeg liker han? Kan jeg "vite" at han liker meg når han vil ha meg med på en 1-ukes tur?
Gjest AnonymBruker Skrevet 8. juli 2010 #19 Skrevet 8. juli 2010 Om du må forandre på deg selv eller gjøre ting du ikke vet om du vil eller komme til å like for å få en fyr til å like deg, så er ikke fyren verdt det. Mitt inntrykk er at du er minst like dum som denne "motejenta"... Jeg foreslår at du faktisk LESER innlegget til Ashelia, som er et av de mer vettuge her, og prøver å forstå det! Denne gutten trenger ikke en tanketom jente som kun er interessert i ham fordi han er kjekk og har fin kropp.
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2010 #20 Skrevet 8. juli 2010 Trådstarters innlegg er like teit som om en mann hadde skrevet at om en jente at hun var deilig med fine pupper og hadde så flott sminke, men var så vanskelig å få kontakt med. Som han ønsket å by med på fest for å skjenke henne drita for å kunne pule henne. Det er jo dette trådstartes innlegg går ut på. Nei, jeg håper den første dama han fyren blir sammen med en en jente som bryr seg om han som person og ikke bare utseende, slik trådstarter gjør. Fy faen jeg blir kvalm...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå