Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 hvis man skal søke etter sosialpenger trenger man å prate med noen personelig da? eller holder det å sende søknad også bestemmer de om det er grunnlag nok eller ikke, også er det greit? hvordan søker man sosialpenger?
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Du må møte opp på ditt nærmeste nav kontor hvor du får beskjed om at du må ha med deg alt som kan dokumentere inntekt og utgift. Dvs. Utskrift av alle bankonti for de siste 3 mnd, m.m. samt husleiekontrakt(dersom du leier), og strømregning dersom du trenger hjelp med den. Det du kan gjøre er å ringe nærmeste nav kontor og spør om å få prate med en som kan svare deg på hva du trenger og hvem du skal snakke med. Her finner du mye informasjon om det du spør om Min lenke Lykke til!
Auri Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Du sender en søkndag, gå ned på sosialkontoret/NAV og hent der, eller ring så kan det hende de sender deg i posten. Det meste står forklart på skjemaet, men spør om hva du trenger av vedlegg og alt annet du lurer på. Jo mer du spør før du leverer, jo mindre sjangse er det for at de kan avslå fordi du mangler en eller annen form for dokumentasjon.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 mener penger fra sosialkontoret, ikke nav Men takk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 mener penger fra sosialkontoret, ikke nav Men takk. De fleste sosialkontor er samlokalisert med nav.
Auri Skrevet 19. juni 2010 #6 Skrevet 19. juni 2010 Sosialkontoret er blitt endel av Nav, det heter nå Nav Sosial (også har du Nav Trygd, Nav Arbeid, Nav pensjon...) men reglene er det samme. Tidligere var sosialkontoret kommunalt, nå er det altså statlig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #7 Skrevet 19. juni 2010 Det er heldigvis lenge siden jeg var på sosialkontoret, men da måtte jeg prate med en sosionom og fikk en time for å forklare rundt min økonomiske situasjon. Kan hende holder det å skrive om dette i et vedlegg. Husk å skrive null også på de stedene du ikke har inntekt/formue. Tror du må det for at søknaden skal være gyldig. Du må ha med siste tre mnd. kontoutskrift, ligningsattest, selvangivelsen, leiekontrakt, strømutgifter, forsikringer, lån og andre utgifter. Men du får ikke dekket f.eks. telefonregning. Har du utgifter til lege/behandling tar du også med dette. Venter du skattepenger, tar sosialkontoret pant i disse hvis de yter økonomisk hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå