Gå til innhold

Piano sjokoladepudding/rislunsj ikke så ille!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er gutten som startet tråden hvor jeg ba om deres synspunkter på mitt kosthold. Konklusjonen fra dere ble at jeg burde kutte ned på dessertene, noe jeg nå skal prøve og leter etter mer kalorifattige alternativer.

Jeg har sett på en del ferdigdesserter og forstått at slikeinneholder myyyye mindre enn hva jeg vaneligvis inntar på en dessert. Piano sjokoladepudding inneholdt 106 kalorier og Piano rislunsj med jordbær inneholdt ca 150 kalorier. Så altså hvis jeg erstatter mine desserter med en av disse vil jeg kutte drastisk ned på kalorier?

De fire gangene i uken jeg spiser dessert spiser jeg som oftest to skåler med is spiser jeg som oftest 5 fløteiskuler i hver skål, altså ca 10 tilsammen pluss sjokoladetopping.

Hvis 1 kule er ca 150 kalorier spiser jeg da hele 1500 bare på en dessert? Ergo en (til og med to-tre) Piano sjokoladepudding eller Piano rislunsj som erstattning vil sørge for at jeg sparer rundt 1200-1300 kalorier? Det er jo en eventyrlig stor forskjell! Dette er jo desserter som er gode og smaker som dessert.

For de som ikke har lest den andre tråden er jeg 18 år, trener daglig, slank med klær på og normalvektig men har som mål å kvitte meg med det overfødige magefettet mitt. Beklager et innlegg til, men tenkte at ang. disse alternative dessertene ville være intressant for flere enn meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Niema
Skrevet

En kule med is er IKKE 150 kalorier :ler: Langt ifra!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

En kule med is er IKKE 150 kalorier :ler: Langt ifra!

hvor mye vil du si det er da? ;P

Gjest Niema
Skrevet

Is ligger på rundt 180 kalorier per 100 g, og 100 g is er en solid porsjon. Vanskelig å si hvor mye hver av kulene veier, men om jeg tipper sånn 20 g vil det si 36 kalorier per kule.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Kan du ikke bare spise grønnsaker og frukt til dessert da?

Jeg spiser nesten aldri dessert, om jeg gjør det pleier jeg å lage en fruktsalat.

Skrevet

Is ligger på rundt 180 kalorier per 100 g, og 100 g is er en solid porsjon. Vanskelig å si hvor mye hver av kulene veier, men om jeg tipper sånn 20 g vil det si 36 kalorier per kule.

Nja, det kommer ann på hva slags is da.. Ben & Jerry's foreksempel; 270 pr 100 gram.

MEN, jeg har ikke peiling på hvor mye en kule veier, eller hva slags is.. så jeg skal ikke si noe :)

Gjest Niema
Skrevet

Nja, det kommer ann på hva slags is da.. Ben & Jerry's foreksempel; 270 pr 100 gram.

Joda det er sant, men alle de andre "vanlige" typene inneholder ca 100 kalorier mindre :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke 100gr er en solid porsjon :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta å vei kulene du tar TS og sjekk kcal innhold, så finner du fort ut av dette.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så med andre ord så kan man like gjerne spise is-dessert som piano rislunsj eller piano sjokoladepudding?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv om noe inneholder "få" kalorier, er det ikke nødvendigvis sunt. Å si at det er ok å spise sjokoladepudding eller is til hverdags blir jo som å si at det er ok å drikke Pepsi Max hver dag i stedet for vann - det inneholder jo ingen kalorier!

Dette kalorihysteriet tar jo helt av. Glemmer folk helt at det er noe som heter HELSE, og som avhenger av veldig mange andre faktore enn kun kalorier?

Hva med å fokusere på hva slags mat som gjør GODT for kroppen din? Hva med å passe på at man får i seg nok av alle viktige næringsstoffer? Hva med å huske på hvordan usunn mat som sjokoladepudding og is påvirker kroppen din negativt, uavhengig av kaloriene? :klø:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv om noe inneholder "få" kalorier, er det ikke nødvendigvis sunt. Å si at det er ok å spise sjokoladepudding eller is til hverdags blir jo som å si at det er ok å drikke Pepsi Max hver dag i stedet for vann - det inneholder jo ingen kalorier!

Dette kalorihysteriet tar jo helt av. Glemmer folk helt at det er noe som heter HELSE, og som avhenger av veldig mange andre faktore enn kun kalorier?

Hva med å fokusere på hva slags mat som gjør GODT for kroppen din? Hva med å passe på at man får i seg nok av alle viktige næringsstoffer? Hva med å huske på hvordan usunn mat som sjokoladepudding og is påvirker kroppen din negativt, uavhengig av kaloriene? :klø:

Man lever bare en gang. Liker man noe søtt etter maten som ikke innebærer friske bær o.l, så får man jo bare spise det. Tror nok de fleste vet at alt sukkeret ikke er bra for en, og evt tilsetningsstoffer. Alt på eget ansvar.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man lever bare en gang. Liker man noe søtt etter maten som ikke innebærer friske bær o.l, så får man jo bare spise det. Tror nok de fleste vet at alt sukkeret ikke er bra for en, og evt tilsetningsstoffer. Alt på eget ansvar.

Og nettopp på grunn av at man kun lever èn gang, bør man jo sørge for at det ene livet blir så behagelig og langt som mulig... Dvs ved å holde kroppen oppehående. Eller er det virkelig så viktig å "kose seg" med junk hver eneste dag at man aksepterer å kanskje måtte dø av kreft eller hjerteproblemer i 50årene?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser absolutt poenget,og jeg passer på å spise næringsrik mat daglig og trene ofte og mye for kroppens og hjertets skyld.

Men nå er mitt hovedfokus å bli slankere. Det er det denne tråden handler om. Så mitt spørsmål er egentlig hva som gjør meg mest tykk. Og om dessertversjonen med Piano rislunsj og Piano sjokoladepudding er bedre enn den vanlige med skåler med fløteis etc.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser absolutt poenget,og jeg passer på å spise næringsrik mat daglig og trene ofte og mye for kroppens og hjertets skyld.

Men nå er mitt hovedfokus å bli slankere. Det er det denne tråden handler om. Så mitt spørsmål er egentlig hva som gjør meg mest tykk. Og om dessertversjonen med Piano rislunsj og Piano sjokoladepudding er bedre enn den vanlige med skåler med fløteis etc.

Begge deler inneholder masse høyglykemiske karbohydrater (sukker), så begge deler vil gjøre deg like "tykk"... Hvis du har fokus på å bli slankere er det absurd å insisitere på å spise den type slikkerier i hverdagene. Da har du enten misforstått hvordan kroppen fungerer, eller er innerst inne ikke så interessert i verken helse eller vekt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Og nettopp på grunn av at man kun lever èn gang, bør man jo sørge for at det ene livet blir så behagelig og langt som mulig... Dvs ved å holde kroppen oppehående. Eller er det virkelig så viktig å "kose seg" med junk hver eneste dag at man aksepterer å kanskje måtte dø av kreft eller hjerteproblemer i 50årene?

Kan ikke du holde deg til tema her og heller lage din egen tråd om dette? Trådstarter lurer tydeligvis på om hva som er mest fetende og da synes jeg vi bør prøve hjelpe hn med å svare på det.

Slik jeg ser det vil versjonen med varene fra piano være mye mindre fetende. Det MÅ jo være mye mindre kalorier enn de vanlige dessertene du beskrev?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du holde deg til tema her og heller lage din egen tråd om dette? Trådstarter lurer tydeligvis på om hva som er mest fetende og da synes jeg vi bør prøve hjelpe hn med å svare på det.

Slik jeg ser det vil versjonen med varene fra piano være mye mindre fetende. Det MÅ jo være mye mindre kalorier enn de vanlige dessertene du beskrev?

Til trådstarter: i utgangspunktet er ikke disse piano-produktene du beskrev særlig slankemat og inneholder veldig mye usunne stoffer som rett og slett gjør deg feit. Men ettersom du spiser såpass store mengder av fløteis så ville nok f.eks to piano rislunsj istedet for isskålene dine gjøre at du fikk i deg mye mindre kalorier. Ingen dum erstattning ettersom både mengde og kaloriinnhold blir forminsket. Så av to onder er nok piano mye bedre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lage min egen tråd om hvor idiotisk det for helsens og vektens del er å spise store porsjoner iskrem eller pudding fire ganger i uken?? Haha! Nei vet du hva.. Noe slikt regner jeg med er så innlysende at det kun må være et lite fåtall som er uvitende nok til å ikke forstå det. Og de kan skylde seg selv for at de blir feite.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Lage min egen tråd om hvor idiotisk det for helsens og vektens del er å spise store porsjoner iskrem eller pudding fire ganger i uken?? Haha! Nei vet du hva.. Noe slikt regner jeg med er så innlysende at det kun må være et lite fåtall som er uvitende nok til å ikke forstå det. Og de kan skylde seg selv for at de blir feite.

Jeg vil også tro at trådstarter vet dette, poenget er at det er bedre å svare i tråder på det rådstarteren er intressert i. Og her var det nettopp ang. slanking og hva som er mest fetende. Jeg for min del mener det å bedre å gi folk den informasjonen de ber om enn å sabortere tråden med å spore den av.

Og min konklusjon er at trådstarter bør velge Piano.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg for min del nekter å tro at trådstarter spiser mer enn andre ungdommer på samme alder. Alle ungdommer jeg vet om går på kino to ganger uken og kaster innpå med godteri, sjokolade og potetgull. Spiser et par kroneis på stranda. Drikker bøttevis med øl og alkohol i helgene på fest og jeg er helt overbevist om at det blir minst en gang ukentlig med godteri/sjokokjeks foran TV`en.

Tullete å fremstille trådstarters kosthold som ekstremt, for det tror jeg ikke det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...