Gå til innhold

Å leve uten melk, hvete, sukker - alt som er fy...

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

...og man samtidig er vegetarianer, ikke spesielt glad i grønnsaker og vil kjøre en "lavkarbo" linje. Hva kan man spise da? :klø: :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og man samtidig er vegetarianer, ikke spesielt glad i grønnsaker og vil kjøre en "lavkarbo" linje. Hva kan man spise da? :klø: :ler:

Oi oi oi, nå var vi vanskelige, jah ... Skal se om jeg kan hjelpe :)

Som vegetarianer, spiser du fisk og sjømat og egg?

Grønnsaker må du lære deg til å like...

Spis avokado hver dag, det gjør jeg, massevis av proteiner og enumettete og flerumettete fettsyrer.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg si at du enten må lære deg å like grønnsaker, eller finne noen typer du liker bedre enn andre, eller så må du begynne å spise kjøtt. For å ikke leve på verken grønnsaker, kjøtt, fisk, kornprodukter eller melk, høres ut som en umulighet for meg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg er vegetarianer er at jeg ikke er spesielt glad i kjøtt - av noe slag. Liker rett og slett ikke smaken. Egg er utelukket, men jeg kan muligens få til å spise noe fisk.

Avokado er greit nok det, men jeg har alltid spist det på knekkebrød og ser ikke for meg å spise det alene.

Hvordan får jeg grønnsaker til å bli godt, da? Ihjelkokte brokkolitopper og div er liksom ikke særlig digg -.- Tips til kombinasjoner og tilberedningsmåter? Er ikke så flink med krydder og slikt heller..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er iallfall viktig at du får i deg nok protein og umettet fett og grønnsaker

Så om du lager en salat med avokado og fetaost, det er godt.

Eller du kan dampe brokkoli og diverse grønnsaker, eller woke grønnsaker og spise fisk til.

Brokkoli smaker veldig godt når den blir dampet, for da tar du den ut når den er passe, for de skal ikke bli for myk. Og når du woker brokkoli, blir den sprø og god.

Jeg heller spiser ikke Hvete, melk eller sukker, men jeg spiser egg, fisk, og lite kjøtt.

Men der du ikke spiser kjøtt så kan du putte inn avokado.

Jeg spiser forresten mandelbrød, det kunne kanskje vært noe for deg?

Det er veldig godt, helt uten hvete, melk og sukker.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er iallfall viktig at du får i deg nok protein og umettet fett og grønnsaker

Så om du lager en salat med avokado og fetaost, det er godt.

Eller du kan dampe brokkoli og diverse grønnsaker, eller woke grønnsaker og spise fisk til.

Brokkoli smaker veldig godt når den blir dampet, for da tar du den ut når den er passe, for de skal ikke bli for myk. Og når du woker brokkoli, blir den sprø og god.

Jeg heller spiser ikke Hvete, melk eller sukker, men jeg spiser egg, fisk, og lite kjøtt.

Men der du ikke spiser kjøtt så kan du putte inn avokado.

Jeg spiser forresten mandelbrød, det kunne kanskje vært noe for deg?

Det er veldig godt, helt uten hvete, melk og sukker.

Fetaost er godt, men det er jo et meieriprodukt..

Mandelbrød høres spennende ut, hvor får jeg tak i det?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mener fetaost er lagd av geitmelk, så det er ikke farlig. Det er meieriproduktene lagd av kumelk som ikke er bra.

Mandelbrød må du bake selv :)

Du kan godt får oppskriften, viss du vil?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mener fetaost er lagd av geitmelk, så det er ikke farlig. Det er meieriproduktene lagd av kumelk som ikke er bra.

Mandelbrød må du bake selv :)

Du kan godt får oppskriften, viss du vil?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, er fetaost laget av geitmelk og det er ok? Andre som kan bekrefte dette?

Tar gjerne imot oppskrift :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg synes kostholdet ditt høres skummelt ut.

Om man velger bort enkelte matvaregrupper fra kostholdet sitt, må man alltid passe nøye på. Mangelsykdommer, lav energi, dårlig fordøyelse, dårligere immunforsvar vil oppstå om du fortsetter sånn som nå.

Slik du beskriver det, virker det som du er mer opptatt av å finne noe du har lyst på, enn noe som faktisk er bra for deg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Husk at du ikke kan kalle deg vegetarianer om du spiser fisk og sjømat. Dette gjør det veldig vanskelig for oss som er virkelige vegetarianere, og får servert fisk av de som "har hørt" og tror vegetarianere spiser det... :) For det gjør vi ikke.

Selv prøver jeg å ikke spise egg, melk, gluten og sukker. Men så er jeg veldig glad i grønnsaker da. Vil anbefale deg å teste ut smoothie-oppskrifter og selvlaget juice. :)

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg trodde de fleste løyper var syntetiske nå om dagen?

Det hadde jo vært fint det, men så lenge det kun står "løype" på innholdsfortegnelsen styrer jeg litt unna. Jeg vet ikke hvordan hvert enkelt meieri fremstiller sin løype, desverre..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Slik du beskriver det, virker det som du er mer opptatt av å finne noe du har lyst på, enn noe som faktisk er bra for deg?

Dette skjønte jeg ikke helt. Jeg ønsker å endre kostholdet mitt til det bedre, dvs uten melk, sukker og hvete. Dette er ting jeg egentlig er fryktelig glad i, men jeg er villig til å gi det opp for helsa sin skyld.

Arla apetina fetaost er forresten pasteurisert KUmelk.. =/

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Husk at du ikke kan kalle deg vegetarianer om du spiser fisk og sjømat. Dette gjør det veldig vanskelig for oss som er virkelige vegetarianere, og får servert fisk av de som "har hørt" og tror vegetarianere spiser det... :) For det gjør vi ikke.

Joda er selvfølgelig klar over det :) Nå spiser jeg egentlig ikke fisk og sjømat, men innser at jeg kanskje må begynne med det for å få i meg nok riktig næring. Jeg er en litt utradisjonell "vegetarianer" siden det går på smak og ikke andre ting :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, er fetaost laget av geitmelk og det er ok? Andre som kan bekrefte dette?

Tar gjerne imot oppskrift :)

Jeg tåler ikke ting med kumelk, men jeg kan spise geitost, fetaost. Det står på ingrediensene.

2 mandelbrød:

8 egg

8 dl mandelmel (jeg kverner det selv, men kan kjøpes på helsekost)

1 dl solsikkefrø (du trenger ikke ha med sol og linfrø, men det er sundt)

1 dl linfrø (linfrøene blir grønne når det stekes)

2 ts natron

1 ts salt

Smøres flate utover i 2 brødformer og stekes 180 i 55 min.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selv prøver jeg å ikke spise egg, melk, gluten og sukker. Men så er jeg veldig glad i grønnsaker da. Vil anbefale deg å teste ut smoothie-oppskrifter og selvlaget juice. :)

Jeg har hørt at veganer er de som spiser alt unntatt kjøtt,

mens vegetarianer er det som spiser alt unntatt kjøtt, egg, meieriprod. og fisk.

Eller var det omvendt ... hmmm ...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke ting med kumelk, men jeg kan spise geitost, fetaost. Det står på ingrediensene.

2 mandelbrød:

8 egg

8 dl mandelmel (jeg kverner det selv, men kan kjøpes på helsekost)

1 dl solsikkefrø (du trenger ikke ha med sol og linfrø, men det er sundt)

1 dl linfrø (linfrøene blir grønne når det stekes)

2 ts natron

1 ts salt

Smøres flate utover i 2 brødformer og stekes 180 i 55 min.

Takk! :)

Vet du om det funker med no-egg isteden for egg? Det er et erstatningsprodkt for egg :) Hvor kjøper du fetaost av geitmelk?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt. Jeg ønsker å endre kostholdet mitt til det bedre, dvs uten melk, sukker og hvete. Dette er ting jeg egentlig er fryktelig glad i, men jeg er villig til å gi det opp for helsa sin skyld.

Arla apetina fetaost er forresten pasteurisert KUmelk.. =/

å, det var dumt, men jeg har spit fetaost som er lagd av geitmelk ... det fins i butikker med godt utvalg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...