Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 En omtrent jevnaldrende bekjent (passert 40) skal gifte seg om kort tid, og jeg skal kjøpe noe til henne/dem. Men saken er den at hun er veldig syk, og bryllupet er framskyndet for at hun skal rekke å gifte seg. Jeg synes det derfor er vanskelig å finne på en passende gave, fordi både hun og jeg vet at hun ikke vil ha glede av gaven veldig lenge. Jeg kjenner henne ikke så godt at jeg kan hente fram minner vi to skulle hatt sammen, av typen album etc. Er det noen som har tips til en passende gave? Ingenting føles særlig passende i en slik anledning...
Lilith Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Noe spiselig? Gavekort på restaurant? Annet gavekort på en opplevelse? Teater, konsert, eller lignende?
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Trist å lese om slike ting. Kva med ein opplevelse ho og mannen kan oppleve saman? Noko kulturelt, eit flott måltid, hotellovernatting etc.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Hun er nok for syk til å ha glede av konserter og hotellovernattinger og turer, dessverre. Sengeliggende det meste av tiden. Vet ikke hvor god "bruk" hun har for gode måltider, heller. Hun ligger med surstoff og smertepumpe.
Ponine Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Huff så trist å lese om. De har ikke nevnt noe de ønsker seg? Dersom det er feks kreft, hva med å gi en donasjon til kreftforeningen eller noe?
Jinx82 Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Hun er nok for syk til å ha glede av konserter og hotellovernattinger og turer, dessverre. Sengeliggende det meste av tiden. Vet ikke hvor god "bruk" hun har for gode måltider, heller. Hun ligger med surstoff og smertepumpe. Trist.. Har hun barn? I tilfelle hun har, og du kjenner barnet/barna, kan du skrive et "gavekort" der du lover å ta med barna på noen små opplevelser tilpasset deres interesser/alder etter at hun ikke er her lenger?
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Hva med dvd/lydbok ol? Eller kanskje at du har laget en film til henne? Filma litt hvordan det er på jobben, noen i familien hennes, litt av byen, steder hun liker godt osv.. en skikkelig mimrefilm
Lilith Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 I så fall ville jeg kjøpt en god TV-serie eller noe sånt.
Sunshine Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 Hva med eksklusivt sengetøy? Hvis hun ligger hjemme vil hun definitivt få nytte av det. Eller kanskje en kurv med litt ekstra god og dyr mat? (Spekeskinker, oster, vin, sjokolade osv).
Fluffe Skrevet 19. juni 2010 #10 Skrevet 19. juni 2010 Hva med eksklusivt sengetøy? Hvis hun ligger hjemme vil hun definitivt få nytte av det. Eller kanskje en kurv med litt ekstra god og dyr mat? (Spekeskinker, oster, vin, sjokolade osv). "Hun ligger med surstoff og smertepumpe. " tror de kan droppe maten
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #11 Skrevet 19. juni 2010 Dette var trist å lese. Jeg tenkte også i utgangspunktet mat, men ser at det ikke passer så godt. Da hadde jeg gått for musikk eller lydbøker, eventuelt bøker om hun er i form til å sitte oppreist og lese. (Kanskje en fin kunstbok om hun er glad i kunst?). Om dere var flere som kunne gått sammen om en gave kunne dere kanskje kjøpt et maleri/litografi til å henge i sykerommet, og som mannen hennes kunne hatt som minne fra bryllupet senere. (Fordrer selvfølgelig at man får et hint fra de som kjenner paret godt om hva de liker).
lilleGrethe Skrevet 20. juni 2010 #12 Skrevet 20. juni 2010 Jeg ville gitt en gave til en veldedig organisasjon, om mulig noen som jobber med forebygging av den sykdommen hun har. Alternativt likte jeg idéen fra Jinx82 om opplevelser for barna (hvis hun har barn).
Kattugla Skrevet 20. juni 2010 #13 Skrevet 20. juni 2010 Hva med eksklusivt sengetøy? Hvis hun ligger hjemme vil hun definitivt få nytte av det. Eller kanskje en kurv med litt ekstra god og dyr mat? (Spekeskinker, oster, vin, sjokolade osv). Signerer denne! Jeg og min mann fikk nydelig hvitt sengetøysett i silke damask i bryllupsgave og vi begge to elsker det! Det er sikkert noe en sengeliggende person vil sette pris på. Og kanskje litt bra også at det er en "vanlig" bryllupsgave og ikke noe som virker altfor fokusert på hennes situasjon?
Sunshine Skrevet 20. juni 2010 #14 Skrevet 20. juni 2010 "Hun ligger med surstoff og smertepumpe. " tror de kan droppe maten Nå er jeg ikke jeg så bevandret innenfor sykehusets vegger, men jeg trodde at man spiste mat selv om man fikk surstoff og smertepumpe? Derfor forslaget.
Fluffe Skrevet 20. juni 2010 #15 Skrevet 20. juni 2010 Nå er jeg ikke jeg så bevandret innenfor sykehusets vegger, men jeg trodde at man spiste mat selv om man fikk surstoff og smertepumpe? Derfor forslaget. for meg virker det som personen er veldig syk og da tror ikke jeg mat er akuratt greia
kaprifolen Skrevet 20. juni 2010 #16 Skrevet 20. juni 2010 Ble trist av dette... Støtter forslaget om sengetøy og opplevelser. Ellers synes jeg det hadde vært en fantastisk gave med gavekort på to spaterapeuter som er underrettet om sykdommen, og kan komme hjem til brudeparet! Finnes de som er veldig flinke til å tilrettelegge ift medisiner, evt slanger og veneflon, for å nevne noe. De fleste som er så syke, setter pris på kunne stelle seg ordentlig opp, og føle seg fjong, det kan være lindrende for smerter, gi energi, og brudeparet får en avslappende opplevelse sammen, på sine premisser. Ellers så kunne det jo vært en idè med en fin sølvramme til brudebildet. Det synes jeg er en flott gave til de som "har alt" eller jeg ikke kjenner stilen. Hun kan ha det til glede ved sykesengen, og det blir jo stående også etter hennes eventuelle bortgang.
Mistymya Skrevet 20. juni 2010 #17 Skrevet 20. juni 2010 Er din veninnne og hennes kommende mann glad i musikk? Kanskje noen kunne kommet å spilt et stykke for dem? Eller kanskje noen/noe annet kunne komme?
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. juni 2010 #18 Skrevet 21. juni 2010 Tusen takk for mange innspill, setter pris på det! Jeg skal tenke på om noe av dette kan være aktuelt. Hun har forsåvidt gjort det enkelt for oss, for på invitasjonen står det at de ønsker seg penger til selve bryllupsfeiringen. Kommer antagelig dermed til å gi penger, men i tillegg har jeg lyst til å gi noe annet. ts
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #19 Skrevet 5. juli 2010 Hei igjen, da er bryllupsfesten overstått. Meget vellykket. Det ble så jeg avventet med gaven. Tok mange bilder i bryllupsfesten, og sitter nå og lager en fotobok. Ettersom jeg ikke kjente de fleste av de 70 gjestene, er det vanskelig å skrive kommentarer til bildene. Jeg tenkte at jeg i stedet noen steder skal skrive små sitater/dikt/vers, kanskje noen har tips? Det må ikke være av typen "inntil døden skiller dere ad" osv, ei heller sitater som sier noe om den håpløse situasjonen... Mer generelt om kjærlighet, kanskje? Takknemlig for tips! Korte sitater.
Siadatra Skrevet 5. juli 2010 #20 Skrevet 5. juli 2010 Trist situasjon, det var ikke helt lett å finne dikt/sitater om kjærlighet som ikke tar for seg evigheten... Her er noen, håper de kanskje er brukanes: Love is the shortest way between two hearts # Kjærligheten er jo selv aldri den samme, den er alltid original og tilpasser seg stadig karakteren og personligheten hos den vi elsker. - Johann Wolfgang von Goethe - # Jeg vet et ord som er så rikt og selve ordet er et dikt Det tvinger hat og skjenker fred og ordets navn er kjærlighet # Husk at all skjønnhet på jord bor i de evige ord: "Jeg elsker deg!" Bjørnstjerne Bjørnson # To hender flettes i hverandre. To munner møtes i et første kyss... Akurat nå, er det ingen som kan ødelegge, kjærlighetens søte dryss....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå