Gå til innhold

ringe til utlandet - kommer ikke gjennom

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Prøver å ringe en kompis som er i Iran, men det er helt håpløst. Får beskjed om at nummeret ikke er i bruk, hvilket ikke stemmer, for han har ringt meg fra dette nummeret. Og seff har jeg riktig landskode. Får heller ikke sende sms, bare ta i mot. Utrolig frustrerende.

Finnes det måter å nå han på?? Noen smarte innretninger? *håpe på mirakler* Kjøpte meg et utenlands ringekort i ei Asiasjappe i dag, men det hjalp ikke. Så, noen som har tips til meg??

Skrevet

Hvilket nr begynner det med etter landskoden? 0? Isåfall skal du ta bort nullen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Landskoden er 0098. Jeg har prøvd 0098, og +98. Ingenting funket. :(

Har skjønt at våre operatører bør ha et felles utgangspunkt, og mulig det er her det skjærer seg. Men det burde da være mulig å nå frem på et eller annet vis?? Som i gamle dager, ved Telegrafen...

Skrevet

Men hva er det første nr etter landskoden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to nr. Det norske som han bruker her hjemme i Norge, det begynner på 9. Og så har jeg fått et lokalt nummer, som begynner på 8. Ingen null altså.

Inn med teskje; hva blir den rett måten å ringe på?? Har søkt litt på google, og leste bl a at til det norske nummeret så trengte jeg ikke landskoden foran så lenge det er lagret med den norske koden. :vetikke: Vil prate med kompisen min! :grine:

Skrevet

Jeg har opplevd at jeg måtte fjerne en null som sto midt inni et nummer jeg ringte til utlandet. (Det var ikke Iran, da.) Denne nullen sto etter landskoden og bykoden (dvs det vi kalte retningsnummer i gamle dager.)

denne siden kan du finne de forskjellige bykodene i Iran, kanskje det kan hjelpe deg?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, Meaty. :)

Det var ørten koder til byen hans. Har prøvd å ringe igjen uten hell.

Og hvordan velge kode?

Men altså, ringe; bare 98? El pluss foran? Går i surr for meg nå.. Og så en bykode, for eks 221?

Hjelp, noen som kan gi meg oppskriften på hvordan ringe og hvordan sende sms??

:sexy:

Skrevet

Hm, merkelig. Kanskje ringe 1881, de kan det der. Har du foresten sjekket om telefonoperatøren din har noen samarbeidende telefonselskap der?

Jeg ringer Tunisia hver eneste dag, ikke noe problem det.

Da ringer jeg 00216 som er landskoden, altså 00 først, ikke + også numret..

sms på samme måte.

Hvor mange siffer inneholder selve nr uten landskoden?

Skrevet

Når du endelig får tak i ham -skaff dere Skype begge to!! jeg holder kontakten med venner i USA, Brasil og Australia på denne måten. Det er forutsatt at dere har internettforbindelse selvsagt, men jeg snakka f.eks. akkurat med venninna mi i Brasil nå som er oppe i fjellene i ingenmannsland og uten mobildekning, men internettet det fungerer! (de bruker mobilt brebånd ja) ;)

har du forresten forsøkt å sende ham en melding til det samme nummeret? Kan jo være dårlig mobilnett som er noe av grunnen, men en melding har lettere for å slippe igjennom!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...