Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #1 Skrevet 24. september 2003 Jeg trenger noen synspunkter her :blunke: Har langt hår nå, litt nedenfor skuldrene og er litt lei av det. Som regel henger det bare rett ned eller er bak i strikk. Jeg har veldig lyst til å klippe kort, men er redd for å angre. Håret mitt har mye fall, slik at det er krøllete når jeg vil. Hårstråene er tynne/fine, så håret blir lett brusete og statisk. Dessuten floker det seg lett, jeg mister endel hår og får sånne korte strå som står rett opp når de vokser ut igjen. Også er jeg ganske bred i ansiket, slik at jeg ser litt "tung" ut når jeg har langt hår som henger ned (har hørt før at jeg kler kort hår veldig godt) Jeg vet at med kort hår så vil krøllene gå alle veier, slik at det blir mer arbeid med føning etter vask + føning hver morgen for å se sånn noenlunde normal ut Jeg kan jo fortsatt variere litt, om jeg vil ha krøller eller slett hår. Kjekt med langt hår siden man kan sette opp og sånt, men hvor ofte gjør jeg det....sånn ca tre ganger i året Hva tror dere? noen som har erfaring med tynne hårstrå, fall og kort hår?
HellyBelly Skrevet 24. september 2003 #2 Skrevet 24. september 2003 Jeg har ikke slik hår du beskriver, men jeg ønsker meg alltid langt hår. Hver gang jeg klipper meg kort, er jeg kjempefornøyd og tenker "hvorfor har jeg ikke gjort det før?". Etter noen uker er alt bare kaos, og jeg savner det "lange" håret som jeg i det minste jeg gjøre noe med. Liker å kunne variere med hårsveisen, noe jeg kun greier hvis jeg har nogenlunde langt hår. Hater føning & stæsj :x Ergo; du er sikker fin med langt hår. Kanskje du kan prøve å gjøre noe mer ut av det? Farge kanskje?
tuji Skrevet 24. september 2003 #3 Skrevet 24. september 2003 JEg har et vanskelig hår som står litt hit og litt dit, men har likevel kort frisyre. Hvis du gjør frisøren oppmerksom på det, kan han klippe deretter. Jeg ville gått for kort!
Klips Skrevet 24. september 2003 #4 Skrevet 24. september 2003 Kommer du til å gidde å style det hver morgen? Klippet meg selv kort for noen år siden, det lange hang jo bare der, men så viste det seg at med alle mine nye stylingmuligheter endte jeg likevel opp som baktus, fordi jeg ikke orket årne så mye hver morgen. Håret er på vei ut igjen nå, men så ser jeg på bilder og tenker: så søt jeg var med kort hår. Selv når det ikke var stylet. Så nå lurer jeg igjen
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #5 Skrevet 24. september 2003 Nei, jeg er som dere: hater styling og sånt *usj, kjedelig* Er veldig lettvint med langt hår, også behøver jeg ikke dra så ofte til frisøren... Har lyst på en fin frisyre, men må vel innse at det følger endel arbeid med det Må tenke litt til på det
Gjest Alive Skrevet 24. september 2003 #6 Skrevet 24. september 2003 Hva med å klippe det i en litt rufsete frisyre, så det mare er å ta kjapt litt skum i om morgenen?
Gjest lurven Skrevet 24. september 2003 #7 Skrevet 24. september 2003 vel hvis du angrer deg kan du jo bare la det vokse ut igjen :blunke:
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #8 Skrevet 24. september 2003 vel hvis du angrer deg kan du jo bare la det vokse ut igjen Ja men...eh... det har jeg gjort før (for mange år siden) og det tar så laaaang tid
Gjest Zalomine Skrevet 24. september 2003 #9 Skrevet 24. september 2003 "å bare la det vokse ut igjen" er jo ikke fort gjort nei. DET er grunnen til at jeg ikke har klippet meg kort. Jeg hadde KORT hår da jeg var 14, siden det har det bare vokst og vokst (vel, klippet det slitte selvsagt). Da jeg var 14 var det på sitt korteste, klippet over ørene. Nå, ti år senere er det langt. Men, da jeg hadde kort hår, så var det kort. Det pinnkorte likte jeg ikke, trivdes ikke med kort hår. Var greit nok da jeg sto konfirmant, men jeg likte det bedre den lengden det var et par år senere, sånn skulderlengde vet jeg at jeg syntes var fint, liker det på bilder. Men det er altså det da, at dersom ejg klipper det ved skuldrene omtrent, så er det 5-6 år å vokse tilbake til den lengden jeg har nå. Vel, det blir vel ikke lengre enn det er nå, egentlig, men... vel.. 4-5 år å vente på å få tilbake håret, det er lenge... Vel, jeg SKAL til frisøren snart, og klippe det som er slitt, så får vi se hvordan det blir seende ut da. Har ikke lyst til å klippe det KORT i alle fall. Det eneste er... er det bare jeg som ser det slik? Langt hår = ung ? På jobb registrerer jeg jo at alle har kort hår, bortsett fra ei som jeg anså som å være i begynnelsen av 30-åra, men hun er altså 40. Hun har LAAAAAAAAANGT hår, og jeg mistenker at det er det som gjør at jeg trudde hun var blitt 30, ikke 40.... Anses jeg som "eldre" om jeg klipper det kortere? (Det er jo noen på kontoret med halvlangt hår altså) Av og til føler jeg meg "såååå ung" på en måte....
Gjest Hulderjenta Skrevet 25. september 2003 #10 Skrevet 25. september 2003 Hårfrisyrer er noe av det vanskeligste som finnes når det gjelder utseendet, synes jeg... I fjor sommer hadde jeg hår litt nedenfor skuldrene etter å ha spart leeeenge, men falt for fristelsen og klippet meg kort igjen - fordi jeg følte at jeg ikke kledde lengden.. Angrer som en hund - for jeg skulle bare spart ENDA litt lenger så hadde det blitt bra! I steden var jeg dum og klippet meg... Men har holdt det kort det siste året likevel... Er fornøyd med frisyren, har mørke og lyse striper i det som gir fine effekter (er sånn kjedelig mellomblond...) Men ulempen med kort hår er at det er stress å style det hver morgen, og en kort frisyre må klippes ganske ofte for at det skal se bra ut... Men selv om jeg synes frisyren min er ok, så er jeg sånn som drømmer om laaangt hår, for jeg føler meg ofte så lite feminin med det korte... Så nå sparer jeg egentlig til litt lengde igjen! (Og prøver å la være å tenke på hvor langt det kunne vært nå hvis jeg IKKE hadde klippet meg i fjor.......) Hår er vanskelig gitt...
Dina Skrevet 25. september 2003 #11 Skrevet 25. september 2003 De fleste ser ynger ut med en kort, røff frisyre, enn med langt hår! Dina, *som har hatt langt hår i mange år, men som nå stortrives med sin korte frisyre* :D
Midnattsol Skrevet 25. september 2003 #12 Skrevet 25. september 2003 vel hvis du angrer deg kan du jo bare la det vokse ut igjen :blunke: Ikke bare bare det skal jeg si deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå