Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte har dere i avstandsforhold kontakt med kjæresten? Min kjære er ofte borte 2-3 uker i slengen ifm jobb, og vi holder kontakt via sms. Men det er ikke hver dag... kan gå både 2 og 3 dager mellom hver gang. Jeg savner han og jeg vet han savner meg, og når vi møtes er kommunikasjonen på topp, da sees vi daglig og endel sms'er. Synes det er så rart at vi har mer smskontakt når vi sees hver dag, enn når vi ikke sees. Og nå er det sommerferie, vi skal ikke sees på to mnd., skjønner ikke hvordan vi skal klare å holde forholdet varmt når vi er så dårlig på å kommunisere når vi er langt i fra hverandre :(

Hvor ofte har dere kontakt med kjæresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan svare for meg selv: Vi har vært "sammen" i ca 8 måneder, og bor ikke sammen. Det er en 3-4 km mellom oss. Det kan faktisk gå et par dager uten at vi snakkes/SMS, og det ser jeg på som helt ok. Både hun og jeg har travle dager. Vi tar det "rolig" hvis du skjønner, men vi vet begge at forholdet vårt bare blir sterkere og sterkere. Da gjør det ingenting om vi ikke snakker sammen hver eneste dag :-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Fin måte å teste kjærligheten på. Viss dere virkelig elsker hverandre så holder dere ut dene lange avstanden. Det kommer vel ikke til å vare evig, det at dere sees så sjelden?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min kjære er som regel borte på jobb fra mandag morgen til fredag kveld. Vi snakker sammen i telefonen hver kveld (det kan hende ved få enkelt unntak at det ikke går, men da gir vi beskjed på sms tidligere på kvelden) I tilegg sender vi en del sms til hverandre i løpet av uken. Kommer helt ann på hvor travelt vi har det på jobb om hvor mye vi rekker..

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Noen timer hver eneste dag med teksting eller telefon.

Skrevet

Hvis man er sammen hvert eneste minutt av hver eneste dag så kan man fort bli litt lei hverandre. ^Å være litt vekke fra hverandre gir hverandre muligheten til å savne hverandre, og da blir det så ekstra sterke følelser når man da ses igjen.

Så på en måte er det en god ting, og på en annen måte kan savne bli for sterkt, alt etter hvor lenge man er vekke fra hverandre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min og jeg har vært i et avstandsforhold i 4,5 år. Vi har vært sammen i 6,5, to av disse bodde vi sammen. I det siste har det gått 4-5 måneder mellom hver gang vi ser hverandre. Vanligvis bare to måneder, men i sommer skal jeg se ham annenhver uke. Luksus! :rødme:

Vi har ikke kontakt hver dag når vi er ifra hverandre, og sender nok mer SMS til hverandre når vi er sammen vi også (delvis pga dårlig telefonnett der han bor). Min erfaring er at avstand styrker forholdet. Vi setter mer pris på hverandre og blir i alle fall ikke lei hverandre. Det er klart at det tar på å reise fra ham, eller at han reiser fra meg, gang på gang. Men det går et par dager så er alt tilbake til normalen.

To måneder går fort. :jepp: Et godt forhold kjølner ikke på to mnd. Prøv å fylle livet med andre ting så lenge. Ring eller send SMS når du føler for det. Kanskje det går bedre siden dere skal være lengre fra hverandre.

:klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min mann bodde 15 mil fra hverandre de første to årene av forholdet vårt. Vi hadde vanligvis en kort og en lengre telefonsamtale hver dag (god morgen og god natt :) ) + tekstmeldinger. Vi så hverandre 2 helger i måneden.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Avstandsforhold er forhold som er bortkastet tid. Det ender alltid i et brudd... Derfor er mengden kontakt totalt irrelevant. Resultatet er alltid det samme uansett.

Gjest navnelapp
Skrevet

Vi er ikkje i generalisering-kategorien, Brutal mann... ;-)

Gjest petre
Skrevet

Sees som regel hver helg.

Snakkes minimum en gang om dagen i tlf, som regel mye mer. Jeg har ikke behov for det.

Vært i forhold før, hvor kjæresten jobet mye ute uten at vi snakket sammen hver dag. Helt greit.

Skrevet

Avstandsforhold er forhold som er bortkastet tid. Det ender alltid i et brudd... Derfor er mengden kontakt totalt irrelevant. Resultatet er alltid det samme uansett.

Ender ikke de fleste forhold i brudd på et eller annet tidspunkt? :klø: Vil det si at alle forhold er bortkastet tid? En evighet med ONSs må da bli slitsomt etterhvert...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min bor i et annet land og vi snakker i telefonen med hverandre 3-4 ganger om dagen. :)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Ender ikke de fleste forhold i brudd på et eller annet tidspunkt? :klø: Vil det si at alle forhold er bortkastet tid? En evighet med ONSs må da bli slitsomt etterhvert...

Nabolagsforhold har i det minste en sjanse for å lykkes. Pluss at en får seg noe mens en prøver å bygge en grunnmur for et livslangt forhold. Ved avstandsfporhold gjør en ingenting annet enn å legge beslag på seg selv for noe som ender opp i ingenting.

Skrevet

Jeg og kjæresten har også et avstandsforhold og normalt sees vi annenhver helg, pluss kanskje en dag eller to ekstra. Vi snakker sammen hver dag på telefonen, noe annet hadde føltes unaturlig.

Skrevet

Jeg og mannen min har hatt avstandsforhold flere ganger over flere år. Noen ganger har det vært snakk om måneder, andre ganger om dager. Vi har begge bodd og jobbet/studert i "hvert vårt utland". Vi har alltid kontakt en gang om dagen (den som legger seg først ringer alltid :gjeiper:) og det har gått veldig fint for oss. :) Jeg vet ikke om det ville gått hvis jeg ikke fikk snakket med ham daglig.

Gjest gjest
Skrevet

Hvor ofte har dere i avstandsforhold kontakt med kjæresten? Min kjære er ofte borte 2-3 uker i slengen ifm jobb, og vi holder kontakt via sms. Men det er ikke hver dag... kan gå både 2 og 3 dager mellom hver gang. Jeg savner han og jeg vet han savner meg, og når vi møtes er kommunikasjonen på topp, da sees vi daglig og endel sms'er. Synes det er så rart at vi har mer smskontakt når vi sees hver dag, enn når vi ikke sees. Og nå er det sommerferie, vi skal ikke sees på to mnd., skjønner ikke hvordan vi skal klare å holde forholdet varmt når vi er så dårlig på å kommunisere når vi er langt i fra hverandre :(

Hvor ofte har dere kontakt med kjæresten?

Er i et relativt nytt "avstandsforhold". Vet ikke helt om det kan kalles det, men det er 1 time og 15 minutter kjøretur mellom oss. I tilegg har vi barn på hver vår kant og er derfor ganske bundet. Men vi har kontakt hver dag, ikke alltid på telefon, men ringes vi ikke, så sender vi noen sms frem og tilbake.

Har aldri vært i et slikt forhold, så jeg synes ærlig talt det er litt slitsomt. Blir bare mer og mer forelsket i o m at jeg savner han så sinnsykt mye. Det er både grusomt vondt og grusomt deilig, veldig altoppslukende, egentlig, og går ut over konsentrasjonen på jobb!

Jeg synes du bør sende sms hver dag, uavhengig av hva han ønsker, og forklar han at du synes det er viktig at dere snakker ofte sammen. Det går vel an å prate med han om det? Kommunikasjon er undervurdert i et forhold, det er veldig viktig, og da synes jeg du kan be han om å kontakte deg oftere. Dere behøver jo ikke prate i timesvis hver gang? Det kan du også si han. Si at du gjerne vil høre litt om livet hans der han er, og at du har behov for å formidle til han ting du opplever i livet ditt. Det går så bra, så!

Og til Brutal mann: det nytter ikke å ha den holdningen der; da har du jo gitt opp før det har staret. Tenk på alt du vil gå glipp av da! Dersom forholdet strander, vel: så har du i hvert fall forsøkt, og du har opplevd noe, og er en erfaring rikere som kan tas med videre i livet. Det er bedre å ha elsketog tapt, enn aldri å ha elsket noen gang. Har jeg hørt. Og er hjertens enig!

Skrevet

Innan jag och min sambo flyttade ihop så bodde vi i olika städer och sågs ungefär varannan vecka. Vi ringde till varandra flera gånger om dagen och sms:ade hela tiden. Gick det en dag utan kontakt så gick båda i taket! Ibland hälsade vi på varandra spontant också. Men så var vi ju nyförälskade och unga.. :gjeiper: Men jag skulle aldrig klara en dag utan att höra hans röst! :rødme:

Skrevet

Han jobber på båt. Borte 3 uker, hjemme med meg 3 uker :) I love it.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi snakker sammen hver eneste dag på Skype eller telefon. Vanligvis minst en time. Vi sees 2-3 helger i måneden. Heldigvis flytter vi sammen i sommer :yvonne:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...