Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Ehm, jeg trenger noen råd... Jeg er av den typen som nesten aldri er ute på fest eller andre sosiale sammenkomster, og vet derfor veldig lite om hva det føyer seg å kle seg i! Nå skal jeg på avsluttningsfest på lørdag, der alle avgangsklassene samles og det blir kåret noen premier på studentarbeid og diverse. Antrekket i invitasjonen var bare beskrevet som "pent". Det eneste plagget jeg har i skapet er en lys, lett sommerkjole. Hvit, med lyst blomstermønster på. Når ca. like nedenfor knærne. Selv synes jeg den er litt for "17 mai", men... så har jeg egentlig ikke så mye peiling på klær. Hva synes dere? Er dette en kjole jeg kan ha på meg på en avgangsfest? Eller burde jeg hatt noe mer "casual" eller røffere? Kjolen har denne fasongen, men mønsteret er mindre og lysere: Link Utenpå har den et slags slør som ligner litt på dette, bare ikke fullt så "slørete" Link2
Gjest Tidssone Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Det høres ut som en helt ok kjole til en slik anledning.
AnneMarthe Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Jeg ville ha pyntet meg litt. Satt sammen et antrekk jeg selv ville ha brukt :-) Tykk på linken: http://i46.tinypic.com/25u33lv.jpg
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Takk for svar! Så dere synes ikke det vil bli for pent? For nå tenkte jeg å bare bruke jeans og en tskjorte med et smykke til....
Gjest Tidssone Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Nei. Jeans og t-skjorte inngår ikke i kategorien "pent antrekk" i sånne anledninger.
AnneMarthe Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Takk for svar! Så dere synes ikke det vil bli for pent? For nå tenkte jeg å bare bruke jeans og en tskjorte med et smykke til.... Det kommer jo litt an på hva du pleier å bruke til hverdags også. Jeg kan godt bruke kjoler til hverdags, så når jeg skal pynte meg må jeg jo bruke noe som er enda mer pynta enn det. Og det antrekket jeg satt sammen er omtrent så pynta jeg ville ha vært til den anledningen :-) Men jeans og t-shirt blir kanskje litt lite pynta når det står at dere skal være pynta.
sophiaM Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 Likte veldig godt outfiten AnneMarthe kom med. Enkelt og stilfullt! Men hvis du er usikker på eks. farger som kler deg osv. kan du jo stikke innom en klesbutikk med diverse kjoler. Der kan kanskje ekspeditøren hjelpe deg og komme med forslag på hva du kler av stiler fasonger og farger Selv er jeg veldig tilhenger av lyse sommerkjoler med blomsterprint for tiden. Og med pastellfarger på negler og en liten blomst i håret blir det veldig sommerlig og søtt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå