Gå til innhold

HASTER! Spørsmål om poststempling.

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Når jeg MÅ få dagens dato stemplet på det jeg skal sende i posten, må jeg da levere det før posten går den dagen, eller blir det stemplet med dagens dato om det blir levert etter at posten er gått? Dette spørsmålet er om post som skal leveres i butikk eller på kiosk.

HASTER MED Å FÅ SVAR PÅ DETTE!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser av brev jeg mottar, både private og andre, at få av dem har stempel. Du må nesten trekke købillett, levere i skranken, og forklare at brevet må stemples. Alternativet er å sende rekommandert eller registrert.

Til og med brev som leveres i kassen inne i posthuset kommer frem ustemplet.

Skrevet

Ser av brev jeg mottar, både private og andre, at få av dem har stempel. Du må nesten trekke købillett, levere i skranken, og forklare at brevet må stemples. Alternativet er å sende rekommandert eller registrert.

Til og med brev som leveres i kassen inne i posthuset kommer frem ustemplet.

Ikke helt riktig All post skal i prinsippet stemples. Det som ikke stemples opå postkontorene, blir plukket ut på postterminalene og stemplet der. Post med frankeringsavtrykk (som regel firmapost) stemples derimot ikke.

Skrevet

Rart, for de siste årene har jeg fått post fra hele landet,. og bare ca hvert fjerde med frimerke er stemplet. Kanskje de tenker at det er for mye arbeid å dampe av et frimerke, tørke det, stryke det, for så å lime det på et nytt brev, for å spare under en tier? Og dermed omdirigerer ressurser til annet mer effektiv virksomhet?

Litt synd for filatelistene da, men etter nettdeitinga, er det ingen som gidder bli med for å titte på frimerker, når andre inviterer til blowjobs, og greier...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når jeg har levert brev som måtte ha dagens poststempel, leverte ejg brevet på postkontoret og ba de stemple brevet mens jeg så på.

Endret av Piper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...