Lykkelitenen Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Oij, postet en tr[d og ser etter posting at den var full i tegn og feil. S[ ekstremt at jeg begynte [ lure p[ om jeg var full.... Men nei, er bare tastaturet som lever sitt eget liv... Mange av tastene gir meg andre tegn enn jeg ber om. Noen som vet hva som gj;r det_ Har jeg kanskje v'rt borti en knapp eller noe_ Tastaturet er p[ en b'rbar Dell Inspiron maskin...
pittie Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Prøv å restart heile greia om du ikke har gjort det. Jeg trykker ofte på et eller annet og ender opp med slike tegn når jeg gamer (ivrig trykker). :gjeiper:
Kamikatze Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Du har nok kommet i skade for å endre tastaturspråket. Men ta en hard reset, så kommer vi tilbake til det. (Hold avknappen inne til maskina bråbremser, ta ut strømpluggen og batteriet, restart det hele.)
Lykkelitenen Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #4 Skrevet 18. juni 2010 Hey, en vanlig omstart fikset det Men hvordan er det man endrer tastaturspråk?
Kamikatze Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Du får valget i velkomstskjermen. Tror det er venstre alt og shift. Eller du kan gå inn via kontrollpanel > klokke, språk, område
aluminium Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Det kan jo også være at man kommer borti num-lock på en laptop, men da blir det som regel en del tall som dukker opp...
Anjah Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Ja, irriterende greier det der. Det har skjedd meg mange ganger, og problemet løser seg etter en omstart. Det er en eller annen hurtigtast som utløser tastespråkendringen. Jeg lurer også på hva denne hurtigtasten er!!! Noen som kan den?
Gjest Joakim Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 Venstre Shift + Alt bytter fra standard språk til feks US engelsk (alt etter som hva er installert)
I.am.me Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 (endret) Det skal stå språkvalg også på oppgavelinja. Her står det sikker "US" hos deg nå, bare trykk å velg NO. Endret 18. juni 2010 av I.am.me
Gjest Wolfmoon Skrevet 18. juni 2010 #10 Skrevet 18. juni 2010 Det skal stå språkvalg også på oppgavelinja. Her står det sikker "US" hos deg nå, bare trykk å velg NO. Og hvis det ikke gjør det, høyreklikk på oppgavelinja, velg verktøylinje og språk.
pittie Skrevet 18. juni 2010 #11 Skrevet 18. juni 2010 Det med oppgavelinja gjelder ikke med meg når jeg trykker på de mystiske knappene mens jeg spiller, maskina sier at språket er norsk. Men å shifte + alt trykke nå funker på "normalt" vis.
Anjah Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Venstre Shift + Alt bytter fra standard språk til feks US engelsk (alt etter som hva er installert) Ooooo! Takk, takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå