Gå til innhold

Uttak av penger-

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Var innom fysisk i banken i går, pga minibanken streika.

Og trakk kølapp og stor 34 minutter i kø, bare for å få beskjeden om at så lenge det var minibank på utsiden skulle jeg ta ut penger der og ikke over skranke.

Jeg mener at så lenge minibanken er ustabil, jeg er kunde i banken og har veldig god dekning på konto, så kan ikke banken nekte meg å ta ut egne penger over skranke, så lenge jeg betaler gebyrer ol?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Var innom fysisk i banken i går, pga minibanken streika.

Og trakk kølapp og stor 34 minutter i kø, bare for å få beskjeden om at så lenge det var minibank på utsiden skulle jeg ta ut penger der og ikke over skranke.

Jeg mener at så lenge minibanken er ustabil, jeg er kunde i banken og har veldig god dekning på konto, så kan ikke banken nekte meg å ta ut egne penger over skranke, så lenge jeg betaler gebyrer ol?

Det der var frekt av banken. Det var jo tull med samtlige betalingsløsninger i hele Norge i går - sa du til dem at minibanken ikke virket?

Hvilken bank var dette så vi andre kan være advart.

Skrevet

Det er mange bankfilialer som ikke har kontanter i kassen, og som leverer andre type tjenester enn uttak/innskudd i kassene. De er like avhengig av minibankene som oss andre. det er mulig at saksbehandler kunne ha svart på en annen måte, men for å svare på det du spør om, så ja, de kan nekte deg å ta ut penger over skranke dersom de ikke tilbyr den tjenesten i bankfilialen..

I disse streiketider ser jeg at enkelte butikker som har bank i butikk, setter tak på hva kundene kan ta ut. andre steder kreves det at du betaler med kort i stedet for kontanter. Dette er for at de skal slippe å gå tom for veksel, evt slippe å sitte på store pengebeløp som ikke blir hentet av vekter..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette var DNBnor, en filial som har kontanter, valuta, veksel osv.

Jeg kunne forstått det om det var en "pengeløs" filial, men dette var alså ikke det....

Skrevet

Da høres det ut som om du har fått en skikkelig klønete tilbakemelding fra saksbehandler i skranken..

men til orientering, jeg sakser fra DnB Nors facebookside..

Opptrappingen av vekterstreiken fører til at minibankene våre over _hele landet_ blir rammet. Minibankene går til de er tomme og stenges deretter. Men det er fremdeles penger igjen i de fleste av dem, og vi har valuta på Gardermoen. Trenger du kontanter? Bruk kort når du handler og ta ut penger samtidig. Som kunde i DnB NOR kan du også bruke Bank i Butikk.

Skrevet

Da høres det ut som om du har fått en skikkelig klønete tilbakemelding fra saksbehandler i skranken..

men til orientering, jeg sakser fra DnB Nors facebookside..

Opptrappingen av vekterstreiken fører til at minibankene våre over _hele landet_ blir rammet. Minibankene går til de er tomme og stenges deretter. Men det er fremdeles penger igjen i de fleste av dem, og vi har valuta på Gardermoen. Trenger du kontanter? Bruk kort når du handler og ta ut penger samtidig. Som kunde i DnB NOR kan du også bruke Bank i Butikk.

Jeg var innom Rema på onsdag og i dag, og der fikk jeg ikke ta ut kontanter når jeg betalte med kort..

Gjest SmallTalk
Skrevet

De fleste banker har en maxgrense på uttak for tiden, og hos noen så får man kort og greit ikke ta ut penger. Dette fordi de ikke får inn nye forsyninger, og dermed heller ikke kan gi ut penger i ubegrensede kvanta.

I tillegg så var det noe helsikkes krøll med linjene til DNBNor i går, og det var håpløst å få kontakt med banken i ca 1 time. Kan tro det var gøy å sitte i kassa og oppleve at den ene personen etter den andre ble grinete fordi de ikke fikk betalt varene sine og lot det gå utover med. Hallo! Jeg kan ikke noe for at det var linjekrøll.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg var innom Rema på onsdag og i dag, og der fikk jeg ikke ta ut kontanter når jeg betalte med kort..

noen ganger er det ikke nok penger i kassa til å gi ut, det kan det være mange grunner til. eks. at kasserern nettopp har satt seg ned og ikke har nok veksel, at kassereren bare har store sedler, eller få i det hele tatt. når kunder ikke skjønner dette og blir irriterte så kan de tenke seg om to ganger før de klager og blir grinete! er vi en minibank? nei. Fungerer det å ta ut 200 kr ved siden av noen ganger, ja. 2000-3000, nei.

Gjest SmallTalk
Skrevet

noen ganger er det ikke nok penger i kassa til å gi ut, det kan det være mange grunner til. eks. at kasserern nettopp har satt seg ned og ikke har nok veksel, at kassereren bare har store sedler, eller få i det hele tatt. når kunder ikke skjønner dette og blir irriterte så kan de tenke seg om to ganger før de klager og blir grinete! er vi en minibank? nei. Fungerer det å ta ut 200 kr ved siden av noen ganger, ja. 2000-3000, nei.

Og i tider som nå, så er det i tillegg vekterstreik og dette fører til at butikkene må knipe på pengene så godt som mulig. Spesielt småsedlene.

Skrevet

Hva så? Det er en butikk, ikke en bank. Har du tenkt på at de kanskje trenger veksel i kassen?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva så? Det er en butikk, ikke en bank. Har du tenkt på at de kanskje trenger veksel i kassen?

Nå kommenterte hun jo bare det som DnB hadde sagt ang. uttak av penger i butikk da, ingen grunn til å være spydig.

Skrevet

Ingen som vil betale med kort altså...?

Skrevet

Jeg hadde ingen problemer med dette.. Det var bare noen lengre oppe som sa at man kunne ta ut penger i butikken i stedet for en banken, så jeg skulle egentlig sitere det innlegget. Jeg betaler alltid med kort, og jeg spurte om jeg fikk ta ut penger, kassadama sa nei desverre, jeg smilte og sa at det var greit og gikk til minibanken. Men det var en kunde bak meg i køen som ble litt småhysterisk...

Skrevet

Det er mange bankfilialer som ikke har kontanter i kassen, og som leverer andre type tjenester enn uttak/innskudd i kassene. De er like avhengig av minibankene som oss andre. det er mulig at saksbehandler kunne ha svart på en annen måte, men for å svare på det du spør om, så ja, de kan nekte deg å ta ut penger over skranke dersom de ikke tilbyr den tjenesten i bankfilialen..

I disse streiketider ser jeg at enkelte butikker som har bank i butikk, setter tak på hva kundene kan ta ut. andre steder kreves det at du betaler med kort i stedet for kontanter. Dette er for at de skal slippe å gå tom for veksel, evt slippe å sitte på store pengebeløp som ikke blir hentet av vekter..

Man kan vel ikke kreve bataling med kort? Selger må vel godta rede penger?

Skrevet

Man kan vel ikke kreve bataling med kort? Selger må vel godta rede penger?

dersom de f.eks ikke har vekslepenger, kan ikke handelen gjennomføres på vanlig måte.

jeg sakser fra saken vedr vinmonopolet forrige uke..

– Når vi ikke har vekslepenger kan vi ikke gjennomføre handelen på vanlig måte. Vi mener derfor at det foreligger en ekstraordinær situasjon som gjør at vi kan nekte kundene å betale med kontanter, sier pressesjef Jens Nordahl i Vinmonopolet AS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...