Gå til innhold

Barnehageplass - si opp før oppstart

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Barnehagen vi har fra midten av august har 3 mnds oppsigelsesfrist. Nå har det seg slik at vi flytter fra kommunen i begynnelsen av august og bor så langt unna at vi ikke kan bruke denne barnehagen. Dessuten ble vi fortalt på foreldremøte at man kun kan gå der om man bor i kommunen.. men hvis man sier opp barnehageplassen i august, har man plassen til ut desember (sikkert for de som er interesserte). Så mitt spørsmål er da: Hvis jeg sier opp denne barnehageplassen nå - må jeg "betale" 3 mnd til? Altså, juli betaler jeg jo ikke uansett, siden vi ikke har plassen før august, men må jeg antakeligvis betale august og september? Jeg har jo ikke skrevet under på noen kontrakt heller..

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du tatt i mot plassen, er du bunde av vedtektene til barnehagen. Me har heller aldri skrive kontrakt med barnehagen.

Du må nok rekne med å betale for 3 mnd dersom du seier opp no. Men kvifor ikkje ta ein telefon til barnehagen og spørre? Dersom dei klarer å gje plassen til nokre andre som står på venteliste, kan dei kanskje vere litt fleksible.

Men synest 3 mnd oppseiing var lenge, me har berre 1 mnd i dei kommunale barnehagene her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...