Gjest Raggy Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Hjelpe meg for noen priser det har blitt på små uregistrerte blandingsvalper på Finn.no Hva skjer med markedet??? Er det en slik svingning fordi folk får feriepenger å kjøpelysten er stor??? Grunnen til at jeg har lagt merke til dette er at det har vært en tyvparring her hjemme med mine to små hunder der far er registrert mens mor er uten papirer, altså får vi et kull som ikke blir registrert. Det jeg ønsker hjelp til av dere er hvordan jeg skal forholde meg til markedet når valpene skal selges, hvilken pris skal jeg ta for å få "de rette eierne interresert? Jeg håper å få solgt valpene til noen her i nærheten men det kan jo hende jeg må annonsere på Finn også... Å til dere som gjerne vil gi meg kritikk, det tar jeg imot for denne situasjonen jeg har kommet i liker jeg ikke og når valpene er avvendt fra mor skal hun få psprøyte så fort som mulig!! Kan informere om at i salgskontrakten kommer jeg til å ha en igjenkjøpsavtale+ at jeg kommer til å reise på besøk etterhvert for å se hvordan valpene har det.
Gjest Spinell Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Jeg har ingen råd til deg, men som kommentar til prisen er jeg enig i at miniatyrvalper koster styggelig mye. Jeg kan egentlig ikke si jeg har merket noen svingninger i pris nå til sommeren. Synes de har vært skyhøye i flere år nå. Det er noe galt når enkelte uregistrerte blandingsvalper koster flere tusen mer enn renrasede valper av de mer "usexy" rasene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #3 Skrevet 19. juni 2010 Det er fint at du skal ha en gjenkjøpsavtale. Det er markedet som bestemmer prisen også ang. levende vesner. Jeg ville lagt meg på en pris som dekker det du har av utgifter til veterinær, fôr, ormkurer osv. Kanskje litt over, fordi det er mye jobb med valper. Da får du flere kjøpere å velge mellom og det å ha råd til en dyr hund er ikke det samme som at hunden vil få et godt hjem. Kan hende er det noen minstepensjonister, studenter eller andre som vil svare på annonsen din om ikke prisen er for høy og som kan tilby hunden både tid, erfaring og kjærlighet. Noen hunder er så populære at det er stor risiko for å få kontakt med useriøse kjøpere. Håper noen har tips å gi deg når det gjelder å luke bort de useriøse. Å ha vokst opp med hunder er ingen garanti, men det hjelper og med en gjenkjøpsavtale står valpene bedre sikret. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå