Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #1 Skrevet 24. september 2003 Er det noen som har denne? Kunne vært kjempebra å få kopi av den... Takk og takk!
Mette Skrevet 24. september 2003 #2 Skrevet 24. september 2003 http://home.online.no/~askilm/Hjerte.htm Var det denne du lette etter ?
Mette Skrevet 24. september 2003 #4 Skrevet 24. september 2003 Tvilsomt vel....?? Vet det, men det var den jeg fant, litt morsom tekst da
Gjest Tex Skrevet 24. september 2003 #5 Skrevet 24. september 2003 Morsom du Remyline.... Men jeg fant den ikke jeg heller. Jeg vet bare at det er May-Britt Andersen som synger den og at det er en Alf Prøysen sang....
Lula Skrevet 24. september 2003 #6 Skrevet 24. september 2003 "Mitt hjerte er ditt" er egentlig ingen Alf Prøysen sang. Teksten er av Nils Ferlin (og da naturlignok opprinnelig svensk). Den versjonen vi kjenner her i Norge er oversatt og tonsatt av Alf Prøysen. Den er også tonsatt av andre, og finnes derfor med annen melodi enn den vi er mest vant til. Teksten er en folkevise og heter egentlig "I folkviseton", og den ble kjent og populær i Sverige allerede på slutten av 30-tallet. Du finner den originale teksten her: http://home.swipnet.se/ami/dikter/ferlin3.html
Gjest Muppi Skrevet 24. september 2003 #7 Skrevet 24. september 2003 Vet noen hvor man finner den norske versjonen??Det var ett fint dikt!
Andersdatter Skrevet 24. september 2003 #8 Skrevet 24. september 2003 Jeg har teksten jeg.. men er det lov å legge den ut her??
Ingeborg Skrevet 24. september 2003 #9 Skrevet 24. september 2003 Jeg har både tekst og noter, og kan sende på fax eller mail hvis noen sender meg en PM. Klemmer fra Ingeborg (musikkoraklet )
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #10 Skrevet 24. september 2003 Takk for super respons! Dog ikke akkurat den teksten som Remyline la ut..... :-? Andersdatter eller Ingeborg: hvorfor skulle det ikke være lov å legge den ut her? Det er jo en offentlig PEN sang?? Setter stor pris på om du Ingeborg kan legge den ut uten via mail eller fax. Klem og takk fra gjest!
Gjest Anonymous Skrevet 24. september 2003 #11 Skrevet 24. september 2003 Er ikke lov å legge ut sangtekster, dikt osv her ÅNDSVERKLOVEN!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå