Floranda Skrevet 18. juni 2010 #1 Skrevet 18. juni 2010 Jeg jobber i nordsjøen og har 4 uker fri. Det er noen av mine kollegaer (en dame og tre menn) som skal en tur til caribbean i to uker, og de har invitert meg med. Jeg har veldig lyst til å være med, men ville høre med kjæresten min om det var greit. Da jeg ringte han forstod jeg på han at han ikke var helt komfortabel med det. Han sa han stolte på meg, men syns det var rart at jeg reiste på ferie og lot kjæresten min være igjen hjemme. (han har ikke fri når vi reiser)Jeg sover ikke med noen av guttene, så jeg ser ikke helt problemet, men hadde kanskje vært litt mesunnelig på at kjæresten min reiste på ferie og jeg måtte være hjemme. Jeg vet ikke helt. Hva hadde du gjort om du var meg, og hva ville du tenkt om du var han?
Gjest Awsome Skrevet 18. juni 2010 #2 Skrevet 18. juni 2010 Om du har lyst til å reise så gjør du det Eg forstår jo hva han meiner då iom at det er litt kjipt at kjæresten reiser på ferie med noen andre mens man sitter igjen "aleine". Om dere ikkje har ferie samtidig så er det vel bedre du får deg ein fin tur til utlandet med kollegaer/venner enn at du sitter heime?
Gjest Kaos Skrevet 18. juni 2010 #3 Skrevet 18. juni 2010 Spør om kjæresten din vil reise med deg en gang han har ferie. Hvis dere kan planlegge å reise sammen i nær framtid ville jeg heller ha droppet venneturen nå og reist med kjæresten senere.
Ethereal Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Jeg ser ikke problemet med at du drar på ferie med vennene dine. Kjæøresten din kan jo ikke engang.
Rosalie Skrevet 18. juni 2010 #5 Skrevet 18. juni 2010 Vi har den regelen at hovedferien prøver vi å tilbringe sammen så godt det lar seg gjøre, og i løpet av den tiden reiser vi også på årets ferietur. Men samboeren min har flere lengre friperioder i året, og da står han naturligvis fritt til å reise på tur med kompiser/kollegaer etc. Hvorfor skal han sitte hjemme og mugne bare fordi jeg ikke har fri samtidig med han, liksom? Det hadde naturligvis fortonet seg noe annerledes dersom vi hadde hatt barn.
juliane Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Så lenge denne ferien ikke går utover at du reiser på ferie med kjæresten din (jeg antar at fri ikke er noe problem, men hva med penger?)er det helt greit at du reiser alene. Det er ikke sånn at man MÅ gjøre alt sammen selv om man er kjærester. Men, jeg skjønner jo at kjæresten din ikke er overbegeistra. For det første er det slett ikke stas å måtte sitte igjen hjemme og jobbe når kjæresten er på tur. For det andre ser dere vel ikke hverandre hver dag siden du jobber i Nordsjøen, og hvis du da i tillegg skal dra på lang ferie i de ukene du er hjemme blir det jo veldig lite tid sammen en stund. Jeg er litt i kjæresten din sin situasjon i sommer. Sambo og jeg skal to uker til syden, noe jeg ikke er overbegeistra for, men sånn blir det når jeg enda ikke vet om jeg har jobb til høsten. Når vi kommer hjem reiser han rett på guttetur. Han jobber masse overtid resten av året og har både lang ferie og godt med penger, så jeg unner ham virkelig en uke med gutta! Men, det sniker seg allikevel inn noen ekle tanker om det av og til. Kommer ikke til å bli noe moro å sitte hjemme alene uten å gjøre noe særlig (alle andre er på ferie) mens han har det gøy. Jeg er rett og slett sjalu på ferien, siden den blir morsommere enn vår ferie, og jeg er lei meg fordi jeg kommer til å savne ham masse når han skal være borte fra meg i ni dager. Og så sniker det seg inn noen tanker om at han ikke kommer til å savne meg like mye siden han gjør noe moro, og så er hele følelseskaoset i gang. Blir skikkelig sint på meg selv for at jeg ikke udelt klarer å glede meg på hans vegne, men jeg klarer ikke kontrollere følelsene mine, dessverre. Poenget er uansett at kjæresten din ikke nødvendigvis er ute etter å ødelegge for deg selv om han ikke er overbegeistra for ferien.
Gjest Kari Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Selv hadde jeg ikke hatt lyst til å dra på ferie uten samboeren min, og hadde heller ikke blitt veldig glad om han dro på ferie uten meg Dersom vi ikke kunne hatt fri de samme ukene hadde jeg nok heller stelt i stand litt hjemme på kveldstid så vi kunne kost oss sammen, og kanskje sett på muligheter for at en av oss kunne tatt en langhelg når den andre hadde fri for litt ferie sammen.
Eliisa Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 Hvorfor vil han ikke at du skal dra? Er det fordi han ønsker en ferie med deg alene eller fordi han ikke er komfortabel med at du drar på ferie alene? Jeg hadde reist. Jeg var på backpacking i 5 mnd med en kompis alene uten min nåværende mann Har også vært på ferie alene.. Man må jo få være et individ og ha et eget liv, selv om man er i et forhold. Med det sagt, er det avgjørende at man alltid tar hensyn til partneren sin
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 Problemet er vel at du skal reise vekk med tre gutter tenker jeg. Jeg vet ikke helt selv hvordan jeg hadde likt dette, det ville nok komt litt ann på hvilket forhold han hadde til de tre jentene og om det var jenter han kjennte veldig godt. Jeg har en tanke om at hevrken jeg eller skal sette oss i situasjoner hvor vi lett kan bli betatt av andre og situasjoner hvor vi vil være i mye kontakt med denne personen,. Jeg er realistisk i forhold til det at jeg vet at vi begge kan bli tiltrukket av andre og forsøker å ha noen forhåndsregler til at dette ikke skal skje. Jeg ser for meg at en ferietur som dette ville være en anledning hvor dette kanskje lett kan skje. Dersom han kjennte jentene godt og visste at han bare hadde vennskapsfølelser for alle og at ikke noe annet kunne oppstå ville jeg tenkt at det var ok at han reiste, men likevel ikke likt det helt. Selv her jeg to gode kompiser som har vært venner av meg lenge. Jeg vet at mannen ikke hadde hatt noe problem med at jeg reise på ferie med disse, fordi han vet godt at det aldri har vært noe annet enn vennskapsfølelser mellom oss. Men andre menn som vherken jeg eller han kjennte så godt ville han nok ha misslikt. Han ville aldri sakt at jeg ikke kunne dra, men jeg vet han ville misslikt det. Par er forskejllige på dette. Mange vil nok si at både han og jeg er i noe overkant sjalue og at man aldri kan forhindre utroskap uansett. Mitt poeng er at ingen av oss gjøre disse tingene for å forhinder utroskap, men at vi begge har en holdning om at vi ikke ønsker å bevisst sette oss i situasjoner som kan ende opp med å bli vanskelige. Jeg vet ikke hvilke tanker kjæresten din har om dette, men kanskje er han litt slik som oss? Det betyr ikke at du ikke skal dra, men at dere kan snakke sammen om hva han og du forventer om hva som er ok når man er i et forhold og hvordan dere begge tenker om det at man potensiellt kan falle for noen andre selv om man er glad i partneren sin.
Floranda Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 18. juni 2010 Ja, jeg får snakke skikkelig ut med han før jeg bestemmer meg for om jeg blir med eller ikke. Vi har ingen barn og det står ikke på penger. Jeg betaler reisen selv av sparepengene mine, så det går på ingen måte ut over han på det viset. Vi reiser jo på ferie når han har ferie om sommerene og dette året i julen, men denne turen med kollegaene mine er i mars. Jeg vil ut og oppleve verden, og jeg vil jo aller helst gjøre det med kjæresten min. Men når det ikke lar seg gjøre, så blir det litt vanskeligere. Ble bare så utrolig glad da jeg fant meg noen reisevenner. Jeg har diskutert med han tidligere om å ta en ferie aleine. Men det likte han ikke. Måtte minst finne meg en å reise med. Jeg ser jo den at det er litt kjipt å være igjen hjemme. Men jeg føler litt på den utrolige barnslige følelsen: "det er jo ikke min feil at du ikke kan være med, så hvorfor må jeg også være hjemme." Selv om jeg selvfølgelig ikke har sagt dette til min kjære.
Gjest brutal_mann Skrevet 18. juni 2010 #11 Skrevet 18. juni 2010 Det er helt naturlig å være et par uker offshore for å så reise vekk et par uker sammen med kollegaene sine. Det er jo nesten skammelig at du i det hele tatt forteller hvor du skal og med hvem. Det har jo tross alt ikekhan du deler livet ditt noe mad. han må jo fatte at selv om du lever sammen med han så er det din rett og plikt å leve ditt eget seperate liv ved siden av! Om han ikke godtar uten protester denne turen bør du legge ut på tilsvrende tur ved jul/nyttår som straff. Å nekte han sex når du komemr hjem fra syden er jo også en bra måtte å straffe han på. To uker offshore, to uker ferie med kollegaer, to uker offshore og to uker sexnekt. Det er til pass for han!
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Samboeren min jobber offshore og er mye borte.. Jeg må derfor innrømme at jeg helst vil at han skal være hjemme når han har fri, og det samme vil han. Det lengste han har vært vekke i en friperiode er en uke. Så jeg skjønner samboeren din.
Piper Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 Om min mann hadde jobbet i nordsjøen, så hadde jeg forventet at han var hjemme når han hadde fri. Det er lite nok tid sammen når en person er såpass mye vekke, og ejg hadde reagert på at han da ville reise vekk selv i friperioden. To uker på jobb, så to uker ferie, det blir plutselig borte i fire uker. Jeg hadde nok vurdert om dette var en person jeg ville dele livet med, om det var så viktig å komme seg vekk, når man visste at den andre ikke kunne være med. Og det er en forferdelig tanke å ha, når man tenker at det er ikke din feil at han må være hjemme. Kanskje du heller burde funnet deg en person som hadde samme arbeidsskjema som deg, for da ville jod ere hatt fri samtidig, og dere kunne sammen reist verden over, omd et er så viktig for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå