Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Jeg ble litt sjokkert da jeg i går fikk trussel om at han slår opp hvis ditt og datt. Ble ganske paff og visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Bakgrunnen for at han sa det er at jeg var ute og drakk med vennene mine. Ble veldig full og da han hentet meg sa jeg teite ting. Slang dritt om andre, var frekk, holdt han våken i et par timer, sa jeg hadde snakket om han til vennene mine osv. Jeg kan være teit når jeg drikker, men han fikk det til å høres helt forferdelig ut. Man må jo ta det fulle folk sier med en klype salt. For all del, han har grunn til å reagere og si fra om at det var idiotisk oppførsel, men å true med å slå opp hvis det skjer igjen? Greit nok at han tenker det, men å si det? Skal jeg liste meg rundt på tå fra nå av i fare for å trå feil.... Jeg er vant med en kjæreste som støtter meg i gode og onde dager, om jeg så er drita full! Ikke en som gir meg opp straks jeg er dust i fylla. (må spesisere at jeg gjorde ingenting galt og det jeg sa var ment som tulling. Dessuten unnskyldte jeg meg kraftig dagen etter og tok selvkritikk) Hva sier folket?
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Om du virkelig vil være med kjæresten din så er det vel ikkje verre enn at du lar være å drikke deg såpass drita. Skjønner kjæresten din godt, folk som oppfører seg som ein teit smålig motbydelig idiot bare pga litt alkohol i blodet er bare irriterende og ufyselige å være rundt.
Bringebærjenta Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Jeg synes det er galt å true med det. Men om han ikke ønsker seg en kjæreste som oppfører seg sånn i fylla så har jo han rett til å velge det, uansett hvor smålig du eller jeg synes han er. Alle har jo rett til å velge hvem de ønsker å være sammen med. Om det er det han mener så er det kanskje greit at han sa ifra så det ikke kom som et sjokk for deg om han plutselig slo opp? Uansett er det ikke greit å true med brudd om du gjør sånn og sånn. Du må velge hva du vil gjøre og hvordan du vil gjøre det, men da må han og få velge om han vil være sammen med deg eller ikke... Hvis du synes dette er for ille så er det kanskje du som burde revurdere forholdet?
Antlers Skrevet 18. juni 2010 #4 Skrevet 18. juni 2010 Det hjelper ikke å unnskylde seg og ta selvkritikk dagen etterpå når du tydeligvis ikke har planer om å endre drikkevanene dine uansett. Du sier at du ikke gjorde noe galt, hvorfor unnskyldte du deg da? "Slang dritt om andre, var frekk, holdt han våken i et par timer, sa jeg hadde snakket om han til vennene mine osv.". Dette er drøyt i mine øyne, og jeg ville ikke funnet meg i at det gjentok seg heller. Nå vet jeg jo ingenting om forholdet deres ellers, men synes det er helt greit å informere om at han ikke aksepterer slik oppførsel, og ikke vil være i et forhold hvor dette gjentar seg. Det er jo opp til deg å bestemme hva som er viktigst - fjortissfyll eller kjæresten. Det er fint å være der for hverandre i gode og onde dager, men det betyr ikke at det er fritt frem for å oppføre seg som man vil og kreve støtte for dette.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2010 #6 Skrevet 18. juni 2010 Er du sikker på at han bare trua? Kan det ikke tenkes at han gav klar beskjed om at han ikke ønsker å ha en kjæreste som oppfører seg på denne måten så om du har tenkt å fortsette med det så er du ikke jenta for ham? Det finnes mange grunner itl at noen har store vansker med å forholde seg til fulle folk, og ofte er det dårlige minner som ligger bak. I vårt forhold truer vi aldri med å gjøre det slutt, og den gangen en av oss har havnet litt inn på det sporet svarer den andre straks med at det der er barnslig og ikke ok. Men vi har begge gitt klar beskjed om hva vi ikke ønsker å forholde oss til i vårt forhold og diskutert hvordan vi kan løse problematikken. Så hva med å snakke med ham om hva han reagerte så sterkt på og hvorfor og videre snakke om hvordan dere kan løse slike ting i fremtiden uten at den ene må ta opp brudd.
lulle Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 (endret) Enig med de som spurte om han bare truet? Kan like gjerne være at han ga det en klar advarsel om at denne typen atferd ikke er noe han kan tenke seg å dele livet med. Syns også du hørtes umoden ut. Sorry, ikke medlidenhet fra meg. Endret 18. juni 2010 av lulle
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 Jeg synes det er dumt å oppføre seg slik, og det er dumt å true med å slå opp til en som er drita og oppfører seg dumt. Det som han burde ha gjort var å ta opp problemet i ro og mak. Grunnen til at han mistrives med oppførselen din når du drikker, er at det helt sikkert er veldig ubehagelig. Jeg forstår at DU ønsker deg en mann som støtter deg selv om du drikker deg full og oppfører deg dårlig mot ham, men forstår du at HAN ønsker seg en dame som alltid støtter ham, full eller ikke.
Gjest regine Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 i min verden er trussler om å slå opp som del av krangling totalt uakseptabelt. Det er helt ok å si fra om at "dette og dette liker jeg ikke at du gjør" - men derifra til å si at "hvis du gjør a eller b så slår jeg opp" hører ingensteds hjemme i en ok forhold. Enten så er man sammen og vil være det og dermed ta opp evt. problemer og uoverenstemmelser på en real måte. Eller så er man ikke interessert i å ha et voksent forhold og truer med brudd for å få viljen sin. At kjæresten til ts reagerte på hennes oppførsel er han selvsagt i sin fulle rett til å gjøre, men da sier han ifra om det uten å true med sanksjoner av typen brudd. Jfr. tråden "er det lov å bestemme over kjæresten sin" som ligger rett ved siden av denne. Der er alle rørende enige om at det er uakseptabelt å ville bestemme oer den andre, men at man må jenke seg i et forhold. Det skal imidlertid være frivillig...
Gjest fireflies Skrevet 18. juni 2010 #10 Skrevet 18. juni 2010 Nå vet ikke jeg om det var du som overdreiv da du var full eller om det var han som overdrev da han skulle gjenfortelle hvordan du oppførte deg, men det jeg vet er at jeg har en eks som ikke tålte alkohol og som ble helt idiotisk i fylla. Det tærte på forholdet, spessielt fordi han var glad i å ofte dra ut på byen. Nå vet ikke jeg om oppførselen din er et problem som gjentar seg hver gang du drikker, men om det er det, så kan jeg godt forstå kjæresten din.
Eliisa Skrevet 18. juni 2010 #11 Skrevet 18. juni 2010 Synes i grunn at kjæresten din har rett til å si i fra at han ikke ønsker et slikt forhold. Om han kommer med at han kommer til å slå opp ofte er det en ting, men å si i fra er ikke noe galt. Det er jo greit å vite hvor han står og hva han faktisk ønsker. Jeg hadde ikke vært noe særlig fornøyd om typen min var på flatfylla ofte og at det påvirket meg..
Gjest -L- Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Jeg ble litt sjokkert da jeg i går fikk trussel om at han slår opp hvis ditt og datt. Ble ganske paff og visste ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Bakgrunnen for at han sa det er at jeg var ute og drakk med vennene mine. Ble veldig full og da han hentet meg sa jeg teite ting. Slang dritt om andre, var frekk, holdt han våken i et par timer, sa jeg hadde snakket om han til vennene mine osv. Jeg kan være teit når jeg drikker, men han fikk det til å høres helt forferdelig ut. Man må jo ta det fulle folk sier med en klype salt. For all del, han har grunn til å reagere og si fra om at det var idiotisk oppførsel, men å true med å slå opp hvis det skjer igjen? Greit nok at han tenker det, men å si det? Skal jeg liste meg rundt på tå fra nå av i fare for å trå feil.... Jeg er vant med en kjæreste som støtter meg i gode og onde dager, om jeg så er drita full! Ikke en som gir meg opp straks jeg er dust i fylla. (må spesisere at jeg gjorde ingenting galt og det jeg sa var ment som tulling. Dessuten unnskyldte jeg meg kraftig dagen etter og tok selvkritikk) Hva sier folket? Han sier ifra at dette finner han seg ikkje i. Hvis han hadde gitt deg opp hadde han gått på dagen der.
Gjest strykebrett Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 i min verden er trussler om å slå opp som del av krangling totalt uakseptabelt. Det er helt ok å si fra om at "dette og dette liker jeg ikke at du gjør" - men derifra til å si at "hvis du gjør a eller b så slår jeg opp" hører ingensteds hjemme i en ok forhold. Enten så er man sammen og vil være det og dermed ta opp evt. problemer og uoverenstemmelser på en real måte. Eller så er man ikke interessert i å ha et voksent forhold og truer med brudd for å få viljen sin. At kjæresten til ts reagerte på hennes oppførsel er han selvsagt i sin fulle rett til å gjøre, men da sier han ifra om det uten å true med sanksjoner av typen brudd. Jfr. tråden "er det lov å bestemme over kjæresten sin" som ligger rett ved siden av denne. Der er alle rørende enige om at det er uakseptabelt å ville bestemme oer den andre, men at man må jenke seg i et forhold. Det skal imidlertid være frivillig... Enig med deg.
Facepainter Skrevet 18. juni 2010 #14 Skrevet 18. juni 2010 Om dette var første gangen overreagerer han. Om du har alkoholproblemer skjønner jeg ham.
I Grosny Skrevet 18. juni 2010 #15 Skrevet 18. juni 2010 Jeg tror skal spørre han om han faktisk går og lurer på om han skal slå opp, og dette var dråpen som fikk begeret til bli nesten fullt, eller om han bare er tøff i hersketeknikken? Begge deler er jo veldig alvorlig, men på to helt forskjellige måter. Hvis forholdet er i fare, så kan det tenkes at dere må la det fare, eller så må begge to satse på en skikkelig oppgradering, ta i litt og ofre litt for å lykkes. Samlivskurs er en idè. Det at han behandler deg agressivt er jo også en trusel mot forholdet, og det må han gjøre noe med, for å ha fnugg av sjans til å bli med deg videre. Forholdet er faktisk i stor fare, uavhengig av årsaken til hans ultimatum. Jeg tror egentlig at du bør bryte med han, fordi han sannsynligvis mangler både lyst og evne til å bli en god mann for deg.
I Grosny Skrevet 18. juni 2010 #16 Skrevet 18. juni 2010 Om dette var første gangen overreagerer han. Om du har alkoholproblemer skjønner jeg ham. Kanskje alkoholproblemet ditt er sakens kjerne, og at han rett og slett ble skitredd pga. dette. Hvis du ikke klarer å stoppe å drikke etter 3 øl, så må du tenke igjennom hva du driver med, og kutte ut alkohol helt. For alltid.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #17 Skrevet 18. juni 2010 Nå virker både du og han litt umodne. Og man lærer jo så lenge man lever Men hvis dette er en fyr du vil satse på, så gjør du ikke denne tabben en gang til. Men på en annen side - hvis dette er en teit hersketeknikk han nå bruker, så ville jeg har tenkt over denne situasjonen, for å være i et forhold der den ene part kommer trusler (om så tomme trusler) så er ikke det forholdet bra.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2010 #18 Skrevet 18. juni 2010 Kanskje alkoholproblemet ditt er sakens kjerne, og at han rett og slett ble skitredd pga. dette. Hvis du ikke klarer å stoppe å drikke etter 3 øl, så må du tenke igjennom hva du driver med, og kutte ut alkohol helt. For alltid. Går grensen ved 3 øl??
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2010 #19 Skrevet 18. juni 2010 Jeg synes du skal være glad for at han gir deg klar beskjed. For han mener jo sikkert at den opplevelsen der orker han bare ikke flere ganger. Du bør ikke drikke deg så full at du ikke kan stå for det du har sagt og gjort. Så her er det nok du som må gå i selvransakelseskjelleren. Jeg tror det var en grunn til at du var såpass kvalm mot han. Det er ubevisste følelser som kommer opp i fylla. Kanskje du er sjalu, har dårlig selvtillit, eller noe annet, og derfor får behov for å være frekk og nedlatende. Mens i edru tilstand tør du ikke.
I.am.me Skrevet 18. juni 2010 #20 Skrevet 18. juni 2010 Kanskje han ble sint og ikke mente å true med å slå opp? Det er uansett vanskelig å bedømme sitausjonen da ingen av oss vet ordentlig hva du egentlig sa. Men det er ingen løgn at folk som er idiotiske i fylla, er super irriterende! Det er selvfølgelig ikke greit å true noen med brudd hvis det er en liten filleting, men kanskje i dette tilfellet kan jeg forstå hvorfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå