Gå til innhold

Hvilken bok mener DU at jeg bare MÅ lese?

Anbefalte innlegg

Gjest fireflies
Skrevet (endret)

Jeg skal feriere i tre uker, og trenger derfor litt lesestoff. Skal ta meg en tur på biblioteket i morgen, men jeg har ingen anelse om hva slags bøker jeg har lyst til å låne. Kan noen foreslå noe?

Jeg er egentlig ganske altetende når det gjelder bøker, men krim, romaner og en skikkelig feelgood-bok (ala en shopoholikers bekjennelser) slår nok ekstra godt ann på varme sommerdager. Det jeg ikke orker å lese er fantasy/science fiction, tungleste bøker, triste bøker eller noe så lite givende som odelshistorier fra gammelt av.

Noen som har noe å foreslå? Er i utgangspunktet åpen for det meste, bortsett fra det jeg nettopp nevnte over her.

Endret av fireflies
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøker jeg liker er: elleve minutter, veronika vil dø, Geisha, PS jeg elsker deg, stolthet og fordom, borte for alltid, sirenenes sang, vill lavendel, kollektivt selvmord (helt utrolig morsom, oppsiktsvekkende og bare rett og slett bra).

Det var noen av de jeg kom på i farten :)

Gjest fireflies
Skrevet

Åh, stemmer! Har hørt masse om "Veronica vil dø". Den er filmatisert, er den ikke? Tror jammen meg jeg skal låne den :jepp:

Skrevet

Ja, jeg så filmen for noen dager siden, nydelig den også. Elleve minutter er like fin, av samme forfatter. Bøkene er veldig lettleste, så det holder kanskje ikke med en bok til ferien?

Uansett håper jeg du koser deg, jeg koste meg veldig med de bøkene :)

Skrevet

Usj hold deg unna Veronica vil dø. Stort gjesp hele boka. Siste boka jeg leste var Shantaram, kanonbra bok! Vil du ha en kortlest bok så er 104 ikke så verst. Den skulle jeg likt å se filmatisert.

Skrevet

Tore Renberg sine bøker om Jarle Klepp (Mannen som elsket Yngve, Kompani Orheim og Charlotte Isabel Hansen) anbefales.

Skrevet

Hvis du ikke har lest Boktyven, så kan den anbefales.

Gjest fireflies
Skrevet

Tore Renberg sine bøker om Jarle Klepp (Mannen som elsket Yngve, Kompani Orheim og Charlotte Isabel Hansen) anbefales.

Jeg har lest Mannen som elsket Yngve, men syns egentlig den var litt tunglest :klø: Syns det var så mye "prat" mellom handlingene.

Skrevet

Veronica Vil Dø av Paolo Choelo

Harry Hole-serien til Jo Nesbø

Sirenenes Sang og de andre bøkene i Tony Hill-serien til Val McDermid

Tusen Strålende Soler og Drageløperen av Khaled Hosseini

Skrevet

Hvis du vil ha lettfordøyelig materiale a la Shopaholic er bøkene til Marian Keyes midt i blinken for deg! :)

Gjest Cipheria
Skrevet

Usj hold deg unna Veronica vil dø. Stort gjesp hele boka.

Jeg syntes ikke den var så ille, men jeg tror den passer bedre for de i alderen 16-17. Den har noen "dype" elementer, men for de som har dykket en del, så tar den ikke en med til nye korallrev, for å si det slik.

Skrevet

Vil du lese en god krim du prøve "Kvinnen i buret" av Jussi Adler-Olsen. Min nye favoritt, og helt på høyde med Nesbø. Det har kommet to bøker på norsk, "Kvinnen i buret" er den første, den andre heter "Fasandreperne". Begge anbefales!

Gleder meg til tredje bok kommer neste vår.

Ellers er Håkan Nessers bøker veldig gode, da tenker jeg på "Menneske uten hund", "En helt annen historie" og "Beretningen om herr Roos".

Av romaner kan jeg anbefale "Vann til elefantene", "Øya" hvis du ikke har lest den. Selv har jeg plukket med meg "Om du kunne se meg nå" og "Spis, elsk, lev" til ferien, lettleste bøker som passer på stranda :)

Skrevet

Troldomsfjellet av Thomas Mann

elsker denne boka:)

Mesteren og Margarita av Mikhail Bulgakov

Skrevet

Mesteren og Margarita er et must. Ellers er også Anna Karenina en god russisk bok=)!

• 2 uker senere...
Gjest Lille-pus
Skrevet

Den er en praktfull perle :)

Ellers er ikke "Fatale egg" mindre morsom eller sarkastisk den heller :)

Tar meg friheten med å anbefale "De hengte revers skog" og "Harens år" av Arto Paasilinna

Så artig at det er flere Bulgakov-lesere her inne :)

Skrevet

Jeg syntes Twilight sagaen er helt fenomenal! Og nå leser jeg en som heter "blod på hjernen" som virker veldig morsom.

Skrevet (endret)

Halvbroren av Lars Saabye Christensen. Litt tykk, men definitivt verdt det! :)

eller

To Kill A Mockingbird av Harper Lee. Vet ikke om den er oversatt til norsk, men er i alle fall knallgod på engelsk!

Endret av Mayami
  • 1 måned senere...
Skrevet

Mesteren og Margarita er et must. Ellers er også Anna Karenina en god russisk bok=)!

Mesteren og Margarita vises på NRK2 (1 episode hver søndag)

:))))

Skrevet

hodejegerne - jo nesbø skriver veldig godt

gjennom ilden - lasse gustavson

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...