Gå til innhold

Er typen din med på Sydenferie?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min ex nektet å være med meg på noen som helst ferie. Tvang han med til DK en langhelg, men da tilbringte han ferien på hotellrommet.

Nå har jeg funnet meg en ny som jeg hadde store forhåpninger om at ville være med meg på ferie. Det ser tvilsomt ut, i en annen sammenheng har han myntet frem at penger vil han spare og "han har så mye å fikse på i sommer" osv. Ikke skal han jobbe før i august en gang og penger har han nok av om han prioiterer litt. (snakk om en hopp-på-tur som skal bli så billig som mulig. Han har råd til det han vil for å si det enkelt)

Jeg tør nesten ikke spørre han engang, fordi jeg forventer negativ respons pga erfaringene med exen. Det kan hende han vil, men jeg tør ikke spør i fare for å bli skuffet og sur.

Er det vanlig at gutter vil være med dama til syden?

Er din type med frivillig?

Han vil ikke ha en typisk festetur og den er jeg med på. Vi har ca de samme ønskene ang hva vi vil gjøre.

Jeg syns en stor del av et forhold er å finne på noe gøy i feriene. Jeg er ikke typen som er fan av venninneturer, og familien har jeg liksom vokst litt fra.

Vi har vært sammen bare et par måneder, men det virker seriøst.

Hilsen frustrert jente som tilsynelatende aldri finner seg en fyr som vil være med til syden:p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og kjæresten drar til syden en gang i året, litt forskjellige steder, og begge gleder seg bestandig masse til å komme seg vekk. Har også tatt noen lang helger i storbyer i europa sånn ellers. Han og jeg elsker og komme oss vekk og oppleve nye steder. Synd at typen din ikke vil da..- Kanskje han har flyskrekk?

Gjest Awsome
Skrevet

No har ikkje eg og typen reist på noen særlig ferie de årene vi har vært sammen, så eg aner egentlig ikkje om han hadde blitt med. Han har sagt at eg aldri vil få han med til syden, fordi han takler varme så dårlig. Og hadde bare blitt for dumt om han hadde sittet på hotellrom med AC'en heile dagen og bare blitt med ut om kvelden når det var kjøligere, så eg satser på at om eg noen gang skal til syden så reiser eg med min familie, enten foreldre + søsken eller besteforeldre, om han ikkje vil være med.

Skrevet

Jeg og kjæresten min skal til syden i år, men i fjor når jeg var ville han riktignok ikke være med/ skulle jobbe. Men vi har også vært i syden sammen 2 ganger tidligere. :)

Gjest kjerringa
Skrevet

Mannen min er ikke glad i sydenferier, men har fått han med et par ganger etter at barna ble født, ellers har det gått mest i Norgesferie - som er greit nok men veldig ustabilt værmessig. Og for en soltilbeder som meg så føler jeg behov for solgaranti utaskjærs innimellom. Jeg har dratt på tre venninneturer à en uke av gangen, og de siste årene har det blitt jentetur for meg og datteren min. Det syns mannen er en helt grei måte å gjøre det på, og resten av ferien er vi sammen som en familie.

På den måten blir begge fornøyd, må inngå kompromisser når man er forskjellig på enkelte områder.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For meg er reiser viktige, og jeg kunne nok aldri hatt en mann som ikke delte denne interessen med meg. Men sydenferie til tradisjonelle syden er jo pyton, da.

Skrevet

min første kjæreste reiste ikke noe sted. veldig kjedelig.

de 2 andre reiste rundt med meg :)

menn er forskjellige de og..

Skrevet

Tradisjonell Sydenferie drar jeg han ikke med på, for jeg vet at han vil finne det rett og slett pyton. Men vi har vært på en strandferielignende sak for noen år siden. Da reiste vi til Korsika, og brukte mye av tiden på snorkling fra svaberg.

Ferie skal jo være noe begge har lyst til. Vi har noe sprikende ønsker om hvordan ferien skal tilbringes, men vi prøverå møtes på midten, evt. så har hver av oss siste ord på destinasjon/aktiviteter annenhvert år.

De første årene vi var sammen, var vi vel på ferie sammen kun en gang (jeg hadde ustabil inntekt de første årene, og ville dermed ikke kaste bort penger på den type luksus), men etter at vi flyttet sammen har vi vært på minimum en reise sammen hvert år. oftest flere. Alt fra aktivferier med all bagasje for to uker i sykkelvesker, til storbyferie hvor shopping og champange sto i fokus.

Skrevet

Min vil nok i utgangspunktet ønske å være med uansett hvor jeg vil på ferie, fordi han ville savnet meg så fælt om jeg dro alene. Men sydenferie er ikke hans ting, han kan ikke fordra strender, soling eller bading. Storbyferie eller historiske sightseeings-steder derimot er en stor hit hos ham.

Gjest Pepsi
Skrevet

Vet hvor/om han har pleid å reise noe steder i ferier før dere ble sammen? Kanskje han har flyskrekk?

Jeg og samboer har vært sammen i snart 5 år, og finner som regel på noe/reiser et sted når vi har ferie - ikke nødvendigvis til "syden", selv om vi har vært på sol(badeferie 3 ganger til nå. Kanskje han ikke er så begeistret for sol og varme evt? :)

Skrevet

Jeg liker å være med dama mi på romantisk ferietur. Men blir det for mange museer og butikker, så kan det bli litt slitsomt. Det er uansett viktig å holde en lav profil (sånn ca nedsensenket i vann) når temperaturen passerer 30 grader.

Dette er romantisk høysesong for oss, og det er viktig å prioritere kos foran det å løpe først til stranda for å få den beste plassen.

Stranda er grei nok med god bok og bra solkrem og parasoll.

Ferie er forresten pyton i forhold som rakner, man har liksom dårlig med fluktmuligheter når samværet blir ubehagelig. Hjemme så er det greiere å komme seg unna.

Men det koster penger, jeg ferierer bra, men bilen min er gammel og rusten.

Gjest Blondie65
Skrevet

For meg er reise viktig. Siden jeg er alene tar jeg en sydentur alene, uten annet for øye enn å slappe fullstendig av med en god bok, bad og sol.

Hadde jeg hatt kjæreste ville jeg ønsket å dratt sammen og hvis vedkommende ikke deler mitt syn på syden måtte vi ha tilpasset oss hverandre slik at vi kunne reist på noe begge likte. Jeg kunne aldri vært sammen med en som ikke vil reise med meg eller ikke liker å reise da dette er noe av det kjekkeste jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...