Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok striper i dag, og resultatet ble en blond-nyanse som jeg ikke føler meg vel med. Vurderer å kjøpe hårfarge for å farge over, men usikker på hvor lurt dette er? Jeg må ha kald hårtone (blondfargen er kald, den er bare altfor lys for meg), hvis jeg kjøper en mørkere nyanse blond enn den jeg har nå og farger det, vil dette gå greit? Noen erfaringer?

Håret er forøvrig i god stand, ikke noe slitt/tørt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok striper i dag, og resultatet ble en blond-nyanse som jeg ikke føler meg vel med. Vurderer å kjøpe hårfarge for å farge over, men usikker på hvor lurt dette er? Jeg må ha kald hårtone (blondfargen er kald, den er bare altfor lys for meg), hvis jeg kjøper en mørkere nyanse blond enn den jeg har nå og farger det, vil dette gå greit? Noen erfaringer?

Håret er forøvrig i god stand, ikke noe slitt/tørt.

Mye bedre å ta ei stripe eller to hos frisøren enn på et bord inne på politihuset under et avhør, spør du meg! :-))

Skrevet

Har man ikke klagerett på sånt da? Jeg kan ikke akkurat svare deg på spm ditt, men et alternativ er jo å kreve at frisøren ordner opp i rotet han/hun har laget. Hvis du kan det.. Ble usikker her..

Skrevet (endret)

^

Tviler på at det er direkte klagerett på striper som er tatt hos frisøren. Av den grunn at kunden ofte ikke er 100% nøyaktig i sitt ønske. Dessuten er det umulig for frisør å vite akkurat hvordan fargenyanser og pigmenter kunden har i håret fra før av, og det vil endre grunnlaget for den nye fargen. Med andre ord kan en kunde ønske blonde striper og få det, mens en annen kunde kan ønske akkurat samme stripene, men det blir f.eks litt rødere p.g.a denne kunden har røde pigmenter i håret.

Du kan selvsagt farge over stripene selv, men det er vel litt unødvendig? Jeg tror jeg ville kjøpt farge og så stripet akkurat de stripene du tok hos frisøren i en litt mørkere farge enn den du har nå.

Endret av I.am.me
Skrevet

Når jeg striper håret, pleier det alltid være litt lysere de første dagene, før det etterhvert blir bittelitt mørkere og naturlig.

Dessuten kan du gå til innkjøp av en sølvshampo, for å få fargen litt kaldere, og da blir den automatisk litt mørkere også :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

^

Du kan selvsagt farge over stripene selv, men det er vel litt unødvendig? Jeg tror jeg ville kjøpt farge og så stripet akkurat de stripene du tok hos frisøren i en litt mørkere farge enn den du har nå.

Det er tettpakket med striper, det er ikke bare noen få. Skal jeg farge over selv må jeg ta hele håret.

Når jeg striper håret, pleier det alltid være litt lysere de første dagene, før det etterhvert blir bittelitt mørkere og naturlig.

Dessuten kan du gå til innkjøp av en sølvshampo, for å få fargen litt kaldere, og da blir den automatisk litt mørkere også :)

Håret er allerede i kald farge, blir den kaldere nå blir det grått :)

Skrevet

Jeg hadde faktisk ventet noen uker.

Det samme skjedde med meg etter jeg hadde stripet håret. Syntes jeg så ut som en karamell.. Men det tar alltid litt tid før håret blander seg, hvis jeg kan si det slik :) Nå er jeg superfornøyd!

Men du har selvfølgelig klagerett på dette.. Jeg ville bare ventet litt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

[quote name=Ingrid :)' date='18 juni 2010 - 13:11' timestamp='1276859509' post='8171653]

Jeg hadde faktisk ventet noen uker.

Det samme skjedde med meg etter jeg hadde stripet håret. Syntes jeg så ut som en karamell.. Men det tar alltid litt tid før håret blander seg, hvis jeg kan si det slik :) Nå er jeg superfornøyd!

Men du har selvfølgelig klagerett på dette.. Jeg ville bare ventet litt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Frisøren skal vaske håret mitt med noe fargegreier for å gjøre det litt mørkere :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Når håret et nystriper så ser det helt sinnsykt lyst ut, men dette går seg til etter noen dager. Det tar litt tid før stripene får blandet seg skikkelig inn i det vanlige håret. Vent noen dager før du gjør noe er mitt råd. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Var hos frisøren i dag og fikk vasket de verste partiene med pigmentering. Hun var enig i at håret var for lyst her og der (kritthvitt), så nå ser det fint ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...