Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Møtt en fyr via en datingside, vi har snakket et par uker før vi nå har tatt steget til å møtes i virkeligheten. Han er alt jeg vil ha i en mann, utrolig søt, snill, sjarmerende, morsom, smart, rett og slett hele pakken. Ønsker også det samme som meg her i livet. Men.. Har nå vært på en date som gikk kjempe bra, hadde det kjempe koselig og masse og snakke om. Problemet er bare at jeg ble litt skuffet med tanke på hans utsende, som ikke var så bra som forventet. Vil ikke si han er direkte stygg, men heller ikke en jeg vil si er kjekk. Vet dette er skikkelig overflatisk, helt sykt. Er redd for at inntrykket av hans utsende rett og slett skal ødelegge for resten. Man må jo være tiltrukket av en fyr fysisk også for at et forhold skal fungere, men tror egentlig ikke dette vil være et problem sånn egentlig. Men jeg skal helt ærlig innrømme at jeg føler jeg er for pen for han. Blir kvalm over at jeg faktisk tenker dette og deres tips til meg blir vel å drite lang F i å være så overflatisk.. Har noen erfart noe lignende? Er det bare å droppe hele fyrn? Gi han en sjanse? Hvordan slutte å tenke på hva andre kanskje vil mene angående dette? Er det noen der som er sammen med en som dere synes er mindre pen? Og som dere kanskje også først var litt skeptisk til? Velger å spørre dere da jeg er for flau til å spørre mine venninner, og er anonym vel, fordi jeg er litt kvalm over hvordan jeg selv tenker angående dette Kan dere være så snill og hjelpe meg??? *sukk*
¤¤¤Ariel¤¤¤ Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 Vel. Hadde du sett bilde av han hvor han så bedre ut enn i virkeligheten ? Høye forventninger kan være drepen... Hvis du blir glad i han, kan ditt syn på hans utseende fort forandre seg veldig. Det viktigste er vel om du finner han fysisk attraktiv, jeg tror ikke det er så lett om dette er en du helst ikke vil skal ta på deg, for eksempel.
Rumohra Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Jeg synes ikke du er en fryktelig person som mener dette! Du kan ikke noe for hva du synes er pent og ikke. Men du kan kanskje prøve å treffe han flere ganger og se om du får sommerfugler i magen etterhvert. Hvis du får en magefølelse som sier at han er den rette for deg tror jeg du vil bry deg mindre og mindre om utseende, og til slutt kanskje ikke tenke over det - eller synes han er fantastisk flott? Skader ihvertfall ikke å gi det en sjanse.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Ja, så flere bilder, og han var nok penere da. Jeg må nok bare ta flere date, om han er interessert i det, og se hvordan det blir da
Kjetil S. Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 han var nok bare ikke stygg nok, tenker jeg, for da hadde du virkelig kunne ha sett skjønnheten i udyret, vet du! :-)) Men i fra spøk til alvor - Dersom man virkelig elsker en person så flirer man godt innvendig av de som setter et spørsmålstegn til utseendet til sin kjære. Føler man seg flau og ille til mote å er det bare å kutte ut. Det har ikke noe å gjøre med hvor patetisk man er, men med hvor mye noen betyr for en eller ei. Men dersom bare utseendet er det viktigste, da er det man selv som er og forblir dum uansett, ettersom at det er da man risikerer å gå på de aller største smellene i sitt liv, vil jeg tro... ....men så er det jo i motbakke at det hele går oppover, har jeg hørt.... :-)) Lykke til! :-O
NovaFlare Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 (endret) En mindre pen gutt vil iallefall ofte forgude dama si mer hvis hun er veldig pen, enn en som vet han har draget. Gi ham en sjanse, for Guds skyld, hva har du å tape. Endret 17. juni 2010 av NovaFlare
Kråkesaks Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Er du ikke tiltrukket av han så er du ikke det. Men du kan jo gi han flere sjanser. Kanskje han klarer å sjarmere deg i senk selv om han ikke er verdens kjekkeste?
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Jeg møtte en kar på en datingside, og var ganske betatt før vi møttes.. Jeg ble skuffet over hvordan han virkelig så ut, men ga han en sjans til. Etterhvert syntes jeg faktisk han bare ble kjekkere og kjekkere, og "husket" alt det fine ved ham og kontakten vi fikk over tlf og mail. Så gi ham en sjanse til
marylinm Skrevet 17. juni 2010 #10 Skrevet 17. juni 2010 man elsker ikke mennesker fordi de er vakre,de er vakre fordi man elsker dem jeg hadde en arbeids kollega en gang (lenge siden) som ville ha meg. og jeg gav beskjed om at han aldri kom til å få meg. han var for stygg. men med litt tid, vennskap og sjarm, så fikk han meg! det er ikke bare utsende som betyr noe. så etter det endret jeg oppfattning av det der. nå er han jo søt
fuerza Skrevet 17. juni 2010 #11 Skrevet 17. juni 2010 Jeg hadde en periode hvor jeg ikke syntes han jeg drev på med var sånn superkjekk, og virkelig ikke fotogen på bilder. Men han fikk meg til å føle ting jeg ikke har følt før, og når jeg ser på han nå tenker jeg bare "herregud, så nydelig han er!! helt fantastisk fin." Det startet med at jeg følte at jeg var over han på pen-skalaen (overfladisk, vet..), men nå tenker jeg at han er over meg og jeg er redd for å miste han.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #12 Skrevet 17. juni 2010 Hei kjære deg. Jeg ble forelsket i en gutt i klassen min når jeg var 16 år (første året videregående.) Jeg husker at jeg hadde slike tanker jeg også. "jeg er for pen for han" "han er jo ikke en gang kjekk!" Det endte med at han stjal hjertet mitt totalt og han ble min første kjærlighet. Jeg fikk høre at jeg fortjente bedre fordi han var så stygg, beauty and the beast opplegg osv... Men gud som jeg var forelsket i den gutten. Men det ble slutt etter et par år med forhold. Jeg angret rett etter bruddet, for han var den perfekte for meg, virkelig. Den flotteste fyren jeg noen gang har møtt. Jeg innså at jeg elsket han, og jeg gjør det fremdeles. Har ikke siden den gang klart å få lignende følelser for en annen gutt, for jeg elsker eksen noe så innmari, til tross for de overflatiske tankene jeg hadde i begynnelsen...
sleazejenta Skrevet 17. juni 2010 #13 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Jeg ville gitt han en sjanse. Utrolig hvor mye et utseende kan "endre seg" når man blir veldig glad i noen Endret 17. juni 2010 av sleazejenta
I.am.me Skrevet 17. juni 2010 #14 Skrevet 17. juni 2010 Jeg syns på ingen måte at du er overfladisk når du selv sier hele situasjonen gjør deg kvalm av dårlig samvittighet. Det er bare så utrolig synd når han er alt du vil ha, men noe ikke stemmer helt. Jeg vil nok si at den fysiske tiltrekkingen er UTROLIG viktig i et forhold. Jeg vet ikke hvordan det fungeere, om man kan bygge seg opp til å bli tiltrukket av noen over tid? Jeg var tiltrukket fra begynnelsen. Men hvis du kan det syns jeg du skal gi han en sjanse, men hvis den fysiske tiltrekkingen aldri kommer er det ikke noen grunn til å satse på et ordentlig forhold - i hvert fall ville ikke jeg gjort det. Seksuallivet er en stor del av et forhold. Mange forhold blir ødelagt av et han eller henne plutselig ikke er tiltrukket av partneren lengre, så å starte på bunn er vel kanskje selvmord på forholdet? Men som sagt; hvis du kan bygge opp den tiltrekkingen over tid er jo det en mulighet
<CupCake> Skrevet 17. juni 2010 #15 Skrevet 17. juni 2010 Mine to cent.. Jeg var sammen med en kar en gang som jeg egentlig ikke syntes var spes pen, mens jeg var sammen med han så ble han liksom 'penere' fordi han var så snill og hyggelig.. men for meg personlig ble det liksom alltid noe som kom sterkere tilbake hvis jeg var sur eller hvis vi kranglet så boblet det opp i hodet mitt som en grund til at jeg bare skulle gi opp og gå fra han.. In the end så gjorde jeg jo det også.. Det var min dårlige erfaring med slikt.. Bare sånn at du ser begge sider, siden så mange snakker om at det kan gå bra.. gjorde som sagt det med meg- i begynnelsen Nå er jeg sammen med en som er like snill, like hyggelig eller MER faktisk - men han er også helt utrolig kjekk har liksom ikke noe som bobler opp i bakgrunden nå..
Gjest Grubler for mye Skrevet 18. juni 2010 #16 Skrevet 18. juni 2010 Åh dilemma Jeg skjønner deg godt jeg. Tenker kanskje hva andre vil synes også oppi alt det andre. Go for it, gi ham en sjanse og vær ærlig hvis det viser seg at det ikke blir dere. Har selv vært i den situasjonen at jeg har trives med en fyr men ikke vært heelt sikker på om jeg var tiltrukket av utseendet hans nok til å satse. Jeg lukket øynene, nøt å være nær ham og det gikk ikke lang tid før jeg så de tingene som gjorde at jeg så ham som den skjønne personen han er. Fine øyne, sensuell munn, herlig smil, kunne jeg ønske meg mer??
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #17 Skrevet 18. juni 2010 Synes du har fått mange bra svar her, enig i at du bør gi ham en sjanse. Men hvis du er veldig i tvil og det ikke er noe tiltrekning der, vær ærlig og trekk deg ut. Ellers vil du føle deg enda mer "slem" og "overfladisk". Det er jo ikke fordi han er "stygg" - det er bare ikke den type kjemi mellom dere. En helt ærlig sak. Han høres ut som en flott fyr, men er sikkert møkk lei av damer som bare vil ha ham som venn, så kanskje du skal spare ham for det
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #18 Skrevet 18. juni 2010 Jeg syns heller ikke sambo var NOE å se på i begynnelsen. Vi var mye sammen som venner, forelskelsen kom og nå er han den fineste i verden :rødme: Things change Liker du han "ellers" syns jeg du bør gi det en sjanse eller to til
tøydokka Skrevet 18. juni 2010 #19 Skrevet 18. juni 2010 Problemet er at du ikke er forelsket i han.Og fysisk tiltrekning er et viktig aspekt av forelskelse. Og siden du egentlig liker han, og han har mange av de kvalitetene du ser etter i en mann, så ergrer det deg at du ikke har "den rette" følelsen. Og kritikeren i deg har begynt å lete etter svar, dvs finne feil og svakheter ved han.. Viss du hadde vært forelsket hadde du ikke behøvd å lete etter svar på hvorfor følelsen ikke var "rett". Er det din rasjonelle side som tenker at "dette er en dugende kar", mens følelsene ikke er i bevegelse i det hele tatt? Been there, done that, og det funket ikke for meg. Fysisk tiltrekning(er ikke ensbetydende med penhet) er en del av pakken der det klaffer.
Gjest Me too Skrevet 18. juni 2010 #20 Skrevet 18. juni 2010 Hei TS! Skjønner hvordan du føler det, og synes ikke det er overfladisk å tenke som du gjør. Er oppe i samme situasjon selv, har blitt forelsket i en som har en helt fantastisk personlighet, men ikke akkurat et pent ytre. Jeg vet med meg selv at jeg er tiltrukket av han, og alt fungerer bra mellom oss. Det eneste jeg gruer meg til er å vise han fram for venner og familie.. Jeg tenker da, hva er det verste som kan skje? At de sier han er for stygg for deg? Hvis det er alt, synes ikke jeg det skal ha noe å si hva andre mener. Så lenge man har det bra sammen, er det alt som betyr noe. Men jeg vet hvordan det er å tenke sånn, og skjønner hvorfor du tviler. Men spør deg selv: er du forelsket? kan du leve sammen med denne mannen? Kanskje du etter hvert vil du synes han er pen, fordi personligheten gjør han vakker? Dessuten, det er vel uansett bedre med et mindre pent ytre enn en dårlig peronlighet? Det er ikke alltid lett å finne noen som matcher på alle områder, er de pene er det kanskje noe annet som skurrer med mannen. I lengden er personlighet viktigst. Men så klart, det bør være en tiltrekning der. Håper du finner ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå