Gå til innhold

Kva er det eigentleg med Starbucks?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at nordmenn synes det er spennende med Starbucks fordi den er så tydelig i media, samtidig som at vi ikke har kjeden i Norge? Og altså ikke like mye med hva de faktisk serverer? Lurer litt, jeg har aldri vært på en Starbucks. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestillte ice coffie en gang og fikk :kjefte: kaffe med melk og isbiter... Liker ikke kaffe men tvingte den i meg så jeg aldri mer bestiller feil. :fnise:

Det er riktig, et vi kjenner som "iskaffe" her til lands er det de kaller "iced latte" på kaffesteder i f.eks. USA. "Iced coffee" er rett og slett iskald kaffe, på samme måte som "iced tea" er kald te. Vil man ha kaffe på en varm dag, men ikke all melka og skvipet som de slenger oppi, er "iced coffee" fantastisk! Skulle ønske de hadde det her til lands. :jepp:

Da jeg bodde i Cali var jeg masse på Starbucks. Betjeningen var hyggelig og det var mange bord hvor man kunne sitte i timesvis og studere. Prøvde meg frem på forskjellige kaffer (lærte at man virkelig må presiserer hva man skal ha på det riktige kodespråket. En helt vanlig latte ble "grande (non-fat) unsweetened latte with an extra shot"). Mye skvip, så jeg bestilte som regel kaffe eller iced coffee.

Når jeg nå ser bilder av folk som poserer med Starbuckskoppen og skriver "Starbucks!!" under bildet, himler jeg med øynene og tenker "jaha.. de drakk kaffe?".

Skrevet

Har aldri sett en Starbucks-sjappe.

Finnes det i Norge?

Hilsen en som ikke drikker Kaffe riktignok...

Skrevet

Er vel like på sin plass å spørre; hva er det egentlig med folk?

Starbuck markedsfører med dette målet for øyet, nettopp fordi det er innbringende. Får meg til å tenke på personer som tattoerer eksempelvis Nike-logoen på kroppen, har klesmerkelogoer på telefonen o.l.

Leste forresten boka 'No Logo', av Naomi Klein for noen måneder siden. Anbefales.

Skrevet

Såvidt jeg vet finnes ikke Starbucks i Norge enda.

Jeg elsker Starbucks! Ikke nødvendigvis kakene og maten, men drikkene. Og, ja, jeg har også et bilde tatt fra Starbucks inne på Facebook, haha, måtte bare vise frem den deeeilige koppen med varm sjokolade jeg drakk på Starbucks i Praha. Hehe. Vennene mine får le så mye de vil at det, men jeg tar mange bilder når jeg er i utlandet, og det kan også inkludere bilder av ting jeg har shoppet, severdigheter, hotellrom, restauranter jeg var på som jeg likte, osv... Og joda, gjerne en kopp hot chocolate fra starbucks også. Det er bra folk er forskjellige :ler:

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Klart de lever godt på navnet sitt og de ble jo først kjent via kjendiser, som ant ble sponsa og fikk et pappkrus med kaffe to go. Og alle paparazzier tok bilder av de (Britney Spears ble jo en stund alltid fotografert med en Starbucks i hånda).

Men når det er sagt - FRAPPUCCHINO <3 <3 Og tro meg jeg har lett etter noe lignende i Norge og ennå til gode å finne en like god en. Det nærmeste jeg kom var hos Bagle and Juice men den var alikevel stusselig i forhold.

Jeg liker min kaffe sort og min te uten sukker. Men hos Starbucks så drikker jeg gjerne forskjellige kaffedrikker med sirup og chai-latte. Men jeg anser det ikke for kaffe eller te, men for en søt drikk. Og så har de så gode scones der. Med blåbær - nomnom.

Gjest scorpius
Skrevet

Jeg har vært på Starbucks noen få ganger i utlandet, nettopp for å finne ut hva som er greia. Greia slik jeg ser det er masse sukker, melk, krem, iskrem og smakstilsetninger. Ikke kaffe.

Helt enig. Hvis man har vært på starbucks og kjøpt seg en såkalt "kaffe", så har man

sikkert dekket kcal-innntaket sitt for flere dager...

Skrevet

De samme folka ville nok tatt bilde av seg selv foran McDonalds på åttitallet. Klassiske reise-noobs. I fjor var bare Rhodos så kreisi, og nå har de vært i sin første storby, og strand er pluteslig bare lissom så læim.

Skrevet

Jeg :)

I 1980.

hehe, takk for at du bekreftet min påstand.

Gjest Alabama
Skrevet

Jeg liker min kaffe sort og min te uten sukker. Men hos Starbucks så drikker jeg gjerne forskjellige kaffedrikker med sirup og chai-latte. Men jeg anser det ikke for kaffe eller te, men for en søt drikk.

:jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...