Gå til innhold

Kva er det eigentleg med Starbucks?

Fremhevede innlegg

Skrevet

:kaffekopp:

Ja, for når eg sjer gjenom bileta til vener blant anna på facebook, poserar folk foran Starbucks-logoar, fotograferar kaffikoppar. Og ja, kva dei ikkje gjer? Kva er det eg har missa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, si det du! Har i mange år sett tilsvarende på blogger og facebook hos venner, så jeg hadde store forventninger til Starbucks, må si at de falt fort i grus når jeg først fikk smakt på herligheten.. :snurt:

Skrevet

Helt enig! Kjøpte meg en iskaffe på Starbucks i Paris, og den var ikke mye god... :snurt: jeg også gitt!

Skrevet (endret)

Nå går det vel litt på smak og behag også da. Jeg syns Starbucks-kaffen er knallgod og mye bedre enn hva jeg har fått flere steder her i Norge

Endret av Gummiloppa
Skrevet

Digger Starbucks!

Gjest fireflies
Skrevet

Hva som er så spesielt med Starbucks? Absolutt ingenting.

Det er bare den kjente "jeg elsker det fordi alle andre elsker det"-faktoren som har slått inn hos halve Norge. Det går helt sikkert over om et år eller to.

Skrevet

Det er bare den kjente "jeg elsker det fordi alle andre elsker det"-faktoren som har slått inn hos halve Norge. Det går helt sikkert over om et år eller to.

Ok

Skrevet

Jeg synes de har veldig mange gode kaffedrikker, spesielt i forhold til gjennomsnitts kaffen man får "too go" her i landet....

Skrevet

Jeg trodde også det var noe spesielt med Starbucks, men det er jo bare en vanlig kaffebar. De har god ismocca da :)

Skrevet

Jeg synes det meste på Starbucks smaker hoppetau marinert i alt sukkeret i hele verden. Og hva er egentlig grande? Tall? Hæh? Hva skjedde med liten, medium og stor? Jeg hater å gå på Starbucks, sist gang jeg prøvde meg var i NY, og det er ikke måte på hvor effektivt alt skal være og hvor lite det blir satt pris på at man bruker mer enn sine tilmålte fire og et halvt sekund på å bestille og betale.

Skrevet (endret)

Haha, godt sagt! Eg kom over eit bilete av ei vennine frå ein London-tur, der ho står oppstilt foran ein Starbucks-cafe. Kan tru gjestane skratte godt :gjeiper:

Endret av Tulle
Skrevet

Jeg digger starbucks! Var på rhodos i fjord og ble helt hekta på is kaffe mocha! Knallgod, måtte innom hver dag! Og det får du ikke på en vanlig kaffebar her nei:)

skal jo sies at de lager god kaffe da:)

Skrevet

Og hva er egentlig grande? Tall? Hæh? Hva skjedde med liten, medium og stor? Jeg hater å gå på Starbucks, sist gang jeg prøvde meg var i NY, og det er ikke måte på hvor effektivt alt skal være og hvor lite det blir satt pris på at man bruker mer enn sine tilmålte fire og et halvt sekund på å bestille og betale.

Enig! Det er nesten som den Seinfeld-episoden "The soup nazi", der folk ikke får kjøpe suppe hvis de nøler når de bestiller. :fnise: Jeg prøvde å bestille en medium latte på Starbucks en gang, og da fikk jeg høre "oh, you mean grande?" Herregud....jeg vet at de prøver å høres så sofistikerte ut, og at disse ordene er italienske, men når man er i et engelskspråklig land og den minste størrelsen heter Tall, ja da synes jeg det blir litt for dumt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Starbucks har rett og slett ganske dårlig kaffe, sammenliknet med f.eks. ordentlige italienske kaffebarer, men de har masse sirup og ulike smakstilsetninger, krem og annet som gjør det så populært. Samt at de er gode på markedsføring. Merker at jeg ofte går på Starbucks selv om de har litt dårlig kaffe ... det er litt som Mcdonalds, enkelt og greit, man vet hva man får?

Skjønner iallfall ikke kampanjene og maset om å få Starbucks til Norge, som om vi trenger enda en amerikansk kjede - det er masse bra kaffebarer i Oslo allerede som sikkert ville blitt skiset ut av Starbucks.

Skrevet

På Starbucks er det kø, kø og atter kø.

I tillegg til bestillingskøen, er det dokø der.

Lokalene er små og trange, i tillegg til at de ikke har noen for for airkondisjon.

Glem tanken på å sette deg ned med pappkruset ditt, for de 5 bordene de har er opptatt.

Betjeningen... Jeg skjønner at det muligens er en drittjobb, men øyekontakt i 1/10 sekund hadde de klart.

Men kaffen er god.....

Skrevet

Starbucks-fenomenet handler bare om branding. Det er ikke bedre enn noen annen kaffebar, men de har klart å skape begeistring for sitt produkt hos mange.

Hvorfor? Ja si det...det vil alle andre som selger et produkt også vite...

Men en del er nok fordi kjendiser har gått med koppene deres på bilder. Så er det internett-hypen, og at starbucks har blitt litt et symbol på urbant amerika hos oss og andre land.

Skrevet

:kaffekopp:

Ja, for når eg sjer gjenom bileta til vener blant anna på facebook, poserar folk foran Starbucks-logoar, fotograferar kaffikoppar. Og ja, kva dei ikkje gjer? Kva er det eg har missa?

Starbucks var/er en hype. I lille potitt-Norge har ikke Starbucks enda funnet veien, så når vi kikker på MTV og ser Heidi og Lauren fra The Hills dra guccirumpene sine til Starbucks for en kaffe og bolle får vi en liten orgasme inni oss når vi kommer over Starbucks i utlandet. Orgasmen blir utløst av en tanke om at man endelig kan være like hipp og cool som ungdommen i utlandet og poste på facebook at det er HELT naturlig også for oss å henge ut på Starbucks.

Men som flere her inne har postet; Kaffen deres smaker galle. Dessuten er henge-ut-på-bucks

-hypen for lengst gått over i resten av verden, så det er egentlig mer trist å poste facebook bilde av seg med en kopp galle i hånda...

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg har vært på Starbucks noen få ganger i utlandet, nettopp for å finne ut hva som er greia. Greia slik jeg ser det er masse sukker, melk, krem, iskrem og smakstilsetninger. Ikke kaffe.

Skrevet (endret)

Jeg har vært på Starbucks noen få ganger i utlandet, nettopp for å finne ut hva som er greia. Greia slik jeg ser det er masse sukker, melk, krem, iskrem og smakstilsetninger. Ikke kaffe.

Enig i denne. Har smakt Starbucks sin "vanlige" kaffe, cappucino og caffe latte, og disse er utrolig kjedelige og faktisk ikke spesielt gode. Iskaffen deres med smak derimot - mocca, caramel osv. er veldig god. Men så smaker den jo heller ikke kaffe :gjeiper:

Når det gjelder å posere foran logoen deres osv., så tror jeg fireflies har rett:

Det er bare den kjente "jeg elsker det fordi alle andre elsker det"-faktoren som har slått inn hos halve Norge.

, men jeg tror ikke det kommer til å gå over om et år eller to ;) Endret av Phaedra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...