Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Burde ikke barn leke i skogen? Jeg har ei datter på 10 og før i dag så sto hun på trappa sammen med han sint mann som holdt henne i armen og han sa at han han vil ikke se mine barn i skogen noe mer og at jeg må passe bedre på ungene mine. Han hadde jaget dem ut av skogen i går også. Og han kom med alle mulig grunner som de kan slå seg, de kan møte på skumle folk og han hadde sett dem (datteren og venninna) klarte i trærne "og tenk om de datt ned og knakk nakken", sa han. Han truer til og med både politi og barnevern og jeg ikke holder barna under bedre oppsyn. Hva gjør man egentlig? Det er bare en helt vanlig skog, vet ikke om det er komunen som eier den, er nå i hvertfall ikke han og barna har ikke drevet på med hærverk eller annet tull heller. Husker de andre barna mine har jo lekt i skogen før uten noe problem og det er heller ikke noe forbud å gå i den heller. Fikk bare lyst å gi han fingeren egentlig, men blir redd når han truer med barnevern. Nå har jeg også hørt at han har drevet og forvist andre barn bort fra steder før, f.eks i vinter så jaget han hjem sønnen på 12 til ei venninne av meg da de "lekte" noen kilimoter fra hjemmet klokken 21 på kvelden (var vinter og mørkt). Vet ikke helt hva det er med han mannen, men han har da ikke noe rett til å holde på sånn?
Leanne Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 La nå barna bare leke. Om mannen ringer barnevernet så skjer det nok lite. Barn har lov til å leke i skogen, og jeg mener da at barn bør dette og slå seg noen ganger... En barndom uten et eneste skrubbsår eller et fall må da være en kjedelig barndom tenker jeg....
Harlekin Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Dette har han selvfølgelig ingen rett til, så her må du bare sette ham på plass om det skjer igjen.
Capricorn Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Det kan jo hende mannen er psykisk syk. Var han gammel? Når folk blir rørete kan de innbilde seg ting. Det virker jo som han bare vil beskytte barna på en måte. Eller så holder han på med noe som han er redd for at barna skal finne. Uansett så er ikke dette normal oppførsel.
gbnj Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Burde ikke barn leke i skogen? Jeg har ei datter på 10 og før i dag så sto hun på trappa sammen med han sint mann som holdt henne i armen og han sa at han han vil ikke se mine barn i skogen noe mer og at jeg må passe bedre på ungene mine. Han hadde jaget dem ut av skogen i går også. Og han kom med alle mulig grunner som de kan slå seg, de kan møte på skumle folk og han hadde sett dem (datteren og venninna) klarte i trærne "og tenk om de datt ned og knakk nakken", sa han. Han truer til og med både politi og barnevern og jeg ikke holder barna under bedre oppsyn. Hva gjør man egentlig? Det er bare en helt vanlig skog, vet ikke om det er komunen som eier den, er nå i hvertfall ikke han og barna har ikke drevet på med hærverk eller annet tull heller. Husker de andre barna mine har jo lekt i skogen før uten noe problem og det er heller ikke noe forbud å gå i den heller. Fikk bare lyst å gi han fingeren egentlig, men blir redd når han truer med barnevern. Nå har jeg også hørt at han har drevet og forvist andre barn bort fra steder før, f.eks i vinter så jaget han hjem sønnen på 12 til ei venninne av meg da de "lekte" noen kilimoter fra hjemmet klokken 21 på kvelden (var vinter og mørkt). Vet ikke helt hva det er med han mannen, men han har da ikke noe rett til å holde på sånn? Bør kanskje kontakte poitiet mht denne mannen.
Gjest fireflies Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Bør kanskje kontakte poitiet mht denne mannen. Enig. Han hørtes ikke helt god ut.
I.am.me Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 Helt latterlig. Unger har godt av å leke både i skogen, i snøen og alle andre mulige steder hvor de 'kan' falle ned fra trærne. Hvordan skal man ellers lære hvis man ikke får utforske naturen selv? Du kan ikke gjøre annet en ignorere denne mannen. Kanskje han har opplevd noe traumatisk selv eller med noen av sine kjære som gjør at han er ekstra obs på andres barn også, eller kanskje han er psykisk ustabil. Uansett, ikke tenk på det. La barna vær ute! Og gi dattra di på 10 år en mobil så kan hun ringe deg hvis et problem oppstår.
Gjest Awsome Skrevet 18. juni 2010 #9 Skrevet 18. juni 2010 Eg hadde blitt rimlig irritert om ein eller annen fremmed tulling hadde jagd ungene mine fra steder de lekte heilt lovlig. Eg hadde blitt skikkelig forbanna om ein fremmed tulling hadde tatt ungen min i armen og enda opp på trappa mi for å kjefte meg for ein sånn ting.
Gjest gjest Skrevet 18. juni 2010 #10 Skrevet 18. juni 2010 Var ikke barnet ditt ti år gammelt? Da bør det ikke være nødvendig å nekte det å gå i skogen like ved hjemmet. Og hvis det klatrer i trær; bidrar ikke det til å oppøve styrke i kroppen, balanse koordinasjon og større evne til å foreta risikovurderinger? Sier ikke alle fagfolk, fysioterapeuter og helsesøstere at skoleunger nå om dagen er for lite aktive og må røre mer på seg, leke og komme seg ut i naturen? Kan ikke skjønne annet enn at denne mannen bør få en oppstrammer for å plage fremmede barn og attpåtil ta dem i armen... Kanskje du kunne advare ham hvis det skjer igjen om å ikke blande seg borti andres barn og skremme dem helt unøvendig... Hvis han ringer barnevernet og klager over lekende barn han irriterer seg over i nabolaget sitt,er jeg rimelig sikker på at han ikke kommer noen vei med det.
CeeCee Skrevet 18. juni 2010 #11 Skrevet 18. juni 2010 For en tulling! Han der hadde jeg ikke brydd meg om! Dersom han vil sende bekymringsmelding til barnevernet fordi barna dine leker, så for all del la ham få lov til det! Barnevernet vil bare le av ham... (Det dersom du ikke har noe annet som du ikke forteller oss da.)
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. juni 2010 #12 Skrevet 18. juni 2010 Jeg hadde gitt ham klar beskjed om at dersom han tok på mitt barn en gang til så kom jeg til å kontakte politiet og at han ikke hadde noe med å hente ut ti år gamle jenter fra skogen. Jeg hadde tatt en tur bort til denne naboen nå når du har fått tenkt deg om litt og sakt at han ikke skal blande seg inn i hvor eller hvordan barna dine leker. Om han vil kontakte barnevernet må han gjerne det, siden det faktisk er anbefalt at barn skal leke ute og være aktive. Jeg hadde gitt klar beskjed om at han aldri fikk kontakte mine barn igjen. Jeg har ikke barn, og er ikke en overbeskyttende mor, men blir mektig irritert når jeg leser om dem som tror de kan blande seg inn. Det kunne jo faktisk ha vært skremmende for barna å bli forvist fra skogen og dradd med hjem til mamma av en mer eller mindre ukjennt mann.
Rødtoppen86 Skrevet 18. juni 2010 #13 Skrevet 18. juni 2010 Herregud, er det mulig? Da jeg vokste opp, nærmest bodde jeg i skogen med vennene mine. Vi var der dagen lang, bare stakk innom hjemme og spiste middag og ut igjen Vi klatret i trær, drev med "fjellklatring" opp og ned her og der, og jeg lever hehe. Vi hadde stor frihet til å gjøre det vi ville og har ikke tatt noe skade, tvert imot. Ulykker kan skje overalt, enten man er tilstede eller ei. Høres ikke helt god ut den naboen der. Hva er vel bedre enn at ungene bruker skogen som lekeplass .)
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2010 #14 Skrevet 18. juni 2010 Burde ikke barn leke i skogen? Jeg har ei datter på 10 og før i dag så sto hun på trappa sammen med han sint mann som holdt henne i armen og han sa at han han vil ikke se mine barn i skogen noe mer og at jeg må passe bedre på ungene mine. Han hadde jaget dem ut av skogen i går også. Og han kom med alle mulig grunner som de kan slå seg, de kan møte på skumle folk og han hadde sett dem (datteren og venninna) klarte i trærne "og tenk om de datt ned og knakk nakken", sa han. Han truer til og med både politi og barnevern og jeg ikke holder barna under bedre oppsyn. Hva gjør man egentlig? Det er bare en helt vanlig skog, vet ikke om det er komunen som eier den, er nå i hvertfall ikke han og barna har ikke drevet på med hærverk eller annet tull heller. Husker de andre barna mine har jo lekt i skogen før uten noe problem og det er heller ikke noe forbud å gå i den heller. Fikk bare lyst å gi han fingeren egentlig, men blir redd når han truer med barnevern. Nå har jeg også hørt at han har drevet og forvist andre barn bort fra steder før, f.eks i vinter så jaget han hjem sønnen på 12 til ei venninne av meg da de "lekte" noen kilimoter fra hjemmet klokken 21 på kvelden (var vinter og mørkt). Vet ikke helt hva det er med han mannen, men han har da ikke noe rett til å holde på sånn? Jeg ville funnet ut hva jeg kunne om denne mannen. Han leter opp barna i skogen og tar dem med hjem igjen og er "bekymret" og vil "beskytte dem". Jeg anatar at siden han tydeligvis har god kontroll på barna i nabolaget og passer på å vise seg som en beskytter av dem har et eller annet problem. Enten har det skjedd noe med hans barn, i hans barndom eller lignende. Eller så ønsker han kanskje å lage en falsk sikkerhet for foreldrene for å kunne få fritt spillerom om barna anklager han senere. "Selvfølgelig anklager de meg, jeg gir dem ikke lov..." Forresten er det helt normalt for barn å leke i skogen og lignende. Når jeg var mellom 10-12 så var vi i skogen og på havet i småbåter med motor, helt vanlig den gang.
HumHum Skrevet 18. juni 2010 #15 Skrevet 18. juni 2010 Grunneieren kanskje siden han er så "tøff i tryne"?
Miss Puddel Skrevet 18. juni 2010 #16 Skrevet 18. juni 2010 Med mindre han EIER skogen har han ingen rett til å sende unger hjem. Jeg ville ha oppsøkt ham og forklart at om han jaget ungene hjem fra skogen igjen ville du anmelde ham. Jeg hadde blitt FLY forbannet om noe lignende hadde skjedd, noe vi faktisk HAr opplevd her.Vi bor rett ved skogen, og to kilometer oppe i skogen er det en husmannsplass, som blir eid av en gammel dame vi kjenner, og som faktisk i sin tid er født her på gården. Like etter at vi flyttet hit gikk ungene tur opp dit med ene hunden (liten mellompuddel), og da dukket det opp en dame som IKKE eide husmannsplassen, men som hevdet at hun eide den, og at ungene ikke fikk gå der, og truet med å ta fra dem hunden etc... Jeg tente på ALLE pluggene, og dro opp dit for å klare opp dette, men da var vedkommende vekk, og vi har ikke sett henne siden. Nå er dessuten gutten større, og de har en annen større hund, (50 kg) er nok ingen som ville prøve hverken å ta dem eller å ta fra dem hunden nå... ungene mine skal få løpe fritt i skogen, heller det enn å sitte på dataen hele tiden
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. juni 2010 #17 Skrevet 19. juni 2010 Selv en grunneier har vel ikke lov til å jage folk ut av skogen med mindre man driver md ulovlige ting som hogst, kjøring med snøscooter eller ATV, fiske eller jakt uten kort osv...
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2010 #18 Skrevet 19. juni 2010 Selv en grunneier har vel ikke lov til å jage folk ut av skogen med mindre man driver md ulovlige ting som hogst, kjøring med snøscooter eller ATV, fiske eller jakt uten kort osv... Stemmer er fri ferdsel i utmark. Spørs om dette er utmark da om det ligger i et nabolag, kan være det blir mer en "gjengrodd hage".
Gjest SmallTalk Skrevet 19. juni 2010 #19 Skrevet 19. juni 2010 Stemmer er fri ferdsel i utmark. Spørs om dette er utmark da om det ligger i et nabolag, kan være det blir mer en "gjengrodd hage". Men da er det vel ikke utmark lenger, men innmark? Og innmark er vel i hovedsak dyrket jord osv, og ikke en skog? Uansett så høres denne mannen ganske syk ut. Jeg ville kontaktet politiet.
The Kitten Skrevet 19. juni 2010 #20 Skrevet 19. juni 2010 Jeg ville bedt mannen ryke og reise! Sagt at dersom han på noe vis tok kontakt med mine barn igjen hadde jeg kontaktet politiet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå