Prinsesse Silje Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Hei alle der som tar seg tid til å lese litt. Meg og bestevenninnen min bestemte oss før jul for at vi ville flytte til Stavanger, så vi begynte å søke jobber, og plutselig sitter jeg her, med jobb tilbud fast 50% med mulighet for å høyne stillingen med 50% vikariat. Venninnen min har lagt alt litt på is, pga dårlig økonomi, men håper på å komme bortover en gang da. Jeg har ikke lyst at det skal ødelegge mine muligheter da, for her jeg bor nå finnes det ikke andre stillinger enn 15,1 %, og det sier seg jo selv at man ikke kan leve på. jeg er 21 år, klar for nye opplevelser og utfordringer. Men tingen er den da, her sitter jeg med jobb som jeg skal gi svar på i morgen, men hvor skal jeg bo ?? Jeg er jo overhode ikke kjent verken med plassen eller kollektiv trafikken. For som dere sikkert forstår er det den jeg må ta nytte av. Jeg skal jobbe på Rosendal sykehjem, i rasmus risas gate, så jeg ønsker å bo sentralt men likevel ikke så altfor langt borte fra jobb. Håper noen der ute vil hjelpe meg, det hadde jeg satt stooor pris på !
Inger88 Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Ut i fra det jeg kan se på kartet ligger jobben din på Storhaug, som er ganske sentralt i byen, så viss jeg var deg ville jeg flyttet til Storhaug. Tror det er et av de billigere strøkene selv om ingenting er billig i Stavanger.
Snop Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Med tanke på beliggenheten er nok Storhaug ganske greit Gåavstand til byen og stort sett billig å bo. Men jeg ser også at buss nr 1 og 4 går forbi Rosendal sykehjem, så hvis du er villig til å ta buss litt lenger (15-30 minutter, alt ettersom), kan du feks bo på Hillevåg, eller også Våland om det er nært enten bussen eller byterminalen Men først og fremst ville jeg sett på Storhaug Endret 17. juni 2010 av Lille Mu
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Ut i fra det jeg kan se på kartet ligger jobben din på Storhaug, som er ganske sentralt i byen, så viss jeg var deg ville jeg flyttet til Storhaug. Tror det er et av de billigere strøkene selv om ingenting er billig i Stavanger. Stavanger er utrolig dyrt - mye verre enn Oslo. Hold deg unna Eiganes, det er smelldyrt. Ikke post slikt i Aktuelle Saker...dette bør flyttes tilø Snikk Snakk eller Forbruker og Økonomi.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Vet ikke hvordan du har tenkt å skaffe deg en plass å bo, men Stavanger Aftenblad er avisa å annonsere i, under "ønskes leid" Storhaug er en grei plass, unntagen i de gatene som liggger helt ned mot byen, der er det visstnok noe helgefyll og bråk. Ellers er det mye eldre og barnefamilier som bor på Storhaug. Trivelig sted med gå avstand til din arbeidsplass. Hillevåg er ikke lengre borte enn at du kan gå om du liker å gå litt, sykle tar ikke mange minuttene til sykehjemmet. Lykke til :-)
feuerstein Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 eller også Våland om det er nært enten bussen eller byterminalen Våland blir vel igjen en prisutfordring? Aldri bodd på Våland selv (takket være oljenæringen bor jeg i "je"-strøk), men jeg har ikke inntrykk av at Våland er så veldig mye billigere enn nordsiden av Madlaveien. TS: Storhaug generelt er veldig greit for syklister, så jeg vil i utgangspunktet anbefale det fremfor det tidvis "interessante" busstilbudet. Sykling er helårs i Stavanger, vi får veldig sjelden snø av betydning, september-april har vi stort sett 5 grader, duskregn og vind mer eller mindre kontinuerlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå