Gå til innhold

Er fuktighetskremen for tung? (Dermalogica)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg brukt Dermalogica siden lørdag- og kremen jeg har brukt er Skin Smoothing Cream.

Jeg tror den er for tung/fet for meg. Den trekker inn, men det tar en stund. Den ligger som et blankt lag utenpå huden en god stund før den har trukket helt inn.. Og så har jeg fått 3 kviser :evil: som jeg IKKE hadde før jeg begynte med disse produktene.

Regner med at enten er det utrensking som pågår, eller så er det fuktighetskremen som gjør det.

Bør jeg bruke Active Moist i stedetfor? Hvordan er konsistensen på denne?

Og en ting til; når kan jeg regne med at kvisene forsvinner? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest NastyNice
Skrevet

Har en lignende erfaring fra Dermalogica. Heldigvis fikk jeg den av ei venninne, hadde blitt sint hvis jeg hadde betalt for den selv!

Jeg sluttet å bruke kremen etter en uke da jeg fikk noen småkviser. Tror de kremene er generelt for fete...

Noen andre som har prøvet Dermalogica

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kjøpte et startkit fra Dermalogica for en liten stund siden. Har nå brukt det i en og en halv uke-snart to, og merker absolutt ingen forskjell. Dessuten klarer jeg ikke å venne meg til lukta.

Hvis kremen du bruker ikke trekker inn, vil jeg nesten tro at den er for fet for deg ja.

Har ingen erfaringer med Active Moist, men jeg har bestemt meg for ikke å fortsette med den.

Jeg har ikke neon problemer med huden min i det heletatt, og gidder ærlig talt ikke å bruke så mye penger på det.

Håper du finner en krem som passer deg bedre.

Skrevet

Synes alle på kG skryter dette merket uhemmet opp i skyene. har ikke prøvd det selv, men interessant å høre fra de som ikke er fornøyde også.

Siden alle skryter så mye, burde det jo være menge som kjenenr merket og de ulike kremene. Søk, så finner du ut hvem.

Skrevet

Bør jeg bruke Active Moist i stedetfor? Hvordan er konsistensen på denne?

Nå vet jo ikke jeg hvilken hudtype du har, men jeg fikk anbefalt Active Moist (av hudpleier) til min blandingshud, og er godt fornøyd med den. Jeg liker konsistensen godt, den trekker raskt inn og føles ikke klissete.

Skrevet

Jepp, Donpedro...

Det er nesten så jeg bestemmer meg for å gå tilbake til Shiseido, som gjorde huden min helt ren og kvise/fettfri.. Selv om det var dyrere og mindre drøyt.

De første dagene med Dermalogica føltes det kjempebra, men nå liker jeg det ikke så godt lenger.

Kviser er noe av det verste jeg vet. :wink:

Skrevet

Jeg har normal hud/blandingshud, som kan bli litt blank i t-sonen og småtørr i kinnene. Ellers ren og jevn, ingen hudormer eller svære porer.

Har ikke hatt kviser på lenge- og fikk derfor nesten sjokk når jeg kjente de vonde greiene i ansiktet i dag.

En på haka og to under nesen.. :roll:

Så Nilma, du fikk ikke kviser av Active Moist? Har den mer gelèkonsistens enn kremkonsistens?

Jeg liker nemlig rensegelèen til Dermalogica, og exfolieringskremen og ansiktsvannet. Men fuktighetskremen likte jeg ikke, den føltes nesten som lim på huden.

Og så er de mye billigere i lengden enn Shiseido, så jeg tror jeg gir Active Moist en sjanse før jeg evt. kutter ut alt...

Skrevet

Så Nilma, du fikk ikke kviser av Active Moist? Har den mer gelèkonsistens enn kremkonsistens?

Jeg liker nemlig rensegelèen til Dermalogica, og exfolieringskremen og ansiktsvannet. Men kremen likte jeg ikke, den føltes nesten som lim på huden.

Og så er de mye billigere i lengden enn Shiseido, så jeg tror jeg gir Active Moist en sjanse før jeg evt. kutter ut alt...

Nei, har ikke fått kviser av Active Moist. Den har kremkonsistens, men kjennes veldig lett ut likevel - jeg kan heller ikke fordra klissete kremer, men denne er jeg fornøyd med.

Hvilket ansiktsvann er det du bruker? Jeg holder på å bruke opp noe jeg hadde før jeg begynte å bruke Dermalogica, men trenger snart nytt, og da er det jo greit å ha alt i samme serie. Det høres ut som om vi har omtrent samme hudtype, så hvis du er fornøyd hadde det vært kjekt med tips!

Skrevet

Ansiktsvannet er på sprayflaske- og heter Multi Active Toner. Har tenkt å kjøpe det på www.lookfantastic.com, for der koster en sprayflaske med 237 ml bare ca. 186 kr. (Har bare en liten skin-kit-prøveflaske nå, med ca 58 (?) ml i..)

Ansiktsvannet lukter ekte lavendel, og er veldig oppfriskende!

Skrevet

Active moist er veldig bra, den gir mye fuktighet, men virker samtidig ikke fet. Akkurat nå bruker jeg Oil Free Lotion, som har tynn kremkonsistens, og føles absolutt ikke fet på huden.

Hvilket renseprodukt bruker du, Ellisiv?

Skrevet

Hmmmm.....nå skal det nevnes at det er normalt at huden blir verre (!) i inntil 4 uker når man begynner med Dermalogica, fordi huden må kvitte seg med gamle produktrester og urenheter før man den kan begynne å nyttegjøre seg Dermalogica-produktene.

Gi det litt tid og se hva som skjer, det er mitt tips hvertfall!

Skrevet

:o 4 uker!....

Ja, da bestiller jeg Active Moist over helgen, og prøver den i 4-5 uker.

Er huden verre da, begynner jeg med Shiseido igjen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har brukt active moist en stund, og jeg synes denne kremen er fetere enn andre kremer jeg har prøvd for normal til blandet hud. Jeg foretrekker egentlig litt lettere kremer, men denne er sikkert fin å ha når det blir kaldere i været.

Skrevet

jeg liker godt de fleste renseproduktene til Dermalogica, som har hjulpet meg til en nesten kvisefri hud (hadde ganske uren hud før).

Men har ikke funnet noen fuktighetskrem fra Dermalogica som jeg liker så jeg leter blant andre merker, f.eks Decleor. (liker godt Hydra Floral)

Skrevet

Bruker Active Moist og synes den er helt super.

Har brukt Dermalogica noen uker nå og synes det er topp produkter. Har fått et par små kviser som nå er så godt som borte igjen. Tenker at det er ting huden skal kvitte seg med. Skal definitivt fortsette med Dermalogica.

Lurte faktisk på om jeg skulle prøve Skin Smoothing Cream også, men ble litt usikker. Kanskje jeg bare skal holde meg til Active Moist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...