Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Jeg har røkt i mange år og har hatt en hoste som har bekymret meg siste året, men ikke før jeg ble forkjølet i påska ble hosten verre. Jeg ble forkjølet igjen for par uker siden, og har hostet på meg vonde muskler i brystkassa. Det kan gjøre så vondt at jeg nesten stuper mot kjøkkenbenken, men har lært meg å stå på ett bein og vri kroppen mot den sida det ikke gjør så vondt for å få til å hoste. Jeg var hos legen i går og legen lyttet på lungene men kunne ikke høre antydning til lungebetennelse. Jeg følte meg ok og hadde ikke pipelyder i pusten når jeg var der. Det ble tatt par blodprøver og det viste seg at det var en form for infeksjon i kroppen, vet ikke, men skal også på røngten og ny legeundersøkelse etter avsluttet antibiotikakur. Formen er variabel, og noen ganger sleper jeg beina etter meg omtrent. Jeg blir vekselsvis varm uten at jeg føler jeg har høy feber, og fryser lett. Hvorfor kunne ikke legen høre noe på lungene? Og hvorfor må jeg til røngten? Jeg ser for meg de verste sykdommene og har aldri vært plaget med lungene før. Jeg har også en kløe i halsen av og til som gjør at jeg må hoste, men det glemte jeg å fortelle legen. Jeg blir bekymret når det ikke holder med en antibiotikakur. Hvorfor røntgen? Hva skal utlukkes eller stadfestes?
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 Min mann ble sendt til rønken pga slik hoste og smerter i brystet pga hosten. De mistenkte lungeenfysem. (han hadde ikke noe slikt, men hadde forstrukket en muskel i brystet)
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #3 Skrevet 17. juni 2010 For å sjekke evt astma, emfysem eller kreft. Når du har røykt i mange år må du i det minste ha sveit innom tanken at det kunne gjøre deg syk. Et tips, slutt å røyke.
Frøken Helene Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Jeg har hatt mycoplasma-lungebetennelse flere ganger, og har da blitt sendt til røntgen. Såvidt jeg har forstått det, så er denne type lungebetennelse vanskelig å "lytte" seg frem til + at den ikke gir forhøyet crp. Jeg understreker at jeg ikke er lege eller ekspert på noe så helst vis.
Gjest Blondie65 Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 Du trådstarter: Nå er tiden inne til å slutte å røyke - du ser den ikke sant? Hilsen tidligere røykende Blondie65
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 Jo, tanken på å slutte å røyke har ofte streifet meg og jeg har sluttet for kortere perioder par ganger og satt dato par ganger, men utsatt det fordi det har kommet noe stressrelatert i veien. Jeg tror jeg skal kjøpe meg et strikketøy som opptar hendene mine før jeg legger vekk sigarettene, så jeg blir vant til å koble av med strikking. Jeg må nesten lære meg det på nytt siden det er noen år siden jeg strikket sist. Lungene har ikke godt av det, men jeg tror ikke det er pga røyk jeg fikk lungebetennelse hvis det er det jeg har. Mest fordi jeg var forkjølet og gikk ut og frøs og ble våt og kald og ikke tålte det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #7 Skrevet 17. juni 2010 Jo, tanken på å slutte å røyke har ofte streifet meg og jeg har sluttet for kortere perioder par ganger og satt dato par ganger, men utsatt det fordi det har kommet noe stressrelatert i veien. Jeg tror jeg skal kjøpe meg et strikketøy som opptar hendene mine før jeg legger vekk sigarettene, så jeg blir vant til å koble av med strikking. Jeg må nesten lære meg det på nytt siden det er noen år siden jeg strikket sist. Lungene har ikke godt av det, men jeg tror ikke det er pga røyk jeg fikk lungebetennelse hvis det er det jeg har. Mest fordi jeg var forkjølet og gikk ut og frøs og ble våt og kald og ikke tålte det. det kan jo være at røyken din irriterte lungene/halsen din da du var forkjølet, så ikke kom å "unnskyld" røyken. Hva om du får kols? da vil du i hvertfall IKKE bli kvitt fæl hoste og vondt. Slutt nå som du har fått en liten forsmak.
Gjest Mokki Skrevet 17. juni 2010 #8 Skrevet 17. juni 2010 For et par år siden skjedde det det samme meg meg. Var skikkelig forkjøla og etter et par uker fikk jeg en skikkelig hostekule. Hadde innmari vondt i brystet og vondt for og puste. Hadde klart og hoste på meg brist i brystbeinet. Det er fryktelig vondt. Var helt utafor i hele kroppen. Det varte ca 14 dager før det ble bedre. Kan jo være du har tatt et ribbein og det er også veldig vondt. Får jo håpa at det er noe helt uskyldig, men når du brekker noe kan det føles som du har feber i kroppen. Kroppen jobber jo på spreng for og fikse opp sjøl. God bedring
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. juni 2010 #9 Skrevet 17. juni 2010 Du er nervøs sykdommer. men tydligvis ikke nok til og slutte?? Røyk er no hærk! -.-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå