Gå til innhold

Da barnet ditt var rundt 1 år

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Gutten min ser drømmehagen nesten hver dag + litt mer noen dager.

Er det ok eller for mye?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da mitt barn var rundt ett år, var tålmodigheten men TV omtrent 5 minutter. Så mer enn det ble det ikke sett...

Skrevet

Gutten min ser drømmehagen nesten hver dag + litt mer noen dager.

Er det ok eller for mye?

Hva mener du med litt mer?

Tror det er ganske vanelig at unger ser Drømmehagen. (En episode før dem sover om kvelden altså...)

Hvorfor skulle Drømmehagen før dem sover være feil egentlig?

Er det forsøk på å lave aggresjonstråd om Drømmehagen?

Skrevet

Det er vel ok det? Hvis du selv kjenner på at du egentlig syns han sitter for mye foran tv, så begrens det. Hvis det er greit for deg, men du føler på hva andre tenker og tror, så blås i det. Det er du som vet hvor aktiv gutten din er ellers, og som kjenner ham.

Min ettåring ser på drømmehagen 1-2 ganger i uka, men ser ikke hele programmet. Ellers setter vi aldri på noe spesielt for henne, men hvis tven står på så ser hun litt på ettermiddagen. Reklame og annet som fenger. Fy for skam :gjeiper:

Skrevet

Sønnen min fikk førsti interesse for tven når han var nærmare 2 år. No ser han gjerne ein episode av drømmehagen eller teletubbies om morningen om han er veldig tidlig oppe. Så vi begge får litt meir kvile :)

Skrevet

Ts her.

Drømmehagen varer ca 30 min. Noen ganger ser han kanskje tv i 45 min iløpet av en dag.

Gjest A: Hvorfor tror du at dette er en aggresjonstråd om Drømmehagen?? Hvordan tolket du det av innlegget mitt?

Skrevet

Mine tvillinger på ett år bryr seg ikke om tv..... Sier nesten desverre, litt Drømmehagenpause for mor hadde ikke vært å forakte for her er det høyt tempo for tiden. Nyt det, du :kaffekopp:

Skrevet

Ts her.

Drømmehagen varer ca 30 min. Noen ganger ser han kanskje tv i 45 min iløpet av en dag.

Gjest A: Hvorfor tror du at dette er en aggresjonstråd om Drømmehagen?? Hvordan tolket du det av innlegget mitt?

Nei jeg tenkte kanskje at du ville starte opp en tråd med Drømmehagen - pga at: folk enten elsker eller hater Drømmehagen. Så det ville blitt en type krangel som er veldi typisk i KvinneGuiden (med noen som plutselig sier en aen bruker er uansvarlig mor og sånne håpløse greier...)

Pluss at du spør dem som hadde unger som var ett år før...Ikke dem som har unger som er ett år nå. Hm.

Så jeg tenkte at kanskje var det for å se alle svar du fikk når du skrev at ungen så på akkurat Drømmehagen :popcorn:

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Da mine barn var i den alderen, var det uaktuelt å se på tv.

Endret av Belladonna
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Her nyter jeg en drømmehagen -pause på ettermiddagen(snuppa er 15mnd) Deilig, for liten og stor, når hele dagen går i full fart :)

Skrevet

Min frøken på 18 måneder, ser Drømmehagen hver dag og de sekundene som Fantorangen står på innimellom filmene som blir vist.

Noen herlige minutter med fred og ro, siden dagene her også går i full fart. :nigo:

Skrevet

Da mine to var tundt ett år så de ikke på Tv.

Skrevet

Eldste så ikke tv før hun var 2,5.

Minste litt tidligere, da storesøster gjorde det. Men da han var 1 så han ikke mer enn 5-10 min, da ble det for kjedelig..

Da han var nesten 2 kunne han se 1 episode av drømmehagen eller barnetv, altså max 30 min per dag.

Skrevet

Jeg er helt imponert over at så små barn faktisk klarer å sitte i ro og se på TV så lenge!

Min nesten ettåring gidder ikke å sitte i ro og se på TV, men hun ser gjerne på TV-en dann og vann når den står på. Hun har blitt fascinert av de små glimtene hun har fått av Drømmehagen, men det er bare tilfeldig om den kommer på eller ikke.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det finnes seriøse studier som konkluderer med at barn under tre år bør se lite og ingenting på tv. Noen greier sikkert å finne linker.

Skrevet

Det finnes seriøse studier som konkluderer med at barn under tre år bør se lite og ingenting på tv. Noen greier sikkert å finne linker.

Det stemmer sikkert, men Drømmehagen (som var 15 min eller hva det er, 25?) 5 dager i uken er vel også "lite".

Skrevet

Det stemmer sikkert, men Drømmehagen (som var 15 min eller hva det er, 25?) 5 dager i uken er vel også "lite".

Det tenker jeg og... Og de fleste små klarer jo ikke sitte så lenge en gang..

Skrevet

Når ditt barn er ett år så går man en helt utrolig fantastisk flott og herlig, lykkelig tid i møte uansett hva de ser på på TV. :-)

Helt til de er fjortiser, og vel så det, faktisk!! Så bare gled deg og kos deg med hva du har i den tiden du har hva du har, for noe sammenlignbart vil du aldri kunne få igjen noensinne!

-Nemlig!!

;-))

Skrevet

Min frøken på 18 måneder, ser Drømmehagen hver dag og de sekundene som Fantorangen står på innimellom filmene som blir vist.

Noen herlige minutter med fred og ro, siden dagene her også går i full fart. :nigo:

Samme her, men gutten er 15 mnd. Han elsker tv og hadde gjerne sett mer. Men han er heldigvis enda mer glad i å være ute. Min gutt har faktisk blitt mye roligere som type etter som han er blitt eldre. Som mindre baby kunne han ikke sitte et sekund i ro, men nå koser han seg på fanget.

Skrevet

Datteren min så ikke på tv før hun var 3 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...