jordbær83 Skrevet 17. juni 2010 #1 Skrevet 17. juni 2010 Hei. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt vielse i kirken klokken 14:30, men hører nå at noen synes middagen da blir sen og at det ikke blir så mye tid til festen etterpå. Anbefales det da vielse klokken 13 i stedet, eller blir dagen fryktelig lang da? Noen med erfaring?
tina89 Skrevet 17. juni 2010 #2 Skrevet 17. juni 2010 jeg synes det er greit og ha vielsen tidligst mulig, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg hatt det kl 1300, for da får dere god tid til og ta bilder med fotograf mellom vielsen og festen hvis dere skal ta bilder. jeg kunne velge mellom 3 tidspunkter selv da den tidligste jeg kunne velge var kl 1400, da valgte jeg kl 1400. en kommer ikke til og få såve den natten før dagen uansett så det gjør jo ikke noe om at en må stå opp tidlig for og gå til frisøren. hehe. Og jeg tror ikke denne dagen kan bli for lang. tror nok du vil føle den blir kort uansett hvor lang festen er. hehe..
minipia Skrevet 17. juni 2010 #4 Skrevet 17. juni 2010 Det kommer jo helt an på hvordan programmet for resten av dagen er. Skal dere til fotograf etter vielsen, skal gjestene dra direkte til lokalet hvor middagen er, skal dere ha både middags- og kaffegjester? Selve vielsen tar jo bare en drøy halvtime, maks en time, så det kommer jo an på når dere tenker å ha middagen. I de fleste bryllupene jeg har vært har middagen startet rundt kl. 17-18.
minipia Skrevet 17. juni 2010 #5 Skrevet 17. juni 2010 jeg synes det er greit og ha vielsen tidligst mulig, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg hatt det kl 1300, for da får dere god tid til og ta bilder med fotograf mellom vielsen og festen hvis dere skal ta bilder. Som gjest ville jeg foretrukket å ha mest mulig tid sammen med brudeparet/ med program, kan ofte bli litt kleint hvis det går mange timer mellom vielse og middag. I hvert fall hvis det ikke er lagt opp til noe for gjestene i mellomtiden.
Gjest Elize Skrevet 17. juni 2010 #6 Skrevet 17. juni 2010 (endret) Vi hadde vielsen kl. 13.00, fotografering kl. 14.00, middag kl. 16.30, kaffegjestene kom kl. 20.00 og kl. 20.40 skar vi kaken. Alt etter skjema. Og brudeparet gikk ikke hjem før kl. 4.30 på morgenen, så dagen ble absolutt ikke for lang Endret 17. juni 2010 av Elize
lilleGrethe Skrevet 18. juni 2010 #7 Skrevet 18. juni 2010 Det kommer nok også an på hvor lang tid det tar for gjestene å komme til lokalet. Hvis det er kort fra kirken til lokale, er 1430 helt fint, da venter de bare på dere den tiden det tar å fotografere. Hvis det i tillegg er lang vei til lokalet, kan det nok være greit å begynne tidligere. Vi skal ha vielsen kl 1330, vi ankommer lokalet kl 1700 og middagen starter 1730. Da er transporten til lokalet en del av "underholdningen" for gjestene.
hegejenta30 Skrevet 18. juni 2010 #8 Skrevet 18. juni 2010 Vi skal ha vielse 1430. Har tid fram til 1700 for fotografering og komme oss til restauranten. Vi skal ikke ha tradisjonell bryllupsfest - men 7 retters middag med de aller nærmeste. Så vi blir nok sittende noen timer og nyte god mat og drikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå